Trage internetverbinding

Haperende filmpjes? Duurt het enorm lang voordat je e-mail binnen is? Download je met een veel lagere snelheid dan je gewend bent? Volg onderstaande stappen om te achterhalen wat er aan de hand is en, belangrijker, hoe je het op kunt lossen.

Volg de onderstaande stappen

{{ index + 1 }}
{{ step.title }}

{{ step.title }}

Voer een speedtest uit

Haal je bij de Speedtest (ongeveer) de snelheid die bij je abonnement hoort?

  • Ja
    Dan zit het probleem niet in de internetverbinding.

  • Nee
    Ga verder met stap 2.

Heb je de test bekabeld of draadloos via wifi gedaan?

  • Wifi (draadloos)
    Ga verder met stap 3.

  • Bekabeld
    Ga verder met stap 4.

Test op een apparaat dat met een kabel is aangesloten

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Dan werkt je internet goed, maar je wifi-verbinding niet. Bekijk onze tips om de wifi-verbinding te verbeteren.

  • Nee
    Ga verder met stap 3.

Start de computer in veilige modus met netwerkmogelijkheden op

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Dan heb je software op je computer die de snelheid beperkt.

  • Nee
    Neem contact met ons op. We helpen je graag verder!

Heeft deze informatie je geholpen?

Kom je er niet uit?

Elke dag online van 09:00-21:00. Bellen kan doordeweeks van 08:00-21:00 en op zaterdag van 10:00-16:00. Op zondag ook open voor technische vragen van 10:00-16:00.