• Webmail
  • Over Caiway

Betalen


Betaal je via automatische incasso? Dan wordt het bedrag rond de 23 e van je rekening afgeschreven. We informeren je drie tot zes dagen van tevoren over het bedrag dat we afschrijven. Betaal je via acceptgiro, dan ontvang je die rond de 23 e van de maand. Je kunt bij Caiway, naast automatisch, op de volgende manieren betalen:

  • Via internetbankieren IBAN NL15INGB0650369424 o.v.v. je klantnummer en/of factuurnummer.
  • Via iDEAL van je eigen bank.
  • Contant of per pinbetaling in de Caiway Shop.
  • Per toegestuurde acceptgiro.

Veelgestelde vragen


  • Wanneer kan ik de nieuwe factuur inzien op Mijn Caiway?

    Rond de 23e van elke maand staat de nieuwste factuur online.

  • Wat is de betalingstermijn?

    Als je ons hebt gemachtigd, incasseren wij omstreeks de factuurdatum het factuurbedrag van de rekening. Heb je geen machtiging afgegeven? Dan dient het bedrag binnen 21 dagen na factuurdatum door Caiway te zijn ontvangen.

  • Wat is het rekeningnummer van Caiway?

    Dit zijn onze rekeninggegevens:

    • IBAN: NL15INGB0650369424
    • BIC: INGBNL2A
  • Hoe kan ik controleren of mijn factuur betaald is?

    In Mijn Caiway staat achter de factuur of deze betaald is of niet. Ook vind je er een stappenplan waarin staat hoe je het openstaande saldo kunt zien. Als je via iDEAL of internetbankieren betaalt, duurt het minimaal 24 uur voordat je in Mijn Caiway ziet dat de factuur is betaald. Je kunt de overschrijving altijd bij je bank zelf checken.

  • Hoe pak ik de betaalwijze aan?

    Machtiging automatische incasso:

    • Via Mijn Caiway: My Profile, wijzigen gegevens. Je kunt de wijziging onderaan de pagina doorgeven.
    • Via een machtigingsformulier bij de eigen bank.
    • Via ons wijzigingsformulier.

    Het formulier stuur je op naar:

    Caiway

    Postbus 4033

    3102 GA Schiedam

    Je mag de brief ook inscannen en e-mailen naar rekening@service.caiway.nl

    Machtiging tot automatische incasso intrekken:

    Een verzoek tot betaling via acceptgiro dien je in te dienen via een brief met handtekening. Je ontvangt vervolgens een factuur met acceptgiro. De kosten bedragen € 1,30 per factuur. Stuur je verzoek (brief met handtekening) naar:

    Caiway

    Postbus 4033

    3102 GA Schiedam

    Of scan de brief in en e-mail die naar rekening@service.caiway.nl

  • Hoe geef ik door dat mijn rekeningnummer is gewijzigd?
    • Door het wijzigingsformulier in te vullen.
    • Of door de wijziging per brief (en mét handtekening) naar dit adres te versturen:

    Caiway Diensten B.V.

    Postbus 4033

    3102 GA Schiedam

    Ook kun je bij jouw bank een machtigingsformulier ophalen en naar bovenstaand adres sturen. We gebruiken het nieuwe rekeningnummer vanaf de eerstvolgende factuur. Een eerder verzonden factuur en/of herinnering, zullen wij niet meer incasseren en moet je dus zelf overmaken.

  • Hoe machtig ik Caiway voor automatische incasso?

    Via Mijn Caiway: My Profile, wijzigen gegevens (onderaan de pagina). Of:

    Dit formulier kun je opsturen naar:

    Caiway Diensten B.V.

    Postbus 4033

    3102 GA Schiedam


    Liever mailen? Scan het formulier in en mail het naar rekening@service.caiway.nl

  • Hoe kan ik de machtiging voor automatische incasso intrekken?

