stap 5. activeer de caiway-diensten

Alles aangesloten? Mooi! Dan hoef je alleen nog de Caiway-diensten zelf te activeren. Met de instructies hieronder, gaat dat snel en makkelijk. Kom je er toch niet uit, check dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

stap 1. vul de activeringscode in

  1. Zet je computer aan
  2. Ga in de internetbrowser naar http://activeren.caiway.nl. Klik na iedere stap op Volgende.
  3. Vul de activeringscode in. Deze vind je in de brief die je van ons hebt ontvangen.

stap 2. vul het MAC-adres in


  1. Controleer de gegevens volg de instructies op het scherm.
  2. Vul je MAC-adres in. Dit nummer staat op de onderkant van het modem, namelijk onder de streepjescodes.
    Tip: Kijk goed of een ‘B’ inderdaad een ‘B’ is en geen ‘8’. Of andersom. De hoofdletter ‘O’ van ‘Otto’ komt niet in de code voor. Dat is altijd een ‘0’ (nul).

  3. Vink aan dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden van Caiway.

stap 3. start het modem opnieuw op

  1. Haal de stroom van het modem. Wacht 60 seconden. Sluit het modem weer aan en wacht ongeveer 10 minuten. Daarna zou alles moeten werken!Haal gedurende 60 seconden de stroom van uw modem. Sluit het modem weer aan en wacht ongeveer 10 minuten.
Naar stap 6: Telefoon aansluiten

Veelgestelde vragen

  • Ik heb hulp nodig bij het installeren

    Geen probleem. Bij Caiway is installatiegarantie altijd inbegrepen. Bel naar 088 2249 111 en onze medewerkers leggen je stap voor stap uit wat je moet doen. Als het ook dan niet lukt, maken we een afspraak voor installatie door een deskundige monteur. Daar kun je ook meteen voor kiezen. Maar in dat geval betaal je € 60 voor de installatie. In onze voorwaarden lees je wat de monteur precies voor je kan betekenen. Doen? Bel 088 2249 111 voor een afspraak.

  • Wat valt er onder de installatieservice van Caiway?

    De onderstaande werkzaamheden worden door de Caiway Installatieservice uitgevoerd.

    • Installatie, activatie en optimalisatie van de door Caiway geleverde TV-apparatuur, modem, Wifi-router (op 1 apparaat), smartcards en bekabeling*
    • Installeren en aansluiten van de eigen telefoon
    • Instellen digitale zenders op aangesloten televisies
    • Instellen e-mail op 1 apparaat
    • Signaal meten op hoofdaansluiting en indien nodig vervangen
    • Testen en uitleggen van diensten
    • Schoon achterlaten van de werkplek

    * Als er een UTP-kabel naar de interactieve TV-ontvanger, Wifi-router en/of computer wordt aangelegd, wordt deze standaard los langs de muur gelegd.

    Bekijk voor meer informatie over de kosten van extra werk onze voorwaarden.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).