Stoorfactoren uitsluiten

Wifi-verbindingen zijn de laatste jaren sneller en stabieler geworden. Maar er zijn ook steeds meer apparaten die gebruikmaken van Wifi. Denk aan ‘slimme’ apparaten die verbinding met het internet maken, zoals Smart TV’s, Hifi streamers en domoticasystemen. Al die apparaten kunnen je Wifi-verbinding verstoren. En dat geldt ook voor bijvoorbeeld bluetooth-apparatuur, de Wifi-routers van al je buren en ontelbare andere apparaten. Hieronder vind je een overzicht van apparaten waarvan het bekend is dat ze je verbinding kunnen beïnvloeden. Zet je router daar dus niet bij in de buurt! 

  • Magnetron
  • Televisies en monitoren
  • Alarmsystemen
  • Weerstations
  • Ander draadloos netwerk (bijvoorbeeld bij de buren)
  • Elektronische dimmers
  • Draadloze lichtschakelaars en deurbellen
  • Aquariums
  • DECT-telefoon sets
  • Babyfoons
  • Kerstboomverlichting
  • Camerasystemen

Om te controleren of deze apparatuur jouw Wifi-netwerk verstoort, kun je het Wifi-kanaal (al dan niet tijdelijk) wijzigen. Hoe?
Kies de handleiding voor jouw router:
 

Tip: probeer een kanaal te vinden dat in jouw buurt niet veel wordt gebruikt. Zo verklein je de kans dat jouw Wifi-verbinding de buren in de weg zit. En andersom.

Veelgestelde vragen

  • Als ik de apparaten uit de lijst niet heb of gebruik, ben ik dan storingsvrij?
    Dat kunnen we helaas niet garanderen. Er zijn inmiddels zoveel apparaten die storingen kunnen veroorzaken dat de lijst niet volledig is. Bovendien komen er elke dag nieuwe apparaten op de markt en kan een storing ook te maken hebben met bijvoorbeeld een apparaat bij de buren.
  • Ik heb soms last van storingen, maar soms ook niet. Hoe kan dat?
    Misschien wordt het apparaat dat storing veroorzaakt, op bepaalde momenten van de dag gebruikt. Dan treedt de storing dus ook alleen op die momenten op. Je kunt kijken wat er gebeurt als je bepaalde apparaten uitzet wanneer je een storing ervaart. Lost dat het op? Dan weet je welk apparaat de ‘boosdoener’ is.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.