Verbrekende internetverbinding
Valt je internetverbinding af en toe weg? Geen paniek. Als je onderstaande stappen volgt, is de kans groot dat je het zelf kunt oplossen. Lukt dat niet, dan gaan wij uiteraard voor je aan de slag.
Stap 1: Herstart het modem en de router
Is het probleem opgelost?
- Ja
Dat is goed nieuws. Mooi dat het zo snel is opgelost.
- Ik heb geen router
Dan kan dit stappenplan je probleem niet oplossen. Neem contact met ons op zodat we het samen kunnen uitzoeken en oplossen.
- Nee
Ga verder met stap 2.
Stap 2: Controleer of er andere lampjes op je modem branden/knipperen dan normaal
- Ja
Neem contact met ons op. We helpen je persoonlijk verder. - Nee
Ga verder met stap 3.
Stap 3: Is internet traag op een bekabeld of op een draadloos aangesloten apparaat?
- Draadloos (wifi)
Ga verder met stap 4. - Bekabeld
Ga verder met stap 5.
Stap 4: Sluit het glasmodem aan op de glasaansluiting
Valt de verbinding op het bekabelde apparaat ook weg?
- Ja
Ga verder met stap 5.
- Nee
Het probleem zit in de wifi. Bekijk hier onze wifi-tips.
Stap 5: Zie je tijdens een verbreking andere lampjes branden/knipperen dan normaal?
- Ja
Ga verder met stap 6.
- Nee
Neem contact met ons op, zodat we het probleem samen kunnen oplossen.
Stap 6: Herstel de fabrieksinstellingen van de router
Is het probleem opgelost?
- Ja
Het probleem zat in de router. Fijn dat het is opgelost.
- Nee
Neem contact met ons op. We gaan samen op onderzoek uit.
Regel het gemakkelijk online
We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat of social media.
Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09.00 - 21.00 uur. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.