    Stuur ons een verzoek tot betaling via acceptgiro. Vergeet de brief niet te ondertekenen. Let op: je betaalt dan een toeslag van € 1,30 per factuur. Verstuur de brief naar:

    Caiway Diensten B.V.

    Postbus 4033

    3102 GA Schiedam

    Liever mailen? Scan de brief in en mail deze naar rekening@service.caiway.nl

  • Wat gebeurt er als het abonnementsgeld niet kan worden geïncasseerd?

    Je ontvangt dan eerst een herinnering. Hierin staat waarom de automatische incasso niet is gelukt. Blijft betaling uit, dan ontvang je een tweede herinnering. Let op: er worden dan incassokosten (€ 17,75) in rekening gebracht. Het openstaande bedrag moet binnen 15 dagen op ons bankrekeningnummer zijn bijgeschreven. Als dat niet gebeurt, wordt de levering van alle diensten opgeschort. Je kunt dan dus niet meer via Caiway internetten, televisie kijken, et cetera.

  • Ik heb een herinnering ontvangen. Hoe nu verder?

    Bij een herinnering en/of blokkade, wordt de volgende procedure gevolgd:

    • Als 21 dagen na facturatie niet is betaald, ontvang je de eerste herinnering.
    • Als na 40 dagen niet is betaald, ontvang je de tweede herinnering en worden incassokosten in rekening gebracht.
    • Als 60 dagen na de factuurdatum niet is betaald, ontvang je een afsluitfactuur. Je wordt dan dus afgesloten. Alle openstaande kosten moeten volledig zijn betaald voordat je weer aangesloten kunt worden.
  • Op mijn aanmaning staan incassokosten van € 17,75. Waarom?

    Caiway maakt extra kosten als facturen niet op tijd worden betaald. Daarom versturen we bij de tweede herinnering een factuur plus incassokosten.

  • Ik heb geen herinnering ontvangen. Hoef ik de incassokosten dan niet te betalen?

    Caiway verstuurt de herinnering per post. Ook in Mijn Caiway kun je altijd precies zien wat de openstaande facturen zijn. Conform onze Algemene Voorwaarden art. 11 gaan wij er vanuit dat verstuurde kennisgevingen je bereiken. Je bent de incassokosten voor te late betaling dus wel aan ons verschuldigd.

  • Mag Caiway incassokosten in rekening brengen?

    Ja, conform artikel 4.14 van de Algemene Voorwaarden is Caiway gerechtigd om bij het versturen van herinneringen wegens te late betaling kosten in rekening te brengen.

  • Hoe kan ik de betalingsachterstand en de afsluitkosten betalen?

    De levering van je diensten wordt hervat als alle openstaande facturen, dus inclusief de afsluitfactuur van € 80,00, zijn voldaan. Dit gebeurt binnen 2 werkdagen na het verwerken van de betaling. Wil je dat iets versnellen? Mail ons dan een betaalbewijs naar spoed@caiway.nl of fax een kopie van de bankoverschrijving naar 0174 638 536.

    Andere betalingsmogelijkheden zijn:

    • Via internetbankieren naar IBAN NL15INGB0650369424 o.v.v. het klantnummer en/of factuurnummer.
    • Betalen via iDEAL
    • Contant of per pinbetaling in de Caiway Shop

  • Kan ik een betalingsachterstand in termijnen aflossen?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk.

  • Ik sta onder bewind/zit in de schuldhulpverlening, maar wil wat bestellen. Wat moet ik doen?

    Wanneer je onder bewind staat of in de schuldhulpverlening zit, dien je toestemming te hebben van de persoon of instantie die je bijstaat. Zonder schriftelijk bewijs van toestemming kan Caiway wijzigingen en bestellingen niet in behandeling nemen. Heb je bewijs van toestemming? Mail dit dan naar klantidentificatie@caiway.nl


Was dit antwoord nuttig?

Regel het gemakkelijk online

met een van onze medewerkers!

Chat direct met een van onze medewerkers.
Zij beantwoorden direct je vragen.


Beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00