Storing coax modem

Stappenplan voor als je geen internet hebt.

Heb je internet via de coax-kabel en een Cisco, Sagemcom of Arris modem? Dan kan je aan de lampjes zien of je een goede verbinding hebt. Ook als je even geen internet hebt, vertellen de lampjes je een hoop! Vaak is een storing zo verholpen. In onderstaand stappenplan zie je wat je zelf kan doen. Mocht je er niet uitkomen, dan staan we voor je klaar! 

Volg de onderstaande stappen

{{ index + 1 }}
{{ step.title }}

{{ step.title }}

Welke lampjes horen te branden?

Bij een coax modem horen het 'PWR', 'DS' (downstream), 'US' (upstream) en 'Online' lampje te branden. Als deze het allemaal doen, dan lijkt je modem signaal binnen te krijgen.

  • Branden er andere lampjes dan normaal? Ga dan verder naar stap 2.
  • Branden de lampjes zoals het hoort en heb je toch geen internet? Start dan het modem en eventuele randapparatuur opnieuw op.

    1. Ontkoppel eerst de extra apparatuur zoals een router of versterker.
    2. Haal alle apparatuur inclusief het modem 10 seconden van de stroom.
    3. Sluit eerst het modem weer aan. Wacht totdat het modem goed is opgestart, en de lampjes branden zoals hierboven beschreven.
    4. Sluit daarna de rest aan. Heeft dit niet gewerkt? Neem dan contact op via de chat.

    Tip: geef aan de medewerker door wat je al hebt geprobeerd. 

Stroom

Het 'power' lampje laat zien of het modem stroom heeft. Als dit lampje uit staat, branden er meestal helemaal geen lampjes op het modem.

  • Brandt dit lampje niet? Dan heb je vaak geen stroom. Check of het modem wel aan staat en controleer de stroomvoorziening.
  • Staat het lampje uit en branden er wel andere lampjes? Dan kan het zijn dat het 'power' lampje kapot is. Neem contact in dit geval contact op via de chat.

Signaal

Als het signaal werkt, dan zie je dit aan verschillende lampjes. De lampjes horen alle drie te branden.

  • 'DS' (downstream)
  • 'US' (upstream)
  • 'Online' 

Branden ze alle drie? Ga dan verder naar stap 4.

Staat één van de lampjes uit? Dan kan het modem geen signaal vinden.

  1. Sluit het modem opnieuw aan, zonder splitter of versterker.
  2. Wacht tot dat de verbinding herstelt.
  3. Als het internet nu weer werkt, dan wordt de storing veroorzaakt door de splitter of versterker. We adviseren je deze te vervangen.

Heeft dit niet geholpen? Neem dan contact op via de chatbutton.

 

Foutmelding modem

Als alle lampjes branden of knipperen geeft het modem een fout aan. Dat kan komen door een storing op het coax netwerk.

  1. Start het modem opnieuw op, zonder de coax-kabel of randapparatuur. 
  2. Sluit na het opstarten de coax-kabel weer aan. Doe dit zonder splitters of versterkers.
  3. Werkt de verbinding nu wel? Dan kan de storing komen door de splitters of versterkers. Die kan je dan het beste vervangen.

Heb je na het doorlopen van deze stappen nog steeds geen internet? Neem dan contact op via de chatbutton.

Kom je er niet uit?

Elke dag online van 09:00-21:00. Bellen kan doordeweeks van 08:00-21:00 en op zaterdag van 10:00-16:00. Op zondag ook open voor technische vragen van 10:00-16:00.