Eenvoudig overstappen doe je met onze overstapservice

  • Voorkom dubbele kosten
  • Geen dag zonder internet en tv
  • Wij zeggen je huidige abonnement op

Voor je de bestelling plaatst

Contract- en opzegtermijn

Wil je overstappen? Check dan eerst bij je huidige provider wat de contract- en opzegtermijn is. Op die manier kun je dubbele kosten voorkomen.

Keuze voor de overstapservice tijdens het bestellen

Tijdens het bestellen op de site kun je kiezen voor de overstapservice. Als je aangeeft daar gebruik van te willen maken zeggen wij het contract bij je huidige provider op. En we zorgen dat je niet zonder tv of internet komt te zitten.

Hetzelfde adres

Je kunt de overstapservice alleen gebruiken wanneer je een abonnement aanvraagt op hetzelfde adres waar je huidige provider de diensten nu ook levert. Ga je verhuizen? Dan kun je de overstapservice niet gebruiken. Je kunt dan zelf het contract bij je huidige provider opzeggen.

Versneld overstappen

Wil je versneld overstappen, dus vóór het einde van de contractdatum van je huidige provider, hou er dan rekening mee dat er mogelijk extra kosten (afkoopsom) in rekening wordt gebracht.

Overstapdatum

Hou er rekening mee dat je de overstapservice alleen kunt gebruiken als de overstapdatum minimaal 15 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst ligt.

Bestellen

Internet, tv en/of telefonie

Heb je bij je huidige provider internet, tv en eventueel telefonie in één pakket? Dan gaan de diensten mee als je kiest voor de overstapservice.

Heb je tv via een andere provider?
Dan moet je daar zelf je abonnement opzeggen.

Vaste telefoonnummer behouden?

Wil je ook je vaste telefoonnummer behouden? Ook dat kan. Je kunt aangeven dat je gebruik wilt maken van nummerbehoud. Wij zorgen er dan voor dat jij je nummer kunt blijven gebruiken.

Let op: wanneer je zelf je nummer opzegt, kunnen wij hem niet meer overnemen!

Wat gebeurt er nadat ik een pakket besteld heb?

Je ontvangt een bevestiging

Je ontvangt van ons een bevestiging van je bestelling per e-mail met daarin de details van je bestelling en de bevestiging dat je gebruik maakt van de overstapservice.

Je pakket wordt binnen 2 weken geleverd

Via Track & Trace kun je je pakket volgen. Deze ontvang je per sms/e-mail. Is je installatiepakket binnen? Dan kun je ‘m direct zelf aansluiten of door de monteur laten doen als je daarvoor gekozen hebt. Heb je voor een latere ingangsdatum van je abonnement gekozen of voor de overstapservice? Dan ontvang je twee weken voor de ingangsdatum het installatiepakket. Ook dan ontvang je van ons bericht als hij onderweg is.

Heb je een installatiemonteur besteld?

Onze monteur neemt ruim voor tijd contact met je op voor het maken van een afspraak. Lees meer over de monteur.

Gewoon 100% installatie garantie


Eenvoudig te installeren


De installatie van het pakket is eenvoudig. Je ontvangt een duidelijke handleiding voor de installatie en we hebben filmpjes die je ook kunnen helpen. Lukt de installatie toch niet, dan helpen we graag verder.

Bekijk de handleiding


Installatie door een monteur


Heb je liever dat de installatie van jouw pakket direct door een monteur wordt geregeld? Geen probleem! Voeg dan installatie door een monteur toe aan je winkelmand.


Wil je meer weten over de overstapservice?

Kijk dan op de website van COIN.

Wat betekent overstappen op glasvezel voor:

Internet 

  • Heb ik nieuwe kabels nodig voor internet via glasvezel?

    In de meeste gevallen is het niet nodig om nieuwe kabels aan te leggen en kun je de netwerkkabels hergebruiken. Bijvoorbeeld als je een directe bekabelde verbinding wilt of als je een tweede wifi-punt in huis hebt. 

  • Kan ik mijn e-mailadres van mijn huidige provider behouden?
    Na het overstappen kun je in ieder geval nog minimaal 6 maanden gratis gebruik maken van je huidige e-mailadres. Dit dien je wel zelf aan te geven bij je huidige provider.
  • Kan ik hulp krijgen bij de installatie?
    Je ontvangt van ons op tijd het installatiepakket. Deze installeer je stap voor stap met een duidelijke handleiding. Ook hebben wij instructievideo’s. Kom je er niet uit, dan helpen wij je graag verder. 

Televisie

  • Heb ik nieuwe kabels nodig voor Interactieve TV?

    Als er al een netwerkkabel in huis ligt, dan kan je deze gewoon hergebruiken. In alle andere gevallen is het nodig om een netwerkkabel aan te leggen vanaf het glasmodem naar de plaats waar de interactieve tv-ontvanger komt te staan. 

  • Hoe kijk ik tv op mijn overige televisies in huis?

    Afhankelijk van het pakket ontvang je een of twee interactieve tv ontvangers. Je kunt bij Caiway een extra interactieve tv ontvanger tegen betaling bestellen. Daarnaast kun je gebruikmaken van de gratis online Caiway app. Hiermee kun je overal in huis én onderweg online tv-kijken en nog veel meer! 

    Is er een coax-aansluiting op jouw adres, dan kan je op je overige tv’s digitale televisie via de kabel kijken.

  • Moet ik nog zelf apparatuur aanschaffen?
    Als je een Internet & TV glasvezelpakket bestelt, dan ontvang je een interactieve tv-ontvanger (als je deze nog niet had). Deze blijft in eigendom van Caiway. 

Vast bellen

  • Kan ik mijn huidige telefoonnummer meenemen?

    Je kunt je huidige telefoonnummer meenemen. Dit geef je bij je bestelling aan. Het overzetten van het telefoonnummer duurt maximaal 1 werkdag nadat de diensten geactiveerd zijn. Via sms en/of e-mail houden we je op de hoogte. Controleer altijd bij je huidige provider of je abonnement automatisch stopt.

  • Wordt vast bellen standaard meegeleverd?

    Telefonie wordt niet standaard meegeleverd. Bel je graag via de vaste lijn, dan kan je telefonie voor € 2,50 p/mnd aan je bestelling toevoegen.

  • Hoeveel telefoonlijnen kan ik krijgen?
    Je kunt bij ons maximaal 1 telefoonlijn krijgen en dus ook 1 telefoonnummer.