Stap 3. sluit het modem aan

We zijn een eind onderweg! Tijd om het modem zelf aan te sluiten. Dat klinkt misschien ingewikkeld, maar als je onderstaande stappen volgt, valt dat mee. Loop je tegen een probleem aan? Of werkt er iets na aansluiten niet? Check dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Sluit het modem aan

  1. Schroef de coax-kabel die van de splitter in de hoofdaansluiting komt in het modem.
  2. Sluit de bijgeleverde netwerkkabel (UTP-kabel) aan op het modem. Gebruik daar de Ethernet-poort voor.
  3. Sluit het modem aan op het stopcontact.
  4. Wacht tot het modem helemaal is opgestart en klaar is voor gebruik. Dit kan maximaal 4 uur duren. Als het modem klaar is, branden de lampjes ‘power’ t/m ‘online’ continu. Branden ze niet continu? Controleer dan of de coax-kabel goed op het modem is aangesloten. Zie je niks geks? Haal de stroom dan 1 minuut van het modem af en sluit het modem daarna weer aan. Branden de lampjes nog steeds niet continu? Neem dan contact op met de Caiway Klantenservice via 088 2249 111.
naar stap 4: internet installeren

Veelgestelde vragen

  • Ik heb hulp nodig bij het installeren

    Geen probleem. Bij Caiway is installatiegarantie altijd inbegrepen. Bel naar 088 2249 111 en onze medewerkers leggen je stap voor stap uit wat je moet doen. Als het ook dan niet lukt, maken we een afspraak voor installatie door een deskundige monteur. Daar kun je ook meteen voor kiezen. Maar in dat geval betaal je € 60 voor de installatie. In onze voorwaarden lees je wat de monteur precies voor je kan betekenen. Doen? Bel 088 2249 111 voor een afspraak.

  • Wat valt er onder de installatieservice van Caiway?

    De onderstaande werkzaamheden worden door de Caiway Installatieservice uitgevoerd.

    • Installatie, activatie en optimalisatie van de door Caiway geleverde TV-apparatuur, modem, Wifi-router (op 1 apparaat), smartcards en bekabeling*
    • Installeren en aansluiten van de eigen telefoon
    • Instellen digitale zenders op aangesloten televisies
    • Instellen e-mail op 1 apparaat
    • Signaal meten op hoofdaansluiting en indien nodig vervangen
    • Testen en uitleggen van diensten
    • Schoon achterlaten van de werkplek

    * Als er een UTP-kabel naar de interactieve TV-ontvanger, Wifi-router en/of computer wordt aangelegd, wordt deze standaard los langs de muur gelegd.

    Bekijk voor meer informatie over de kosten van extra werk onze voorwaarden.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).