StapĀ 1. Installatie voorbereiden

Alles-in-1 Glas is makkelijk te installeren. Zeker als je de stappen op deze pagina’s volgt. Kom je er toch niet uit? Geen probleem. Onderaan vind je antwoorden op de meeste gestelde vragen. Tip: dit filmpje kan extra duidelijkheid bieden.

Stap 1: Wanneer kan ik installeren?

Heb je jouw 06-nummer bij de bestelling opgegeven? Dan ontvang je een sms zodra je met de installatie kunt starten. Als je geen 06-nummer hebt doorgegeven, kun je de datum aanhouden die in de bevestigingsbrief staat.

  • Belangrijk: Houd er tijdens de installatie rekening mee dat internet, televisie en telefonie tijdelijk niet werken

 

Stap 2. Wat kan ik voorbereiden?


  1. Check waar je glasaansluiting zich bevindt.
  2. Controleer of er een stopcontact bij die glasaansluiting zit.
  3. Bepaal alvast of er kabels doorgetrokken moeten worden.
  4. Controleer de inhoud van je Alles-in-1 Glas pakket: heb je alles ontvangen?
Naar Stap 2: Glasmodem aansluiten

Veelgestelde vragen

  • Er ontbreekt iets in mijn installatiepakket. Wat nu?
    Neem contact op met de Caiway Klantenservice op 088 2249 111. We lopen de inhoud dan samen door en sturen de ontbrekende apparatuur zo snel mogelijk op. Sorry voor het ongemak!
  • Er zit geen stopcontact bij de glasaansluiting
    Dat is vervelend, want die heb je wel nodig. Een elektricien kan dit alsnog voor je aanleggen. Je kunt zelf een elektricien benaderen. Of contact opnemen met onze installatiepartner Guidion: 088 2000 100.
  • Hoe lang blijven mijn coax-diensten actief?
    Je coax-internet en -telefoonverbinding blijven werken totdat je glasvezel hebt geactiveerd. Coax-televisie blijft ook daarna gewoon werken.
  • Ik heb geen computer of laptop, kan ik nu wel activeren?
    Ja, dat kan. Je hebt er twee dingen voor nodig: een router én een tablet of smartphone. Verderop in dit stappenplan zie je hoe dit precies werkt. Heb je geen router en/of tablet/smartphone bij de hand? Vraag dan een familielid, vriend of kennis of je gebruik mag maken van hun laptop. Belangrijk: je kunt de diensten niet via het mobiele 3G- of 4G-netwerk activeren.
  • Ik heb hulp nodig bij het installeren

    Geen probleem. Bij Caiway is installatiegarantie altijd inbegrepen. Bel naar 088 2249 111 en onze medewerkers leggen je stap voor stap uit wat je moet doen. Als het ook dan niet lukt, maken we een afspraak voor installatie door een deskundige monteur. Daar kun je ook meteen voor kiezen. Maar in dat geval betaal je € 60 voor de installatie. In onze voorwaarden lees je wat de monteur precies voor je kan betekenen. Doen? Bel 088 2249 111 voor een afspraak.

  • Ik kan mijn glasaansluiting niet vinden
    Meestal zit de glasaansluiting in de hal of meterkast. Soms is voor een andere plek in huis gekozen. Bijvoorbeeld je woonkamer, de kelder, de gang of een andere kamer. Kun je de glasaansluiting niet vinden? Bel dan even met onze klantenservice op 088-2249111. We helpen je graag verder!
  • Wanneer kan ik het pakket installeren?
    Als je bij de bestelling een 06-nummer hebt opgegeven, ontvang je een sms op dat nummer zodra je met de installatie kunt starten. Heb je jouw 06-nummer niet doorgegeven, hou dan de termijn uit de bevestigingsbrief aan.
  • Wat valt er onder de installatieservice van Caiway?

    De onderstaande werkzaamheden worden door de Caiway Installatieservice uitgevoerd.

    • Installatie, activatie en optimalisatie van de door Caiway geleverde TV-apparatuur, modem, Wifi-router (op 1 apparaat), smartcards en bekabeling*
    • Installeren en aansluiten van de eigen telefoon
    • Instellen digitale zenders op aangesloten televisies
    • Instellen e-mail op 1 apparaat
    • Signaal meten op hoofdaansluiting en indien nodig vervangen
    • Testen en uitleggen van diensten
    • Schoon achterlaten van de werkplek

    * Als er een UTP-kabel naar de interactieve TV-ontvanger, Wifi-router en/of computer wordt aangelegd, wordt deze standaard los langs de muur gelegd.

    Bekijk voor meer informatie over de kosten van extra werk onze voorwaarden.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).