Internetabonnement wijzigen: zo doe je het

Alles verandert. Dat geldt ook voor de manier waarop je internet gebruikt. Misschien wil je nu met veel meer apparaten tegelijk online. Of zijn de kinderen het huis uit en heb je minder snelheid nodig omdat er niet meer zoveel gegamed of gedownload wordt. Wat er ook verandert: bij Caiway kun je jouw internetabonnement makkelijk op je nieuwe situatie toespitsen. Zo doe je dat:

  • Online via je persoonlijke servicepagina op Mijn Caiway onder My Internet.

    Let op! via Mijn Caiway kun je alleen overstappen naar een hoger abonnement (upgraden).

  • In de Caiway Shops.

Upgrade

Een upgrade naar een hoger abonnement is binnen een paar werkdagen geregeld. Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra het is aangepast. Belangrijk : je dient zelf uiterlijk de volgende werkdag je modem te resetten door de stroomtoevoer kort te onderbreken. De snelheid wordt dan technisch aangepast naar het nieuwe abonnement. Administratief wordt die aanpassing overigens pas doorgevoerd vanaf de eerstvolgende abonnementsperiode.

downgrade

Een verzoek tot downgrade (overstappen naar een lager abonnement) waarbij je jouw modem gewoon behoudt, wordt vlak voor de nieuwe facturatieperiode verwerkt. Na verwerking van de downgrade, wordt dit per e-mail bevestigd. Je dient de volgende werkdag het modem te resetten door even de stroomtoevoer te onderbreken. De snelheid wordt dan technisch aangepast naar het nieuwe abonnement. Administratief wordt die aanpassing overigens pas doorgevoerd vanaf de eerstvolgende abonnementsperiode.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.