Bestellen en ontvangen

 Bestellen en informatie rond nummerbehoud. 

  • Regel gemakkelijk je nummerbehoud
  • De nieuwste telefoons beschikbaar
  • Altijd online met Unlimited mobiel

Op deze pagina:

Caiway Mobiel bestellen en ontvangen

Hier kun je alle antwoorden vinden op de vragen rond het bestellen en ontvangen van een Caiway Mobiel abonnement. Wil je het nummerbehoud regelen, meer informatie over het bestellen en het ontvangen van een toestel of de simkaart? Of ben je benieuwd naar hoe je extra databundels kunt bestellen? Navigeer dan gauw verder naar een van de veelgestelde vragen of het stappenplan op deze pagina.

Telefoon

  • Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. Waar kan ik het aanbod vinden?
    We bieden verschillende mobiele telefoons aan in combinatie met een mobiel abonnement. Bekijk hier ons aanbod aan mobiele telefoons. 
  • Kan ik ook een telefoon kopen met telefoonkrediet?
    Ja, het is mogelijk om een telefoon aan te schaffen met telefoonkrediet. Dit kan alleen in combinatie met een 2-jarig mobiel abonnement. Wij bieden kredieten aan tot €1.000. Wij rekenen daar geen extra rente kosten voor.
  • Wat is de status/levertijd van mijn telefoon bestelling?
    We versturen je telefoon binnen drie werkdagen (mits op voorraad) nadat deze volledig betaald is of nadat we de getekende kredietovereenkomst retour hebben ontvangen. Je ontvangt hiervoor een Track&Trace via e-mail.
  • Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen voor mijn telefoon bestelling?
    Zodra jouw bestelling is goedgekeurd, sturen wij deze zo snel mogelijk op. Het is helaas niet mogelijk om zelf een bezorgmoment uit te kiezen. Al onze pakketten worden aangetekend verstuurd met Track&trace code, die we per e-mail toesturen. Middels een link in de Track&Trace e-mail, kun je wel aangeven of je jouw telefoon liever bij een DHL ServicePoint wilt ophalen, of dat we een andere keer bij je langskomen. Je kunt dan eenvoudig een nieuwe afspraak maken. 
  • Ik heb de verkeerde telefoon ontvangen. Wat kan ik doen?
    Neem contact op met onze klantenservice.

Simkaart

  • Wat is de status/levertijd van mijn bestelling?

    Nadat je jouw bestelling hebt afgerond gaan wij direct aan de slag. Wij controleren de bestelling en keuren hem goed. We versturen je simkaart binnen 3 werkdagen. In de winkel krijg je jouw simkaart gelijk mee. 

    Heb je ook een mobiele telefoon besteld? We versturen je telefoon binnen drie werkdagen (mits op voorraad) nadat deze volledig betaald is of nadat we de getekende kredietovereenkomst retour hebben ontvangen. Je ontvangt hiervoor een Track&Trace via e-mail. 

  • Wanneer gaat mijn nieuwe abonnement in?
    Heb je gekozen voor een nieuw mobiel nummer? Dan kan je zelf de ingangsdatum van je abonnement kiezen. De startdatum moet wil binnen één maand na je bestelling liggen. Heb je gekozen om je nummer mee te nemen? Dan bepaalt jouw vorige provider de ingangsdatum van je nieuwe nummer. Houd wel rekening met een opzegtermijn van ongeveer één maand. 
  • Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

    Een nieuwe simkaart vraag je zelf aan via MijnCaiway Mobiel of via de klantenservice. Bij diefstal of verlies kun je ook de oude simkaart laten blokkeren. Voor het versturen van een nieuwe simkaart worden kosten in rekening gebracht. Wij zorgen ervoor, dat je nummer uiteraard ook weer beschikbaar is op je nieuwe simkaart. 

    Als je je simkaart kwijt bent maar wel denkt dat je hem nog terug gaat vinden, kun je er voor kiezen om alleen je simkaart te laten blokkeren en nog geen nieuwe simkaart aan te vragen. 

  • Wat moet ik doen wanneer ik de simkaart niet ontvangen heb?
    Een nieuwe simkaart wordt binnen 3 werkdagen bij jou thuis bezorgd. Heb je na deze tijd je simkaart nog niet binnen? Neem dan contact op met de klantenservice. Wij blokkeren dan de simkaart die niet aangekomen is en sturen gratis een nieuwe op.
  • Hoe activeer ik mijn simkaart?
    Op de opgegeven ingangsdatum word je simkaart automatisch geactiveerd. We houden je per e-mail op de hoogte.
  • Wat is een eSIM?

