Afschakeling kabel internet

In een aantal gebieden is Caiway bezig om het verouderde kabelnetwerk te vervangen door een sneller en stabieler glasvezelnetwerk. We hebben hier de meestgestelde vragen op een rijtje staan. 

Veelgestelde vragen

  • Waarom wordt kabel internet (coax) afgeschakeld?
    In bepaalde gebieden van Caiway is het kabelnetwerk verouderd. Deze wordt afgeschakeld om ruimte te maken voor een modern glasvezelnetwerk. Caiway kan hiermee blijven voldoen aan de vraag om steeds sneller en stabieler internet te bieden
  • Hoe kan ik na afschakeling van kabel-internet gebruikmaken van internet?
    Met de overstap naar glasvezel kun je gewoon gebruik blijven maken van internet zoals je dat gewend bent. Maar dan wel met de mogelijkheid om nog hogere snelheden af te nemen. Onze monteur helpt je met de overstap en installatie.
  • Kan ik mijn eigen (wifi) router blijven gebruiken?
    Met de overstap krijg je een nieuw modem van ons met ingebouwde wifi mogelijkheden. Onze monteur helpt je graag bij de installatie hiervan. Heb je vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Heeft afschakelen van kabel-internet invloed op televisie kijken?
    Je kunt digitale televisie blijven kijken zoals je dat gewend bent. Met een glasvezelabonnement kun je ook gebruikmaken van Interactieve TV.
  • Waarom wordt mijn abonnement gewijzigd?
    Door de overstap naar glasvezel past je huidige kabel-internet abonnement niet meer bij de nieuwe situatie. Hiervoor is een wijziging in het abonnement nodig.
  • Blijft mijn vaste telefoonnummer ongewijzigd?
    Ja, het vaste telefoonnummer wijzigt niet.
  • Waarom heb ik een ander modem nodig?
    Je huidige modem is niet geschikt voor het nieuwe glasvezelnetwerk. Door de modem te vervangen kun je gebruikmaken van internet via glasvezel. Wij verzorgen graag de installatie van het nieuwe modem. Onze monteur zal hiervoor contact met je opnemen om een afspraak in te plannen.