stap 4. glaspakket activeren

Tijd om de diensten te activeren! Volg onderstaande stappen en je bent over een kwartiertje online. Ook handig: in dit filmpje zie je precies wat je moet doen. Lukt het niet meteen? Lees dan de antwoorden op veelgestelde vragen.

stap 1. open de activatiepagina

  1. Open de internetbrowser op het apparaat (bijvoorbeeld een PC of laptop) dat je met de modem of de router hebt verbonden.
  2. Zodra je de browser opent, verschijnt de activatiepagina automatisch. Zie je die pagina niet? Typ dan in de adresbalk van je internetbrowser het volgende in: https://10.16.3.6/
  • Belangrijk: Je kunt de diensten alleen activeren als je een Caiway-verbinding hebt en dus niet via bijvoorbeeld 4G van je mobiele provider.


stap 2. controleer de gegevens en activeer je diensten


  1. Controleer eerst de adresgegevens. Zijn die correct, klik dan op ‘Ja’. Kloppen de gegevens niet? Stop de activatie dan en neem contact op met onze klantenservice: 088 2249 111. We lossen het snel voor je op!
  2. Volg de instructies op het scherm.
  3. De diensten worden aangemaakt. Na 15 minuten kun je het internet op. Ga naar www.caiway.nl om te checken of alles werkt.
naar stap 5: telefonie aansluiten Naar stap 6: televisie aansluiten

Veelgestelde vragen

  • De activatiepagina blijft hangen. Wat nu?
    Soms lijkt het alsof de pagina blijft hangen, maar worden de diensten op de achtergrond voorbereid. Even geduld dus. Als er na 30 minuten nog steeds niets gebeurt, kun je het beste contact opnemen met de Caiway Klantenservice: 088 2249 111.
  • De activatiepagina wordt niet getoond
    Typ dit in de adresbalk van je internetbrowser: https://10.16.3.6/.
  • Ik heb geen activatiecode ontvangen. Hoe kan ik nu activeren?
    Je hebt geen activatiecode nodig om de diensten te activeren.
  • Kan ik activeren via een tablet of mobiele telefoon?
    Ja, dat kan! Maar alleen als de tablet of telefoon is verbonden met het Wifi-netwerk van Caiway.
  • Kan ik ook activeren met mijn eigen router?
    Ja, ook met een router van een ander merk en/of type kun je de diensten activeren. Omdat er zoveel verschillende routers bestaan, kunnen we je er helaas niet mee helpen als de activatie niet lukt.
  • Wat valt er onder de installatieservice van Caiway?

    De onderstaande werkzaamheden worden door de Caiway Installatieservice uitgevoerd.

    • Installatie, activatie en optimalisatie van de door Caiway geleverde TV-apparatuur, modem, Wifi-router (op 1 apparaat), smartcards en bekabeling*
    • Installeren en aansluiten van de eigen telefoon
    • Instellen digitale zenders op aangesloten televisies
    • Instellen e-mail op 1 apparaat
    • Signaal meten op hoofdaansluiting en indien nodig vervangen
    • Testen en uitleggen van diensten
    • Schoon achterlaten van de werkplek

    * Als er een UTP-kabel naar de interactieve TV-ontvanger, Wifi-router en/of computer wordt aangelegd, wordt deze standaard los langs de muur gelegd.

    Bekijk voor meer informatie over de kosten van extra werk onze voorwaarden.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.