Stap 2. Glasmodem aansluiten

Tijd voor het (iets) technischer deel: het aansluiten van het glasmodem zelf. Met onderstaande aanwijzingen ben je er als het goed is zo doorheen. Hulp nodig? Lees de veelgestelde vragen of bekijk het filmpje, zodat je precies ziet wat je moet doen.

Stap 1: Verbreek de verzegeling van de glasaansluiting

Knip met een schaar de verzegeling van poort 1 van de glasaansluiting door.

Verbreek de verzegeling van de glasaansluiting

Stap 2: Bepaal waar je het glasmodem wilt plaatsen


Bij het bepalen van de plaats voor je glasmodem, is dit van belang:

  1. Het modem komt binnen twee meter van de glasaansluiting te staan.

Stap 3: verwijder de lege huls van de glasaansluiting

  1. Verwijder de lege huls uit poort 1 van de glasaansluiting.
  2. Haal het lipje eerst een klein beetje naar je toe (A) en schuif de huls dan helemaal naar buiten (B)
  3. De lege huls heb je niet nodig voor de installatie. Maar bewaar deze wel. Als je verhuist, moet de huls namelijk worden teruggeplaatst.
Verwijder de lege huls van de glasaansluiting

stap 4: Sluit het glasmodem aan op de glasaansluiting

Sluit het glasmodem aan op de glasaansluiting
  1. Verwijder het rode beschermkapje van de glasvezelconnector die aan het modem is gemonteerd (A).

    Belangrijk: Raak de glasvezel niet aan. Dit kan tot storingen leiden.

  2. Schuif de glasvezelconnector direct in de actieve poort van de glasaansluiting (B). Als dat niet meteen lukt, mag je best (een beetje) kracht zetten.

stap 5: Sluit het glasmodem aan op het stopcontact

Sluit het glasmodem aan op het stopcontact. Gebruik daar de meegeleverde adapter voor. 


Veelgestelde vragen

  • Er branden geen lampjes op het glasmodem
    Controleer of het glasmodem juist staat aangesloten op het stopcontact en of er stroom op staat, en probeer eventueel een ander stopcontact.
  • Het lampje met de 'haakjes' is rood
    Haal de stroom van het glasmodem af. Wacht 1 minuut en sluit de stroom weer aan. Niet opgelost? Neem dan contact op met de Caiway Klantenservice: 088 2249 111.
  • Het lampje met de pijltjes brandt niet

    Dit betekent dat er geen Caiway-signaal binnenkomt. Er zijn een paar dingen die je kunt controleren:

    Activeer je misschien te vroeg? Je kunt pas met de activatie starten als je een sms van ons hebt ontvangen en/of vanaf de datum die in de brief staat. Start je eerder, dan komt er inderdaad geen signaal binnen. In dat geval: nog even geduld!

    Controleer of de kabel van het modem goed vastzit in de glasaansluiting, zoals hierboven bij stap 4 is beschreven. Klik de twee modemdelen los en dan weer aan elkaar vast. Zo dus:

    Nog steeds geen signaal? Bel de Caiway Klantenservice op 088 2249 111.

  • Ik heb hulp nodig bij het installeren

    Geen probleem. Bij Caiway is installatiegarantie altijd inbegrepen. Bel naar 088 2249 111 en onze medewerkers leggen je stap voor stap uit wat je moet doen. Als het ook dan niet lukt, maken we een afspraak voor installatie door een deskundige monteur. Daar kun je ook meteen voor kiezen. Maar in dat geval betaal je € 60 voor de installatie. In onze voorwaarden lees je wat de monteur precies voor je kan betekenen. Doen? Bel 088 2249 111 voor een afspraak.

  • Ik krijg het glasmodem maar niet aangesloten
    Soms moet je wat meer kracht zetten om de kabel van het glasmodem goed in de glasaansluiting te krijgen. Pas als je een klik hoort, zit de kabel vast.
  • Wat betekent het @-lampje op het modem?

    Het @-lampje is een Wifi-lampje. Omdat draadloos internet op dit modem is uitgezet, heeft het lampje in dit geval geen functie. Kun je dus negeren.

  • Wat valt er onder de installatieservice van Caiway?

    De onderstaande werkzaamheden worden door de Caiway Installatieservice uitgevoerd.

    • Installatie, activatie en optimalisatie van de door Caiway geleverde TV-apparatuur, modem, Wifi-router (op 1 apparaat), smartcards en bekabeling*
    • Installeren en aansluiten van de eigen telefoon
    • Instellen digitale zenders op aangesloten televisies
    • Instellen e-mail op 1 apparaat
    • Signaal meten op hoofdaansluiting en indien nodig vervangen
    • Testen en uitleggen van diensten
    • Schoon achterlaten van de werkplek

    * Als er een UTP-kabel naar de interactieve TV-ontvanger, Wifi-router en/of computer wordt aangelegd, wordt deze standaard los langs de muur gelegd.

    Bekijk voor meer informatie over de kosten van extra werk onze voorwaarden.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.