    E-sim is een digitale simkaart en dient als opvolger van de plastic simkaart. Een eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart en bevat alle gegevens die een telefoon nodig heeft om een verbinding te maken met een netwerk, zodat je kunt bellen, sms-en en internetten.

    Een eSIM kan door middel van het scannen van een QR-code op een telefoon worden gedownload. 

  • Biedt Caiway Mobiel eSIM aan?

    Op dit moment bieden wij nog geen eSIM aan, maar Caiway Mobiel wil deze mogelijkheid wel op termijn beschikbaar stellen.

Nummerbehoud

  • Ik wil mijn 06 nummer meenemen, kan dat?
    Dat kan! Indien je je huidige telefoonnummer wilt behouden, dien je bij het afsluiten van het abonnement nummerbehoud aan te vragen. Daarna zullen wij alles (inclusief opzegging van jouw huidige abonnement bij een andere telecom provider) voor je regelen. Uit veiligheidsoverwegingen sturen wij nog wel per SMS, een unieke 5-cijferige code naar jouw huidige simkaart. Deze code moet je online invoeren, om jouw nummerbehoud aanvraag te bevestigen. We zullen je per e-mail informeren waar je die code kunt invullen en over de vervolgstappen.
  • Ik heb nummerbehoud aangevraagd, hoe nu verder?

    Het nummer dat je gebruikt bij je huidige provider kun je zorgeloos meenemen naar een Caiway Mobiel abonnement. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Doorloop dan de volgende stappen:

    Stap 1: Verificatiecode
    Op het moment dat jouw aanvraag voor Caiway Mobiel is verwerkt ontvang je een verifcatiecode per sms op je huidige telefoonnummer (op de simkaart van je huidige provider). Zorg ervoor dat je mobiele toestel opgeladen is en dat je de oude simkaart nog in je toestel hebt.

    Let erop dat de code 15 minuten geldig is. Is de code verlopen? Geen enkel probleem, druk op onderstaande knop om een nieuwe verificatiecode aan te vragen.

    Wil je een nieuwe verificatiecode aanvragen? Dat kan hier.

    Stap 2: Invoeren van de verificatiecode
    Zit je klaar met je toestel? Wanneer je de vijf-cijferige verificatiecode per sms ontvangen hebt, kun je deze code via onderstaande knop doorgeven. Op deze manier kunnen wij de huidige provider van je mobiele abonnement informeren dat je over gaat naar Caiway Mobiel.

    Geef hier je verificatiecode door.

    Stap 3: Bevestiging per e-mail
    Wanneer de verificatiecode is doorgegeven zal de huidige provider van je mobiele abonnement toestemming geven om het nummer over te dragen aan Caiway.

    Je ontvangt binnen twee werkdagen een e-mail met de startdatum van je abonnement. Heb je de e-mail niet ontvangen? Controleer dan je ongewenste e-mail.

    Stap 4: Overdracht van het telefoonnummer
    Heb je de e-mail ontvangen met de startdatum van je nieuwe contract? Op deze datum gaat je nieuwe Caiway Mobiel abonnement in. 

    Heb je geen bereik meer met je huidige simkaart van je oude provider? Dan ben je over naar Caiway Mobiel en kun je je Caiway-Simkaart gebruiken. Het abonnement bij je oude provider hebben wij voor je opgezegd.

  • Hoelang duurt het om mijn nummer mee te nemen?
    Dat is afhankelijk van het type abonnement dat je op dit moment hebt bij je huidige provider. Als je een prepaid simkaart hebt, kan nummerbehoud de volgende werkdag al worden uitgevoerd. 
    Heb je een abonnement, dan bepaalt jouw huidige provider wanneer wij het nummer mogen overnemen. Ga uit van minimaal één maand opzegtermijn.
  • Ik heb nu een prepaid abonnement. Kan ik dit nummer meenemen?
    Ja, je kan altijd je nummer meeverhuizen als je een abonnement neemt bij Caiway Mobiel, ongeacht of je hiervoor een prepaid of mobiel abonnement had bij een andere provider. 
  • Zijn er kosten verbonden aan nummerbehoud?
    Nee, er zijn geen kosten verbonden aan nummerbehoud. 
  • Moet ik zelf nog iets doen m.b.t. aanvraag nummer meenemen?
    Ja, je moet alleen nog online bevestigen dat jij de eigenaar bent van dit 06-nummer. Dat kan, doordat wij per SMS een unieke 5-cijferige code naar jouw huidige simkaart sturen. Deze code moet je online invoeren. We sturen hiervoor de instructies per e-mail. We houden je ook per e-mail op de hoogte van de vervolgstappen.

