Meer informatie over uw glasvezelaansluiting

We zijn klaar met de werkzaamheden in jouw straat. Op naar de volgende stap: het plaatsen van het glasvezelaansluitpunt in huis. In de video zie je hoe dat gaat. De aannemer komt langs om deze bij je te plaatsen. Je ontvangt van ons een uitnodiging om hiervoor een afspraak te plannen.

Daarna volgt er nog één belangrijke stap

Nadat de aannemer het glasvezelaansluitpunt in jouw woning heeft geplaatst, is deze nog niet meteen actief. Een aantal verbindingen in het netwerk moeten nog tot stand worden gebracht om de aansluiting van het signaal te voorzien. Dit duurt helaas iets langer dan verwacht.

Bekijk de meestgestelde vragen over de aanleg van glasvezel

Wij werken in jouw buurt aan de aanleg van glasvezel. Naast het harde graafwerk buiten, werken we ook hard achter de schermen aan een technisch ontwerp of de planning. Een ding is zeker, er komt heel wat kijken bij de aanleg van het glasvezelnetwerk. 

Hieronder vind je de veelgestelde vragen over de aanleg van glasvezel. Neem dit gerust door want we hebben al veel antwoorden voor je klaarstaan om de meeste vragen te beantwoorden.

Bekijk de Veelgestelde vragen

Wil je meer weten over de planning van de aanleg?

Ga dan naar deltanetwerk.nl en vul jouw postcode en huisnummer in. Je komt dan op een pagina met informatie over de aanleg in jouw buurt. Kijk hiervoor ook bij het kopje 'Nieuws'. Vind je hier nog geen informatie, dan is de planning nog niet gereed. We informeren je zodra deze bekend is.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?
    Je kunt de klantenservice bellen om jouw wijzigingen door te geven. Is je abonnement actief, dan kan je dit zelf doen via MijnCaiway.
  • Hoe werkt de aanleg van glasvezel?

    DELTA Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan waarover wij onze diensten (tv, internet, telefonie) leveren. Het aanlegproces bevat verschillende stappen. Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat? Bekijk de video of lees de uitleg op de pagina over de aanleg op https://www.delta.nl/internet/glasvezel/aanleg/.

    Nota bene: soms wijkt dit proces af door bijzondere omstandigheden in een bepaald gebied.

  • Is er in mijn buurt (in mijn huis) al glasvezel?

    Doe de postcodecheck op www.delta.nl en je ziet meteen of je al internet, tv en televisie kunt bestellen van DELTA.

    Als je meer wilt weten over de aanleg van glasvezel in jouw buurt ga je naar www.deltanetwerk.nl. Doe een postcodecheck en zie meteen de status van de aanleg van glasvezel in jouw buurt.

  • Waar wordt glasvezel in mijn huis aangesloten?

    De locatie van de glasvezelaansluiting hangt van een aantal dingen af. Meestal zal dat de meterkast zijn maar dat kan een keer afwijken. De aannemer van DELTA Netwerk plaatst de glasvezelaansluiting in huis; voordat de aansluiting geplaatst wordt, vindt er eerst een zogenaamde schouw plaats waarbij de aannemer samen met jou de plaats bepaald waar glasvezel je woning in komt. 

    Wil je meer weten over de aanleg? Kijk dan op onze pagina over de aanleg van glasvezel: https://www.delta.nl/internet/glasvezel/aanleg/

    Wil je meer weten over de aanleg van glasvezel in jouw buurt? Ga dan naar www.deltanetwerk.nl en doe een postcodecheck voor de status van de aanleg van glasvezel op jouw adres.

  • Waarom krijg ik een kwartaal te zien en geen exacte datum bij de verwachte aansluitdatum?
    We werken met verschillende aannemers door het hele land om glasvezel uit te rollen. De aannemer probeert een goede planning te maken, maar deze kan veranderen vanwege zaken zoals het weer of vergunningen vanuit de gemeente. Deze factoren kunnen de planning beïnvloeden. Daarom spreken we liever van een kwartaal in plaats van een specifieke datum. Wanneer je verwachte aansluitdatum dichterbij komt, krijg je een bericht van de aannemer om een afspraak te maken om het glasvezelaansluitpunt te laten installeren.

     

  • Wanneer is de aanleg van glasvezel in mijn buurt klaar?
    Helaas kunnen we niets zeggen over de precieze planning. De aanleg van glasvezel is een ingewikkeld proces waarbij veel partijen moeten samenwerken om het voor elkaar te krijgen.

    Als je je hebt aangemeld voor de diensten van DELTA in een gebied waar nu nog geen glasvezelnetwerk ligt, wordt je in ieder geval op de hoogte gehouden door DELTA zelf.

    Omdat de aanleg van het glasvezelnetwerk wordt geregeld door DELTA Netwerk is het een goed idee om ook op de website van DELTA Netwerk te kijken of er nieuws is; ga hiervoor naar www.deltanetwerk.nl en doe een postcodecheck om de status van de aanleg op jouw adres te zien.

    Tip: Als je dat nog niet gedaan hebt, kun je je daar ook aanmelden van de nieuwsbrief van DELTA Netwerk.

    ----
    Let op! De planning is wel altijd onder voorbehoud.
    ----

  • Wat heb ik ook alweer besteld?
    Nadat je je bestelling geplaatst hebt, heb je van ons per e-mail een bestelbevestiging ontvangen. Hierin kan je alle details van jouw bestelling terugvinden. Kom je er niet uit of kan je deze niet terugvinden, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice.
  • Wat moet er allemaal gebeuren voor ik glasvezel krijg?

    Eerst moet er in de buurt een glasvezelnetwerk aangelegd zijn; hoe dat in zijn werk gaat, lees je hier: https://www.delta.nl/internet/glasvezel/aanleg/

    Als er een glasvezelnetwerk in jouw buurt ligt en je hebt een glasvezelaansluiting in jouw huis, dan heb je een abonnement nodig en het glasvezelmodem moet geïnstalleerd zijn

Kom je er niet uit?

Elke dag online van 09:00-21:00. Bellen kan doordeweeks van 08:00-21:00 en op zaterdag van 10:00-16:00. Op zondag ook open voor technische vragen van 10:00-16:00.