stap 2. leg de kabels aan

Kabels: niet iedereen vindt ze even charmant, maar ze zijn natuurlijk wel onmisbaar als je volop van je Caiway-diensten wilt genieten. Mooier kunnen we kabels niet maken, maar we helpen je wel om ze in één keer goed aan te leggen. Volg onderstaande stappen voor strakke kabelinstructies. Of check de veelgestelde vragen als het tegenzit.

stap 1. bepaal de plekken voor je apparatuur

Vanaf de hoofdaansluiting moet je de kabels zelf aanleggen. Het gaat om:

  1. Een coaxkabel naar de televisie of HD-ontvanger.
  2. Een telefoonkabel van het modem naar de vaste telefoon.
  3. Een netwerkkabel vanaf het modem naar je Wifi-router of de computer.

stap 2. leg de coax-kabels aan


  1. Plaats de bijgeleverde splitter in de TV-ingang van de hoofdaansluiting.
  2. Sluit een coaxkabel voor televisie aan.

Bij een hoofdaansluiting in de woonkamer
Steek de bijgeleverde korte coax-kabel in een uitgang van de splitter.

Bij een hoofdaansluiting in de meterkast
Er is waarschijnlijk al een coaxkabel naar de TV aangelegd. Is dat niet het geval? Leg dan zelf een coaxkabel aan en steek deze in een uitgang van de splitter. Deze coaxkabel sluit je straks aan op de HD-ontvanger of rechtstreeks op de televisie.


stap 3. leg de netwerk-en telefoonkabels aan

  1. Leg de bijgeleverde netwerkkabel aan naar de plaats waar de draadloze router of je computer staat.
  2. Leg een telefoonkabel aan naar de plaats waar je jouw telefoon wilt aansluiten. Koop hiervoor zelf een telefoonkabel van de juiste lengte.
Naar stap 3: Sluit het modem aan

Veelgestelde vragen

  • Ik heb hulp nodig bij het installeren

    Geen probleem. Bij Caiway is installatiegarantie altijd inbegrepen. Bel naar 088 2249 111 en onze medewerkers leggen je stap voor stap uit wat je moet doen. Als het ook dan niet lukt, maken we een afspraak voor installatie door een deskundige monteur. Daar kun je ook meteen voor kiezen. Maar in dat geval betaal je € 60 voor de installatie. In onze voorwaarden lees je wat de monteur precies voor je kan betekenen. Doen? Bel 088 2249 111 voor een afspraak.

  • Wat valt er onder de installatieservice van Caiway?

    De onderstaande werkzaamheden worden door de Caiway Installatieservice uitgevoerd.

    • Installatie, activatie en optimalisatie van de door Caiway geleverde TV-apparatuur, modem, Wifi-router (op 1 apparaat), smartcards en bekabeling*
    • Installeren en aansluiten van de eigen telefoon
    • Instellen digitale zenders op aangesloten televisies
    • Instellen e-mail op 1 apparaat
    • Signaal meten op hoofdaansluiting en indien nodig vervangen
    • Testen en uitleggen van diensten
    • Schoon achterlaten van de werkplek

    * Als er een UTP-kabel naar de interactieve TV-ontvanger, Wifi-router en/of computer wordt aangelegd, wordt deze standaard los langs de muur gelegd.

    Bekijk voor meer informatie over de kosten van extra werk onze voorwaarden.

  • Wat voor kabels moet ik kopen? En in welke lengte?

    Kabels

    Kwalitatief goede kabels en andere componenten, zoals splitters, connectoren en versterkers, leveren de beste verbindingen op. Een slecht signaal wordt in ongeveer 90% van de gevallen veroorzaakt door gebrekkige kabels in de woning zelf. Vermijd ‘knikken’ in de kabel en koop onderdelen met het Kabel Keurmerk (zie ook kabelkeur.nl).

    Kabellengte

    Koop kabels van de juiste lengte. Niet te lang dus, maar vooral niet te kort, want als je coaxkabels aan elkaar koppelt, vermindert dit de signaalkwaliteit. Voor het beste signaal houd je de kabels zo kort mogelijk. Niet langer dan 10 meter. Als je meer lengte nodig hebt, plaats dan een goede versterker, zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting. Zo’n versterker moet meestal ook op een stopcontact worden aangesloten.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).