Bestellen en ontvangen

Al je vragen over bestellen, je bestelling en het ontvangen van Caiway Mobiel

Op deze pagina:

Telefoon

  • Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. Waar kan ik het aanbod vinden?
    We bieden verschillende mobiele telefoons aan in combinatie met een mobiel abonnement. Bekijk hier ons aanbod aan mobiele telefoons. 
  • Kan ik ook een telefoon kopen met telefoonkrediet?
    Ja, het is mogelijk om een telefoon aan te schaffen met telefoonkrediet. Dit kan alleen in combinatie met een 2-jarig mobiel abonnement. Wij bieden kredieten aan tot €1.000. Wij rekenen daar geen extra rente kosten voor.
  • Wat is de status/levertijd van mijn telefoon bestelling?
    We versturen je telefoon binnen drie werkdagen (mits op voorraad) nadat deze volledig betaald is of nadat we de getekende kredietovereenkomst retour hebben ontvangen. Je ontvangt hiervoor een Track&Trace via e-mail.
  • Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen voor mijn telefoon bestelling?
    Zodra jouw bestelling is goedgekeurd, sturen wij deze zo snel mogelijk op. Het is helaas niet mogelijk om zelf een bezorgmoment uit te kiezen. Al onze pakketten worden aangetekend verstuurd met Track&trace code, die we per e-mail toesturen. Middels een link in de Track&Trace e-mail, kun je wel aangeven of je jouw telefoon liever bij een DHL ServicePoint wilt ophalen, of dat we een andere keer bij je langskomen. Je kunt dan eenvoudig een nieuwe afspraak maken. 
  • Ik heb de verkeerde telefoon ontvangen. Wat kan ik doen?
    Neem contact op met onze klantenservice.

Simkaart

  • Wat is de status/levertijd van mijn bestelling?

    Nadat je jouw bestelling hebt afgerond gaan wij direct aan de slag. Wij controleren de bestelling en keuren hem goed. We versturen je simkaart binnen 3 werkdagen. In de winkel krijg je jouw simkaart gelijk mee. 

    Heb je ook een mobiele telefoon besteld? We versturen je telefoon binnen drie werkdagen (mits op voorraad) nadat deze volledig betaald is of nadat we de getekende kredietovereenkomst retour hebben ontvangen. Je ontvangt hiervoor een Track&Trace via e-mail. 

  • Wanneer gaat mijn nieuwe abonnement in?
    Heb je gekozen voor een nieuw mobiel nummer? Dan kan je zelf de ingangsdatum van je abonnement kiezen. De startdatum moet wil binnen één maand na je bestelling liggen. Heb je gekozen om je nummer mee te nemen? Dan bepaalt jouw vorige provider de ingangsdatum van je nieuwe nummer. Houd wel rekening met een opzegtermijn van ongeveer één maand. 
  • Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

    Een nieuwe simkaart vraag je zelf aan via MijnCaiway Mobiel of via de klantenservice. Bij diefstal of verlies kun je ook de oude simkaart laten blokkeren. Voor het versturen van een nieuwe simkaart worden kosten in rekening gebracht. Wij zorgen ervoor, dat je nummer uiteraard ook weer beschikbaar is op je nieuwe simkaart. 

    Als je je simkaart kwijt bent maar wel denkt dat je hem nog terug gaat vinden, kun je er voor kiezen om alleen je simkaart te laten blokkeren en nog geen nieuwe simkaart aan te vragen. 

  • Wat moet ik doen wanneer ik de simkaart niet ontvangen heb?
    Een nieuwe simkaart wordt binnen 3 werkdagen bij jou thuis bezorgd. Heb je na deze tijd je simkaart nog niet binnen? Neem dan contact op met de klantenservice. Wij blokkeren dan de simkaart die niet aangekomen is en sturen gratis een nieuwe op.
  • Hoe activeer ik mijn simkaart?
    Op de opgegeven ingangsdatum word je simkaart automatisch geactiveerd. We houden je per e-mail op de hoogte.

