Trage internetverbinding

Doet je internet het wel, maar duurt elke handeling veel langer dan je gewend bent? Laden websites bijvoorbeeld langzaam? Of haperen filmpjes die je wilt bekijken? Volg onderstaande stappen om te checken wat er aan de hand is en hoe je het kunt oplossen.

Stap 1: Voer een speedtest uit

Haal je bij de Speedtest ongeveer de snelheid die bij je abonnement hoort?

  • Ja
    Het probleem zit blijkbaar niet in de internetverbinding.

  • Nee
    Ga verder met stap 2.

Stap 2: Heb je de speedtest met een bekabeld of een draadloos apparaat gedaan?

 

  • Draadloos
    Ga verder met stap 3.

  • Bekabeld
    Ga verder met stap 4.

Stap 3: Herhaal de speedtest op een apparaat dat met een kabel is aangesloten

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Dan zit het probleem blijkbaar in je wifi-verbinding. Bekijk onze handige tips om de wifi-verbinding te verbeteren.

  • Nee
    Ga verder met stap 4.

stap 4: Controleer of je netwerkcomponenten de snelheid aankunnen

Soms wordt de snelheid beperkt door netwerkcomponenten. Zo moet de UTP-kabel minstens van de categorie CAT5e zijn. De netwerkkaarten op de computer en router moeten minimaal 1Gbit/sec kunnen doorvoeren.

  • Ja
    Ga door naar stap 5.

  • Nee
    Het probleem zit in de apparatuur die je gebruikt. Overweeg upgrades.

stap 5: Start de computer in de veilige modus met netwerkmogelijkheden op

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Blijkbaar heb je software die de snelheid beperkt.

  • Nee
    Neem contact met ons op. We onderzoeken samen hoe we het op kunnen lossen.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.