Trage internetverbinding

Haperen filmpjes? Duurt het enorm lang voordat je e-mail binnen is? Download je met een veel lagere snelheid dan je gewend bent? Volg onderstaande stappen om te achterhalen wat er aan de hand is en, belangrijker, hoe je het op kunt lossen.

Stap 1: Voer een speedtest uit

Haal je bij de Speedtest ongeveer de snelheid die bij je abonnement hoort?

  • Ja
    Het probleem zit blijkbaar niet in de internetverbinding.

  • Nee
    Ga verder met stap 2.

Stap 2: Heb je de test bekabeld of draadloos via Wifi gedaan?

  • Draadloos (wifi)
    Ga verder met stap 3.

  • Bekabeld
    Ga verder met stap 4.

Stap 3: Test op een apparaat dat met een kabel is aangesloten

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Dan zit het probleem blijkbaar in je wifi-verbinding. Bekijk onze handige tips om de wifi-verbinding te verbeteren.

  • Nee
    Ga verder met stap 4.

stap 4: Controleer of je netwerkcomponenten de snelheid aankunnen

Soms wordt de snelheid beperkt door netwerkcomponenten. Zo moet de UTP-kabel minstens van de categorie CAT5e zijn. De netwerkkaarten op de computer en router moeten minimaal 1Gbit/sec kunnen doorvoeren.

  • Ja
    Ga verder met stap 5.

  • Nee
    Het probleem zit in de apparatuur die je gebruikt. Overweeg een upgrade.

stap 5: Start de computer in veilige modus met netwerkmogelijkheden op

Is het probleem opgelost?

  • Ja
    Blijkbaar heb je software op je computer die de snelheid beperkt.

  • Nee
    Neem contact met ons op. We onderzoeken samen hoe we het op kunnen lossen.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).