Nummerbehoud

  • Ik wil mijn 06 nummer meenemen, kan dat?
    Dat kan! Indien je je huidige telefoonnummer wilt behouden, dien je bij het afsluiten van het abonnement nummerbehoud aan te vragen. Daarna zullen wij alles (inclusief opzegging van jouw huidige abonnement bij een andere telecom provider) voor je regelen. Uit veiligheidsoverwegingen sturen wij nog wel per SMS, een unieke 5-cijferige code naar jouw huidige simkaart. Deze code moet je online invoeren, om jouw nummerbehoud aanvraag te bevestigen. We zullen je per e-mail informeren waar je die code kunt invullen en over de vervolgstappen.
  • Ik heb nummerbehoud aangevraagd, hoe nu verder?

    Het nummer dat je gebruikt bij je huidige provider kun je zorgeloos meenemen naar een Caiway Mobiel abonnement. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Doorloop dan de volgende stappen:

    Stap 1: Verificatiecode
    Op het moment dat jouw aanvraag voor Caiway Mobiel is verwerkt ontvang je een verifcatiecode per sms op je huidige telefoonnummer (op de simkaart van je huidige provider). Zorg ervoor dat je mobiele toestel opgeladen is en dat je de oude simkaart nog in je toestel hebt.

    Let erop dat de code 15 minuten geldig is. Is de code verlopen? Geen enkel probleem, druk op onderstaande knop om een nieuwe verificatiecode aan te vragen.

    Wil je een nieuwe verificatiecode aanvragen? Dat kan hier.

    Stap 2: Invoeren van de verificatiecode
    Zit je klaar met je toestel? Wanneer je de vijf-cijferige verificatiecode per sms ontvangen hebt, kun je deze code via onderstaande knop doorgeven. Op deze manier kunnen wij de huidige provider van je mobiele abonnement informeren dat je over gaat naar Caiway Mobiel.

    Geef hier je verificatiecode door.

    Stap 3: Bevestiging per e-mail
    Wanneer de verificatiecode is doorgegeven zal de huidige provider van je mobiele abonnement toestemming geven om het nummer over te dragen aan Caiway.

    Je ontvangt binnen twee werkdagen een e-mail met de startdatum van je abonnement. Heb je de e-mail niet ontvangen? Controleer dan je ongewenste e-mail.

    Stap 4: Overdracht van het telefoonnummer
    Heb je de e-mail ontvangen met de startdatum van je nieuwe contract? Op deze datum gaat je nieuwe Caiway Mobiel abonnement in. 

    Heb je geen bereik meer met je huidige simkaart van je oude provider? Dan ben je over naar Caiway Mobiel en kun je je Caiway-Simkaart gebruiken. Het abonnement bij je oude provider hebben wij voor je opgezegd.

  • Hoelang duurt het om mijn nummer mee te nemen?
    Dat is afhankelijk van het type abonnement dat je op dit moment hebt bij je huidige provider. Als je een prepaid simkaart hebt, kan nummerbehoud de volgende werkdag al worden uitgevoerd. 
    Heb je een abonnement, dan bepaalt jouw huidige provider wanneer wij het nummer mogen overnemen. Ga uit van minimaal één maand opzegtermijn.
  • Ik heb nu een prepaid abonnement. Kan ik dit nummer meenemen?
    Ja, je kan altijd je nummer meeverhuizen als je een abonnement neemt bij Caiway Mobiel, ongeacht of je hiervoor een prepaid of mobiel abonnement had bij een andere provider. 
  • Zijn er kosten verbonden aan nummerbehoud?
    Nee, er zijn geen kosten verbonden aan nummerbehoud. 
  • Moet ik zelf nog iets doen m.b.t. aanvraag nummer meenemen?
    Ja, je moet alleen nog online bevestigen dat jij de eigenaar bent van dit 06-nummer. Dat kan, doordat wij per SMS een unieke 5-cijferige code naar jouw huidige simkaart sturen. Deze code moet je online invoeren. We sturen hiervoor de instructies per e-mail. We houden je ook per e-mail op de hoogte van de vervolgstappen.

Tijdelijke bundels

  • Waar kan ik het aanbod van tijdelijke bundels vinden?
    je vindt het volledige aanbod van tijdelijke bundels in de Caiway Mobiel-app. 
  • Hoelang is een tijdelijke bundel geldig?
    Een tijdelijke bundel is 30 dagen geldig. 
  • Kan ik een tijdelijke bundel ook in het buitenland gebruiken?
    Ja, je de tijdelijke bundel ook in de EU (zone 1) gebruiken. Buiten de EU berekenen we andere tarieven. Check hiervoor het tarievenoverzicht.

Kom je er niet uit?

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00.