stap 6. telefonie aansluiten

Is je internetverbinding in de lucht? Fijn! Dan is het nu tijd om je telefoon aan te sluiten! Dat kan in één stap en is dus nauwelijks werk. Gaat er iets mis of doet de telefoon het niet? Loop dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina door.

sluit het telefoontoestel aan op het modem

  • Verbind het modem met de telefoon, net als op het plaatje hiernaast. Gebruik hier een telefoonkabel voor. Let op: deze dien je zelf aan te schaffen en zit niet in het installatiepakket. Controleer de telefoonverbinding door een bekende te bellen. Een mooi excuus om bij te kletsen!
Naar stap 7: televisie aansluiten

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik achter mijn tijdelijke nummer komen?
    Door in te loggen op Mijn Caiway. Ook kun je met de huistelefoon (je vaste lijn) naar je 06-nummer bellen. Je ziet het tijdelijke nummer dan op het scherm van je mobieltje.
  • Hoe sluit ik mijn oude telefoonset aan op mijn Caiway modem?
    Je kunt je oude telefoonset (van KPN of een andere provider) aansluiten op telefoniepoort 1 van het glasmodem. Maar let op: niet alle sets werken. We raden aan om een DECT-set met FSK-ondersteuning te gebruiken.
  • Hoe stel ik extra telefoniediensten in?
    Voicemail kun je instellen door te bellen met het nummer 1233. Overige diensten, zoals gidsvermelding, nummerblokkering en doorschakelingen, pas je aan via Mijn Caiway.
  • Ik kan niet bellen
    Bel een bekende om de verbinding te controleren. Vergeet niet om ook het netnummer (010, 020, 030, enzovoorts) in te toetsen. Ook als je iemand belt met hetzelfde netnummer als jij.
  • Mijn nummerweergave werkt niet meer. Wat nu?
    Dat kan helaas gebeuren. In ons land worden twee technieken voor nummerweergave gebruikt. Namelijk het DTMF- en het FSK-protocol. Het DTMF-protocol is verouderd en wordt niet door ons ondersteund. We raden dan ook aan om een toestel te gebruiken dat werkt op basis van FSK.
  • Wat valt er onder de installatieservice van Caiway?

    De onderstaande werkzaamheden worden door de Caiway Installatieservice uitgevoerd.

    • Installatie, activatie en optimalisatie van de door Caiway geleverde TV-apparatuur, modem, Wifi-router (op 1 apparaat), smartcards en bekabeling*
    • Installeren en aansluiten van de eigen telefoon
    • Instellen digitale zenders op aangesloten televisies
    • Instellen e-mail op 1 apparaat
    • Signaal meten op hoofdaansluiting en indien nodig vervangen
    • Testen en uitleggen van diensten
    • Schoon achterlaten van de werkplek

    * Als er een UTP-kabel naar de interactieve TV-ontvanger, Wifi-router en/of computer wordt aangelegd, wordt deze standaard los langs de muur gelegd.

    Bekijk voor meer informatie over de kosten van extra werk onze voorwaarden.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).