Je nieuwe modem installeren

Nieuw modem ontvangen? Als je onderstaande stappen volgt, ben je snel weer online. Belangrijk: deze stappen zijn bedoeld voor de installatie van een nieuw (vervangend) modem. Als je een Alles-in-1 pakket wilt installeren, dien je deze uitleg te volgen.

Volg de onderstaande stappen

{{ index + 1 }}
{{ step.title }}

{{ step.title }}

Controleer de inhoud van je pakket

Controleer of het pakket deze onderdelen bevat:

  1. Modem
  2. Netsnoer

Klopt er iets niet? Zitten er bijvoorbeeld meer of juist minder onderdelen in de doos? Neem dan contact op met de Caiway Klantenservice.


Sluit het nieuwe modem aan

  1. Zet je computer uit.
  2. Haal de stekker van het oude modem uit het stopcontact.
  3. Haal de netwerkkabel en (als die erin zit) de telefoonkabel uit het oude modem.
  4. Schroef de coax-kabel los en haal die ook uit het oude modem.
  5. Verwijder je oude modem, inclusief de stroomkabel.
  6. Plaats het nieuwe modem.
  7. Schroef de bestaande coax-kabel vast aan het nieuwe modem.
  8. Sluit de bestaande netwerkkabel en (eventueel) telefoonkabel aan op het nieuwe modem.
  9. Sluit de stroomkabel aan op het modem en steek de kabel in het stopcontact.
  10. Wacht tot het modem een verbinding heeft met het netwerk. Als de lampjes Power, DS, US en Online continu branden, is het zover.
  11. Start nu je computer weer op.

Activeer je diensten

  1. Ga naar mijn.caiway.nl
  2. Log in met je klantcode (of gebruikersnaam) en wachtwoord
  3. Wanneer je bent ingelogd: Klik je op de melding: "Je hebt een nieuw modem ontvangen. Klik hier om het te activeren."
  4. Vul het CMAC-adres in het invoerveld
    Let op: verwar de hoofdletter B niet met het cijfer 8. De hoofdletter O komt niet voor. Dit is altijd een nul (0).
  5. Klik op Activeer je modem
  6. Gefeliciteerd. Je kunt vanaf nu je nieuwe modem gebruiken.

Als activeren niet lukt
Controleer of je het CMAC adres goed hebt ingevoerd. Indien de activatie toch niet lukt, neem dan contact met ons op.

Gefeliciteerd

Je kunt nu weer volop gebruikmaken van je diensten! Stuur het defecte (oude) modem naar:

Caiway
Antwoordnummer 17091
2650 VK Bleiswijk

Vermeld daarbij altijd je naam en adres en bewaar het verzendbewijs (track en trace code).


Kom je er niet uit?

  • Liever iemand spreken?

    Toon telefoonnummer 088 2249 111