Stap 2. Glasmodem aansluiten

Tijd voor het (iets) technischer deel: het aansluiten van het glasmodem zelf. Met onderstaande aanwijzingen ben je er als het goed is zo doorheen. Hulp nodig? Lees de veelgestelde vragen of bekijk het filmpje, zodat je precies ziet wat je moet doen.

Stap 2.1: Verbreek de verzegeling van de glasaansluiting

Knip met een schaar de verzegeling van poort 1 van de glasaansluiting door.

Verbreek de verzegeling van de glasaansluiting

Stap 2.2: Bepaal waar je het glasmodem wilt plaatsen


Bij het bepalen van de plaats voor je glasmodem, is dit van belang:

  1. Het modem komt binnen twee meter van de glasaansluiting te staan.
  2. De plek van het glasmodem heeft geen invloed op het draadloze signaal.

Stap 2.3: verwijder de lege huls van de glasaansluiting

  1. Verwijder de lege huls uit poort 1 van de glasaansluiting.
  2. Haal het lipje eerst een klein beetje naar je toe (A) en schuif de huls dan helemaal naar buiten (B)
  3. De lege huls heb je niet nodig voor de installatie. Maar bewaar deze wel. Als je verhuist, moet de huls namelijk worden teruggeplaatst.
Verwijder de lege huls van de glasaansluiting

stap 2.4: Sluit het glasmodem aan op de glasaansluiting

Sluit het glasmodem aan op de glasaansluiting
  1. Verwijder het rode beschermkapje van de glasvezelconnector die aan het modem is gemonteerd (A).

    Belangrijk: Raak de glasvezel niet aan. Dit kan tot storingen leiden.

  2. Schuif de glasvezelconnector direct in de actieve poort van de glasaansluiting (B). Als dat niet meteen lukt, mag je best (een beetje) kracht zetten.

stap 2.5: Sluit het glasmodem aan op het stopcontact

Sluit het glasmodem aan op het stopcontact. Gebruik daar de meegeleverde adapter voor. Zodra het glasmodem helemaal is opgestart, branden de volgende lampjes continu:

power

stopcontact

Veelgestelde vragen

  • Zegt Caiway het telefoonabonnement bij mijn oude provider op?
    Nee, dat doen we niet. Als we het nummer van je oude provider overnemen, wordt je oude abonnement meestal automatisch stopgezet. Een enkele provider gaat daar helaas anders mee om. Het is dan ook belangrijk dat je bij je provider navraagt of het abonnement automatisch wordt stopgezet of dat je zelf actie moet ondernemen. Zo voorkom je dat je dubbele kosten maakt.
  • Zegt Caiway het internet-/televisie-abonnement bij mijn oude provider op?

    Nee, Caiway zegt nooit internet- of televisie-abonnementen op.

  • Wanneer wordt mijn nummer overgenomen?

    Caiway start de overnameprocedure op de dag dat je jouw Caiway-diensten activeert. We ontvangen vervolgens een zogenaamde porteringsdatum van je oude provider. Die datum geven we per sms aan je door. Meestal is de overname binnen 1 werkdag geregeld. Je vindt de status (inclusief datum nummerovername) in je Mijn Caiway-omgeving:

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).