stap 5. telefonie aansluiten

E-mail, WhatsApp, Skype, Twitter, Facebook, Snapchat, enzovoorts: er zijn meer manieren dan ooit om contact met je familie en vrienden te houden. Maar soms gaat er niets boven de ‘good old’ telefoon. Ook toe aan een belletje? Zo sluit je jouw telefoon op het glasmodem aan. Kom je er niet uit? Bekijk dan de antwoorden op de veelgestelde vragen of het filmpje over de installatie.

stap 1. sluit het telefoontoestel aan op het modem

  • Verbind de telefoonkabel met het glasmodem, net als op het plaatje hiernaast.

stap 2. controleer of je en kiestoon hoort en bel een bekende


  • Als je een kiestoon hoort, zou alles moeten werken. Je kunt het controleren door een bekende of je eigen 06-nummer te bellen.
Naar 6: Televisie aansluiten

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik achter mijn tijdelijke nummer komen?
    Door in te loggen op Mijn Caiway. Ook kun je met de huistelefoon (je vaste lijn) naar je 06-nummer bellen. Je ziet het tijdelijke nummer dan op het scherm van je mobieltje.
  • Hoe sluit ik mijn oude telefoonset aan op mijn Caiway modem?
    Je kunt je oude telefoonset (van KPN of een andere provider) aansluiten op telefoniepoort 1 van het glasmodem. Maar let op: niet alle sets werken. We raden aan om een DECT-set met FSK-ondersteuning te gebruiken.
  • Hoe stel ik extra telefoniediensten in?
    Voicemail kun je instellen door te bellen met het nummer 1233. Overige diensten, zoals gidsvermelding, nummerblokkering en doorschakelingen, pas je aan via Mijn Caiway.
  • Ik kan niet bellen
    Bel een bekende om de verbinding te controleren. Vergeet niet om ook het netnummer (010, 020, 030, enzovoorts) in te toetsen. Ook als je iemand belt met hetzelfde netnummer als jij.
  • Kan ik mijn telefoontoestel aansluiten via het telefoonnetwerk in de muur?
    Ja, dit is technisch gewoon mogelijk. We kunnen het helaas niet garanderen en bieden er geen ondersteuning voor.
  • Mijn nummerweergave werkt niet meer. Wat nu?
    Dat kan helaas gebeuren. In ons land worden twee technieken voor nummerweergave gebruikt. Namelijk het DTMF- en het FSK-protocol. Het DTMF-protocol is verouderd en wordt niet door ons ondersteund. We raden dan ook aan om een toestel te gebruiken dat werkt op basis van FSK.
  • Wanneer gaat mijn nummerbehoud in?
    Nadat je pakket is geactiveerd, duurt dat nog ongeveer 10 werkdagen. Deze zogenaamde portering kunnen we niet sneller laten verlopen. Weten hoe het ervoor staat? Je vindt de status en de ingeplande datum als je inlogt op Mijn Caiway. Totdat de portering rond is, is je nummer via je oude provider bereikbaar. Eventueel kun je jouw telefoon dus op de lijn van de oude provider laten staan. Zodra je over bent naar Caiway, kun je bovenstaande stappen opnieuw doorlopen.
  • Wat valt er onder de installatieservice van Caiway?

    De onderstaande werkzaamheden worden door de Caiway Installatieservice uitgevoerd.

    • Installatie, activatie en optimalisatie van de door Caiway geleverde TV-apparatuur, modem, Wifi-router (op 1 apparaat), smartcards en bekabeling*
    • Installeren en aansluiten van de eigen telefoon
    • Instellen digitale zenders op aangesloten televisies
    • Instellen e-mail op 1 apparaat
    • Signaal meten op hoofdaansluiting en indien nodig vervangen
    • Testen en uitleggen van diensten
    • Schoon achterlaten van de werkplek

    * Als er een UTP-kabel naar de interactieve TV-ontvanger, Wifi-router en/of computer wordt aangelegd, wordt deze standaard los langs de muur gelegd.

    Bekijk voor meer informatie over de kosten van extra werk onze voorwaarden.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.