Je nieuwe modem installeren

Nieuw modem ontvangen? Als je onderstaande stappen volgt, ben je snel weer online. Belangrijk: deze stappen zijn bedoeld voor de installatie van een nieuw (vervangend) modem. Als je een Alles-in-1 pakket wilt installeren, dien je deze uitleg te volgen.

Stap 1. Controleer de inhoud van je pakket

Controleer of het pakket deze onderdelen bevat:

  1. Modem
  2. Netsnoer

Klopt er iets niet? Zitten er bijvoorbeeld meer of juist minder onderdelen in de doos? Neem dan contact op met de Caiway Klantenservice.


Stap 2. Sluit het nieuwe modem aan


  1. Zet je computer uit.
  2. Haal de stekker van het oude modem uit het stopcontact.
  3. Haal de netwerkkabel en (als die erin zit) de telefoonkabel uit het oude modem.
  4. Schroef de coax-kabel los en haal die ook uit het oude modem.
  5. Verwijder je oude modem, inclusief de stroomkabel.
  6. Plaats het nieuwe modem.
  7. Schroef de bestaande coax-kabel vast aan het nieuwe modem.
  8. Sluit de bestaande netwerkkabel en (eventueel) telefoonkabel aan op het nieuwe modem.
  9. Sluit de stroomkabel aan op het modem en steek de kabel in het stopcontact.
  10. Wacht tot het modem een verbinding heeft met het netwerk. Als de lampjes Power, DS, US en Online continu branden, is het zover.
  11. Start nu je computer weer op.

Stap 3. Activeer jouw Caiway-diensten

  1. Ga naar mijn.caiway.nl
  2. Log in met je klantcode (of gebruikersnaam) en wachtwoord
  3. Wanneer je bent ingelogd: Klik je op de melding: "Je hebt een nieuw modem ontvangen. Klik hier om het te activeren."
  4. Vul het CMAC-adres in het invoerveld
    Let op: verwar de hoofdletter B niet met het cijfer 8. De hoofdletter O komt niet voor. Dit is altijd een nul (0).
  5. Klik op Activeer je modem
  6. Gefeliciteerd. Je kunt vanaf nu je nieuwe modem gebruiken.

Als activeren niet lukt
Controleer of je het CMAC adres goed hebt ingevoerd. Indien de activatie toch niet lukt, neem dan contact met ons op.

Gefeliciteerd!


Je kunt nu weer volop gebruikmaken van je diensten! Stuur het defecte (oude) modem naar:

Caiway
Antwoordnummer 17091
2650 VK Bleiswijk

Vermeld altijd je naam en adres. Als het modem niet terug wordt gestuurd, zijn wij helaas genoodzaakt de vervangingswaarde in rekening te brengen.


Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via chat of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09.00 - 21.00 uur. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.