Geen internetverbinding

Als je internetverbinding het even laat afweten, is dat vervelend, maar geen reden tot paniek. Vaak is het probleem snel zelf op te lossen. En als dat een keer niet lukt, staan we uiteraard voor je klaar. Voordat je contact met onze klantenservice opneemt, is het slim om onderstaande stappen te doorlopen. Hopelijk ben je zo weer online!

Stap 1: Welke lampjes branden op het modem?

  • PWR brandt en DS knippert.
    Ga verder met stap 3.

  • PWR, DS, US en Online branden.
    Ga verder met stap 5.

  • Er branden geen lampjes.
    Ga verder met stap 2.
Coax modem

Stap 2: Sluit het modem op een ander stopcontact aan

Stopcontact

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Dat is goed nieuws. Fijne dag verder!

  • Nee
    Neem contact met ons op zodat we je persoonlijk verder kunnen helpen. Het lijkt erop dat je modem defect is.

Stap 3: Controleer of het modem rechtstreeks is aangesloten

  • Ja, mijn modem is rechtstreeks aangesloten
    Neem contact met ons op zodat we het samen kunnen oplossen.

  • Het modem is niet rechtstreeks aangesloten
    Ga verder met stap 4.

goed

Rechtstreeks aangesloten

fout

Niet rechtstreeks aangesloten

Stap 4: Sluit het modem alsnog rechtstreeks aan

Aangesloten modem

Om het modem rechtstreeks aan te sluiten kan je de splitter tussen de kabel en de muur er af halen. Dit is een tijdelijke oplossing. Ga voor een nieuwe splitter naar: www.kabelkeur.nl/waar-te-koop

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Oké, dan veroorzaakte tussenliggende apparatuur je internetprobleem. Sluit de apparaten één voor één weer aan om te achterhalen welk apparaat de oorzaak is.

  • Nee
    Helaas. Jouw probleem vereist extra ondersteuning. Neem contact met ons op en we helpen je snel verder.

Stap 5: Branden er lampjes op de router?

  • Ja, er branden lampjes.
    Ga verder met stap 6.

  • Nee, er branden geen lampjes.
    Ga verder met stap 7.
Router

Stap 6: Herstart de router

Stopcontact

Is het probleem nu opgelost?

  • Ja
    Mooi. We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen!

  • Nee
    Ga verder met stap 8.

Stap 7: Sluit de router op een ander stopcontact aan

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Gelukkig. Dan ben je nu weer online.

  • Nee
    Neem contact met ons op zodat we je persoonlijk verder kunnen helpen.

Stap 8: Herstel de fabrieksinstellingen van de router

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    We zijn blij dat het is opgelost!

  • Nee
    Helaas, dan moeten we er samen naar kijken. Neem contact met ons op en we gaan voor je aan de slag.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via chat of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09.00 - 21.00 uur. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.