Yes! De laatste stap kan worden afgevinkt

Alle stappen ter voorbereiding van de aanleg van glasvezelinternet zijn afgerond.

Je hebt al een abonnement afgesloten, dus ontvang je binnen enkele weken* het DELTA installatiepakket met modem.

* Het installatiepakket en modem worden zo snel mogelijk naar je opgestuurd.

<h2>Yes! De laatste stap kan worden afgevinkt</h2>

Bekijk de meestgestelde vragen over de aanleg van glasvezel

Wij werken in jouw buurt aan de aanleg van glasvezel. Naast het harde graafwerk buiten, werken we ook hard achter de schermen aan een technisch ontwerp of de planning. Een ding is zeker, er komt heel wat kijken bij de aanleg van het glasvezelnetwerk. 

Hieronder vind je de veelgestelde vragen over de aanleg van glasvezel. Neem dit gerust door want we hebben al veel antwoorden voor je klaarstaan om de meeste vragen te beantwoorden.

<h2>Bekijk de meestgestelde vragen over de aanleg van glasvezel</h2>

De aanleg van glasvezel

  • Stap 1: We gaan starten met de voorbereidingen

    Achter de schermen is de aannemer druk bezig met de voorbereidingen voor de aanleg. De aannemer maakt een technisch ontwerp en gaat in gesprek met vergunningverleners, zoals gemeenten en waterschap.

    Bekijk de volledige stap

  • Stap 2: Er wordt hard gewerkt!

    Elke buurt en elk huis is vaak net weer wat anders is en vraagt om een eigen aanpak. Soms kost dit wat meer tijd maar er is al weer veel werk verzet en we komen steeds een stapje verder.

    Bekijk de volledige stap

  • Stap 3: Heb jij de aannemer al gespot?

    Als dat zo is, kan het zomaar zo zijn dat er bij jou wordt aangebeld om samen een mooie plek uit te zoeken voor het glasvezelaansluitpunt. Jij geeft namelijk aan waar je het aansluitpunt het liefst hebt. De aannemer kijkt vervolgens of dit mogelijk is. We zijn weer een stapje verder, check!

    Bekijk de volledige stap

  • Stap 4: We komen eraan, maak jij de meterkast vast klaar?

    Een goede voorbereiding is het halve werk. Verplaats paraplu’s, oude schoenen, ballen en alles wat niet in de meterkast hoort én tover jouw meterkast om tot een ware blikvanger. Hier komt straks immers het allersnelste glasvezelinternet vandaan.

    Zorg dat je minstens 2 stopcontacten overhoudt en er genoeg ruimte is voor het modem.

    Bekijk de volledige stap

     

  • Stap 5: Het is bijna zover...

    Het is bijna zo ver. Alle werkzaamheden in jouw straat zijn afgerond. Is het glasvezelaansluitpunt al in jouw huis geplaatst? Zo niet dan zal het niet lang meer duren voor één van de monteurs bij je langs komt om dit te doen; je krijgt een uitnodiging om hiervoor een afspraak te maken. 

    Na het plaatsen van de glasvezelaansluiting is jouw huis klaar voor de laatste stap; het plaatsen van jouw DELTA installatiepakket! Daarna kun je gebruik maken van het allersnelste glasvezelinternet.

    Bekijk de volledige stap

  • Stap 6: Je hebt glasvezel

    De laatste stap! Jouw woning is aangesloten op het allersnelste glasvezelnetwerk van Nederland. Als het glasvezelmodem van DELTA is aangesloten door onze installatiemonteur kan het tijdperk van eindeloos online zijn écht beginnen.

    Bekijk de volledige stap

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?
    Je kunt de klantenservice bellen om jouw wijzigingen door te geven. Is je abonnement actief, dan kan je dit zelf doen via MijnCaiway.
  • Hoe werkt de aanleg van glasvezel?

    DELTA Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan waarover wij onze diensten (tv, internet, telefonie) leveren. Het aanlegproces bevat verschillende stappen. Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat? Bekijk de video of lees de uitleg op de pagina over de aanleg op https://www.delta.nl/internet/glasvezel/aanleg/.

