• Webmail
  • Over Caiway
  • Blog

Uitleg over je factuur


Caiway vindt het belangrijk dat onze facturen begrijpelijk zijn. We lichten dus graag toe hoe de facturen zijn opgebouwd. Hieronder vind je links naar de ‘algemene’ voorbeeldfactuur en antwoorden op veelgestelde vragen. Je kunt ook eerst aangeven wat je niet helemaal duidelijk vindt. Kies daarvoor één van de opties hier direct onder.




Voorbeeldfacturen

Op de voorbeeldfacturen geven we precies aan waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Bekijk de Voorbeeldfactuur Alles-in-1 Glas en/of de voorbeeldfactuur Alles-in-1 HD voor deze toelichting.


Video's

Vind je het handiger om een video over de opbouw van onze facturen te bekijken? Geen probleem. Hieronder lichten we je eerste factuur en een factuur bij wijzigingen toe.


Veelgestelde vragen

  • Mijn factuur is hoger dan verwacht

    Dat kan een keer gebeuren. Er zou echter een goede reden voor moeten zijn. Klik hieronder op de situatie die op jou van toepassing is.

  • Wanneer kan ik de nieuwe factuur inzien op Mijn Caiway?

    Rond de 23e van elke maand staat de nieuwste factuur online.

  • Wat is de betalingstermijn?

    Als je ons hebt gemachtigd, incasseren wij omstreeks de factuurdatum het factuurbedrag van je rekening. Heb je geen machtiging afgegeven? Dan dient het bedrag binnen 21 dagen na factuurdatum door Caiway te zijn ontvangen.

  • Hoe bekijk ik mijn factuur?

    Op je persoonlijke Mijn Caiway-pagina. Volg dit stappenplan.

  • Hoe kan ik controleren of mijn factuur betaald is?

    In Mijn Caiway staat achter de factuur of deze betaald is of niet. Ook vind je er een stappenplan waarin staat hoe je het openstaande saldo kunt zien. Als je via iDEAL of internetbankieren betaalt, duurt het minimaal 24 uur voordat je in Mijn Caiway ziet dat de factuur is betaald. Je kunt de overschrijving altijd bij je bank zelf checken.

  • Ik heb openstaande facturen. Wat nu?

    Je ontvangt na 21 dagen een herinnering. Je kunt ook altijd online controleren of er facturen openstaan en welke dat zijn. In het stappenplan openstaande facturen leggen we uit hoe je openstaande facturen kunt bekijken.

  • Zijn de kosten op mijn factuur inclusief of exclusief BTW?

    Je ontvangt na 21 dagen een herinnering. Je kunt ook altijd online controleren of er facturen openstaan en welke dat zijn. In het stappenplan openstaande facturen leggen we uit hoe je openstaande facturen kunt bekijken.

  • Ik heb na mijn opzegging een factuur ontvangen. Klopt dat wel?

    Het kan zijn dat er nog kosten betaald moesten worden. Denk aan belkosten die nog niet waren verrekend. Voor meer info, zie de voorbeeldfactuur eindafrekening belkosten.

    Als je aan het begin van de maand hebt opgezegd, ontvang je een factuur voor de gehele maand. Eventueel teveel in rekening gebrachte abonnementskosten (voor dagen dat je het abonnement niet meer gebruikte) worden uiteraard teruggestort. Een voorbeeld: als je op 11 november opzegt, ontvang je nog een factuur voor 11 dagen in december, omdat de diensten een maand na opzegging (je opzegtermijn) doorlopen.

    Je kunt ook een factuur ontvangen als je Caiway-apparatuur in bruikleen hebt en vergeet om die apparatuur terug te sturen. Overigens word je daar per brief aan herinnerd. Als de apparatuur een maand na opzegging niet is geretourneerd, ontvang je een factuur voor de apparatuurskosten.


Was dit antwoord nuttig?

Regel het gemakkelijk online

met een van onze medewerkers!

Chat direct met een van onze medewerkers.
Zij beantwoorden direct je vragen.


Beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00