• Webmail
  • Over Caiway

Windows 10 mail instellen

Op deze pagina kunt u meer informatie vinden over hoe u Windows 10 mail kunt instellen voor gebruik met uw e-mailadres van Caiway.

Stap 1.

Open het e-mailprogramma


  1. Open Windows 10 mail.
  2. Klik links onderin uw scherm op het tandwieltje.
  3. Klik op Accounts beheren.
  4. Klik op Account toevoegen.
  5. Klik op Geavanceerde configuratie.
  6. Klik op Internet e-mail.

Stap 2.

Voeg het mailaccount toe


Vul de volgende gegevens in:


  • Emailadres: Uw Caiway e-mailadres.
  • Gebruikersnaam: Uw Caiway e-mailadres

    Let op! Eindigt uw e-mailadres op @kabelfoon.net? Vul hier dan @caiway.net voor in. Bijvoorbeeld: Uw e-mailadres is gebruikersnaam@kabelfoon.net. U vult dan gebruikersnaam@caiway.net in.
  • Wachtwoord: Uw wachtwoord
  • Accountnaam: Caiway

Stap 3.

Voeg het mailaccount toe (vervolg)


Vul de volgende gegevens in:


  • Berichten verzenden met deze naam: uw eigen naam.
  • Server voor inkomende e-mail: pop.caiway.nl (Eindigt uw e-mailadres op .net? Vul hier dan pop.caiway.net in)
  • Accounttype: POP3
  • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.caiway.nl (Eindigt uw e-mailadres op .net? Vul hier dan smtp.caiway.net in)
  • Controleer of alle vinkjes zijn aangevinkt.

Stap 4.

Rond de installatie af

  • Klik op Aanmelden

Was dit antwoord nuttig?

Veelgestelde vragen

  • Er staat dat mijn accountinstellingen niet zijn bijgewerkt. Wat nu?

    Als je net je wachtwoord hebt gewijzigd kan het zijn dat Windows 10 Mail je deze foutmelding laat zien. Je moet dan je wachtwoord ook in Windows 10 Mail wijzigen. Dat doe je zo:

    • Ga naar Instellingen (het tandwieltje linksonderin het scherm)
    • Klik op Accounts beheren en klik op het Caiway-account
    • Verander in het scherm dat je te zien krijgt je wachtwoord.

    Krijg je toch nog dezelfde melding of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op. Lossen we het samen op!

  • Er staat dat er synchronisatieproblemen zijn. Wat nu?

    Dit kan verschillende oorzaken hebben. We raden je aan om het stappenplan van Microsoft te volgen om het probleem op te lossen.

Regel het gemakkelijk online

met een van onze medewerkers!

Chat direct met een van onze medewerkers.
Zij beantwoorden direct je vragen.


Beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00