    Nota bene: soms wijkt dit proces af door bijzondere omstandigheden in een bepaald gebied.

  • Is er in mijn buurt (in mijn huis) al glasvezel?

    Doe de postcodecheck op www.delta.nl en je ziet meteen of je al internet, tv en televisie kunt bestellen van DELTA.

    Als je meer wilt weten over de aanleg van glasvezel in jouw buurt ga je naar www.deltanetwerk.nl. Doe een postcodecheck en zie meteen de status van de aanleg van glasvezel in jouw buurt.

  • Waar wordt glasvezel in mijn huis aangesloten?

    De locatie van de glasvezelaansluiting hangt van een aantal dingen af. Meestal zal dat de meterkast zijn maar dat kan een keer afwijken. De aannemer van DELTA Netwerk plaatst de glasvezelaansluiting in huis; voordat de aansluiting geplaatst wordt, vindt er eerst een zogenaamde schouw plaats waarbij de aannemer samen met jou de plaats bepaald waar glasvezel je woning in komt. 

    Wil je meer weten over de aanleg? Kijk dan op onze pagina over de aanleg van glasvezel: https://www.delta.nl/internet/glasvezel/aanleg/

    Wil je meer weten over de aanleg van glasvezel in jouw buurt? Ga dan naar www.deltanetwerk.nl en doe een postcodecheck voor de status van de aanleg van glasvezel op jouw adres.

  • Waarom krijg ik een kwartaal te zien en geen exacte datum bij de verwachte aansluitdatum?
    We werken met verschillende aannemers door het hele land om glasvezel uit te rollen. De aannemer probeert een goede planning te maken, maar deze kan veranderen vanwege zaken zoals het weer of vergunningen vanuit de gemeente. Deze factoren kunnen de planning beïnvloeden. Daarom spreken we liever van een kwartaal in plaats van een specifieke datum. Wanneer je verwachte aansluitdatum dichterbij komt, krijg je een bericht van de aannemer om een afspraak te maken om het glasvezelaansluitpunt te laten installeren.

     

  • Wanneer is de aanleg van glasvezel in mijn buurt klaar?
    Helaas kunnen we niets zeggen over de precieze planning. De aanleg van glasvezel is een ingewikkeld proces waarbij veel partijen moeten samenwerken om het voor elkaar te krijgen.

    Als je je hebt aangemeld voor de diensten van DELTA in een gebied waar nu nog geen glasvezelnetwerk ligt, wordt je in ieder geval op de hoogte gehouden door DELTA zelf.

    Omdat de aanleg van het glasvezelnetwerk wordt geregeld door DELTA Netwerk is het een goed idee om ook op de website van DELTA Netwerk te kijken of er nieuws is; ga hiervoor naar www.deltanetwerk.nl en doe een postcodecheck om de status van de aanleg op jouw adres te zien.

    Tip: Als je dat nog niet gedaan hebt, kun je je daar ook aanmelden van de nieuwsbrief van DELTA Netwerk.

    ----
    Let op! De planning is wel altijd onder voorbehoud.
    ----

  • Wat heb ik ook alweer besteld?
    Nadat je je bestelling geplaatst hebt, heb je van ons per e-mail een bestelbevestiging ontvangen. Hierin kan je alle details van jouw bestelling terugvinden. Kom je er niet uit of kan je deze niet terugvinden, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice.
  • Wat moet er allemaal gebeuren voor ik glasvezel krijg?

    Eerst moet er in de buurt een glasvezelnetwerk aangelegd zijn; hoe dat in zijn werk gaat, lees je hier: https://www.delta.nl/internet/glasvezel/aanleg/

    Als er een glasvezelnetwerk in jouw buurt ligt en je hebt een glasvezelaansluiting in jouw huis, dan heb je een abonnement nodig en het glasvezelmodem moet geïnstalleerd zijn

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?
    Je kunt de klantenservice bellen om jouw wijzigingen door te geven. Is je abonnement actief, dan kan je dit zelf doen via MijnCaiway.
  • Hoe werkt de aanleg van glasvezel?