Tijdelijke bundels

  • Waar kan ik het aanbod van tijdelijke bundels vinden?
    je vindt het volledige aanbod van tijdelijke bundels in de Caiway Mobiel-app. 
  • Hoelang is een tijdelijke bundel geldig?
    Een tijdelijke bundel is 30 dagen geldig. 
  • Kan ik een tijdelijke bundel ook in het buitenland gebruiken?
    Ja, je de tijdelijke bundel ook in de EU (zone 1) gebruiken. Buiten de EU berekenen we andere tarieven. Check hiervoor het tarievenoverzicht.

Unlimited Mobiel

  • Wat is Unlimited Mobiel?

    Met Unlimited Caiway kun je onbeperkt internetten, bellen en sms’jes versturen via het snelle en stabiele netwerk van Odido. Een van de beste netwerken van de wereld! Zo ben je altijd en overal online waar en wanneer je maar wilt.

  • Is Unlimited data ook echt onbeperkt?
    Ja, ons Unlimited abonnement is ook echt onbeperkt. Om te voorkomen dat het netwerk overbelast wordt en er overlast ontstaat voor andere gebruikers gaan we er wel van uit dat het op een normale en redelijke wijze wordt gebruikt. Zie hiervoor ‘voorwaarden redelijk gebruik’. Je start elke dag met een dagbundel van 10 GB. Je ontvangt automatisch van ons via sms een waarschuwing als je 80% en 100% van je 10 GB dagbundel hebt verbruikt. Heb je meer dan 10 GB nodig, dan kun je via de Mobiel-app je dagbundel eenvoudig ophogen met een extra 2 GB bundel. Dat kan je elke dag zo vaak doen als je wilt. Is je dagbundel op en heb je de dagbundel via de app nog niet opgehoogd dan kun je zonder extra kosten gewoon via een lagere snelheid blijven internetten.
  • Kan ik Unlimited data ook binnen de EU gebruiken?
    Ja, je kunt je Unlimited data bundel ook in landen zoals België, Frankrijk, Duitsland en Spanje gebruiken, kortom ook binnen de EU (zone 1). Unlimited data heeft in de EU een limiet van 25 GB per maand. Is je bundel op dan betaal je daarna het buiten bundel tarief.  
  • Krijg ik 4G of 5G internetsnelheid bij Unlimited data?
    Je maakt standaard gebruik van het snelle en stabiele 5G-netwerk van Odido. Hiervoor dient je telefoon 5G te ondersteunen. De theoretische maximale snelheid die wij bieden is 300 Mbps download en tot 80 Mbps upload.
  • Wat gebeurt er als mijn dagbundel op is?
    Als je dagbundel van 10 GB op is, kun je zonder extra kosten op een lagere snelheid blijven internetten. Zodra je via de mobiele app je dagbundel gratis weer hebt opgehoogd is je hogere internetsnelheid weer terug. Je ontvangt van ons automatisch een sms als je op 80% en 100% van je dagbundel zit, zodat je weet wanneer je je dagbundel kan ophogen via de Mobiel-app.  
  • Hoe kan ik mijn dagbundel ophogen?
    Als je 80% van je dagbundel hebt verbruikt ontvang je automatisch van ons een sms bericht. In de Mobiel-app verschijnt dan ook een knop “dagbundel ophogen” onder “Overzicht” en “Abonnementen”. Op die manier kun je snel, eenvoudig en gratis je dagbundel ophogen.
  • Kan ik ook Unlimited Mobiel krijgen als ik al klant ben?
    Ja, natuurlijk. Je kan Unlimited Mobiel als een extra abonnement bestellen of je huidige abonnement wijzigen via de Mobiel-app onder 'Abonnement'.
  • Waarom zijn er voorwaarden voor redelijk gebruik?
    Met sommige abonnementen die we aanbieden kun je onbeperkt gebruik maken van je bundel, zelfs in de EU (zone 1). We gaan er wel van uit dat dit op een normale en redelijke wijze gebeurt. Daarmee voorkomen we dat het netwerk overbelast wordt en dat er overlast voor andere gebruikers ontstaat. 
  • Kan ik Unlimited data ook buiten de EU gebruiken?
    Ja, je kunt ook in landen buiten de EU (zone 1) data gebruiken en bellen en sms’jes versturen. Je betaalt hiervoor dan wel het buiten de bundel tarief.

Heeft deze informatie je geholpen?

Kom je er niet uit?

Elke dag online van 09:00-21:00. Bellen kan doordeweeks van 08:00-21:00 en op zaterdag van 10:00-16:00. Op zondag ook open voor technische vragen van 10:00-16:00.