Trage internetverbinding

Haperen filmpjes? Duurt het enorm lang voordat je e-mail binnen is? Download je met een veel lagere snelheid dan je gewend bent? Volg onderstaande stappen om te achterhalen wat er aan de hand is en, belangrijker, hoe je het op kunt lossen.

Stap 1: Voer een speedtest uit

Haal je bij de Speedtest (ongeveer) de snelheid die bij je abonnement hoort?

  • Ja
    Dan zit het probleem niet in de internetverbinding.

  • Nee
    Ga verder met stap 2.

Stap 2: Heb je de test bekabeld of draadloos via Wifi gedaan?


  • Wifi (draadloos)
    Ga verder met stap 3.

  • Bekabeld
    Ga verder met stap 4.

Stap 3: Test op een apparaat dat met een kabel is aangesloten

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Dan werkt je internet goed, maar je wifi-verbinding niet. Bekijk onze tips om de wifi-verbinding te verbeteren.

  • Nee
    Ga verder met stap 3.

stap 4: Start de computer in veilige modus met netwerkmogelijkheden op

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Dan heb je software op je computer die de snelheid beperkt.

  • Nee
    Neem contact met ons op. We helpen je graag verder!

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.