    DELTA Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan waarover wij onze diensten (tv, internet, telefonie) leveren. Het aanlegproces bevat verschillende stappen. Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat? Bekijk de video of lees de uitleg op de pagina over de aanleg op https://www.delta.nl/internet/glasvezel/aanleg/.

    Nota bene: soms wijkt dit proces af door bijzondere omstandigheden in een bepaald gebied.

  • Is er in mijn buurt (in mijn huis) al glasvezel?

    Doe de postcodecheck op www.delta.nl en je ziet meteen of je al internet, tv en televisie kunt bestellen van DELTA.

    Als je meer wilt weten over de aanleg van glasvezel in jouw buurt ga je naar www.deltanetwerk.nl. Doe een postcodecheck en zie meteen de status van de aanleg van glasvezel in jouw buurt.

  • Waar wordt glasvezel in mijn huis aangesloten?

    De locatie van de glasvezelaansluiting hangt van een aantal dingen af. Meestal zal dat de meterkast zijn maar dat kan een keer afwijken. De aannemer van DELTA Netwerk plaatst de glasvezelaansluiting in huis; voordat de aansluiting geplaatst wordt, vindt er eerst een zogenaamde schouw plaats waarbij de aannemer samen met jou de plaats bepaald waar glasvezel je woning in komt. 

    Wil je meer weten over de aanleg? Kijk dan op onze pagina over de aanleg van glasvezel: https://www.delta.nl/internet/glasvezel/aanleg/

    Wil je meer weten over de aanleg van glasvezel in jouw buurt? Ga dan naar www.deltanetwerk.nl en doe een postcodecheck voor de status van de aanleg van glasvezel op jouw adres.

  • Waarom krijg ik een kwartaal te zien en geen exacte datum bij de verwachte aansluitdatum?
    We werken met verschillende aannemers door het hele land om glasvezel uit te rollen. De aannemer probeert een goede planning te maken, maar deze kan veranderen vanwege zaken zoals het weer of vergunningen vanuit de gemeente. Deze factoren kunnen de planning beïnvloeden. Daarom spreken we liever van een kwartaal in plaats van een specifieke datum. Wanneer je verwachte aansluitdatum dichterbij komt, krijg je een bericht van de aannemer om een afspraak te maken om het glasvezelaansluitpunt te laten installeren.

     

  • Wanneer is de aanleg van glasvezel in mijn buurt klaar?
    Helaas kunnen we niets zeggen over de precieze planning. De aanleg van glasvezel is een ingewikkeld proces waarbij veel partijen moeten samenwerken om het voor elkaar te krijgen.

    Als je je hebt aangemeld voor de diensten van DELTA in een gebied waar nu nog geen glasvezelnetwerk ligt, wordt je in ieder geval op de hoogte gehouden door DELTA zelf.

    Omdat de aanleg van het glasvezelnetwerk wordt geregeld door DELTA Netwerk is het een goed idee om ook op de website van DELTA Netwerk te kijken of er nieuws is; ga hiervoor naar www.deltanetwerk.nl en doe een postcodecheck om de status van de aanleg op jouw adres te zien.

    Tip: Als je dat nog niet gedaan hebt, kun je je daar ook aanmelden van de nieuwsbrief van DELTA Netwerk.

    ----
    Let op! De planning is wel altijd onder voorbehoud.
    ----

  • Wat heb ik ook alweer besteld?
    Nadat je je bestelling geplaatst hebt, heb je van ons per e-mail een bestelbevestiging ontvangen. Hierin kan je alle details van jouw bestelling terugvinden. Kom je er niet uit of kan je deze niet terugvinden, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice.
  • Wat moet er allemaal gebeuren voor ik glasvezel krijg?

    Eerst moet er in de buurt een glasvezelnetwerk aangelegd zijn; hoe dat in zijn werk gaat, lees je hier: https://www.delta.nl/internet/glasvezel/aanleg/

    Als er een glasvezelnetwerk in jouw buurt ligt en je hebt een glasvezelaansluiting in jouw huis, dan heb je een abonnement nodig en het glasvezelmodem moet geïnstalleerd zijn