Bestellen en nummerbehoud

Stap je over van een andere provider naar Caiway Mobiel? Dan is het wel zo fijn om je telefoonnummer mee te nemen. Zo hoef je niet al je contacten te laten weten dat je een nieuw nummer hebt en kun je direct aan de slag. Kies daarom voor nummerbehoud en neem je je huidige telefoonnummer mee naar je nieuwe Caiway Mobiel sim-only abonnement. Dit is geheel gratis en wij zorgen er dan voor dat je huidige nummer op de juiste dag wordt overgezet, zodat je geen dubbele kosten maakt. Heb je toch liever een nieuw telefoonnummer? Geen probleem, nummerbehoud is natuurlijk niet verplicht. Wil je een SIM-kaart activeren zonder nummerbehoud? Bekijk dan onze veelgestelde vragen.

Stap 1. nummerbehoud aanvragen

Wil je graag je huidige telefoonnummer meenemen naar Caiway Mobiel? Selecteer dan de optie 'Ik wil mijn huidige 06-nummer behouden' bij het samenstellen van je abonnement. Daarnaast willen we graag het volgende van je weten:

  • Je huidige telefoonnummer
  • Je huidge mobiele provider
  • Je huidige abonnementsvorm

Deze informatie hebben wij nodig voor het soepel overzetten van je huidige telefoonnummer naar Caiway Mobiel.

Stap 2. startdatum selecteren

Wanneer je overstapt, zorg er dan voor dat de einddatum van je oude contract en de begindatum van je nieuwe contract op dezelfde dag vallen. Op deze manier lopen beide abonnementen naadloos in elkaar over. De SIM-kaart sturen we je daarom alvast toe, zodat je deze op de gewenste startdatum meteen in gebruik kunt nemen. 

Rond nu eerst de bestelling af voordat je verder gaat met stap 3.

Stap 3. bevestigingscode aanvragen

Na je aanvraag ontvang je een e-mail en een SMS met instructies om een bevestigingscode aan te vragen. Kom je er niet uit? Volg dan onderstaande stappen om een bevestigingscode aan te vragen:

  1. Ga naar mijnmobiel.caiway.nl/client/portinondemand/request_new
  2. Vul het telefoonnummer in dat je mee wilt nemen naar Caiway Mobiel
  3. Klik op nieuwe code aanvragen
  4. Je ontvangt nu per SMS een bevestigingscode op je huidige simkaart

Let op: deze code is maar 15 minuten geldig, daarna moet je een nieuwe aanvragen. Houd de code daarom bij de hand en bevestig meteen het nummerbehoud in stap 4.

Stap 4. nummerbehoud bevestigen

Heb je in stap 3 een bevestigingscode aangevraagd? Dan kun je deze nu samen met het mobiele telefoonnummer dat je mee wilt noemen invullen op onze bevestingspagina. Is je code verlopen? Ga dan terug naar stap 3.

  1. Ga mijnmobiel.caiway.nl/nummerbehoud
  2. Vul het 06-nummer dat je wilt behouden in
  3. Vul de bevestiginscode in je per SMS hebt ontvangen
  4. Klik op bevestig aanvraag nummerbehoud

Zodra je aanvraag is goedgekeurd ontvang van je ons een bevestiging per e-mail met je overstapdatum. Wij zeggen dan de aansluiting bij je vorige provider op en regelen dat je nummer overgaat.

Stap 5. SIM-kaart verwisselen

Je kunt je nieuwe Caiway Mobiel SIM-kaart niet meteen in gebruik nemen na ontvangst. Je nieuwe SIM-kaart wordt namelijk pas actief op de gewenste startdatum van je nieuwe abonnement (zie stap 2). Voordat je de SIM-kaart verwisseld is het belangrijk dat je:

Let op: neem je nieuwe Caiway Mobiel SIM-kaart pas in gebruik zodra je geen bereik meer hebt met je huidige SIM-kaart. Op deze manier blijf je bereikbaar totdat je nieuwe abonnement ingaat.

veelgestelde vragen

  • Bij wie word ik klant als ik Caiway Mobiel neem?
    Je wordt klant bij Caiway en je maakt gebruik van het T-Mobile netwerk: het als beste geteste 4G-netwerk van Nederland.
  • Kan ik mijn huidige mobiele nummer meenemen?

    Ja, kies bij het bestellen voor ‘huidige telefoonnummer meenemen’ en geef de gewenste overstapdatum aan. Wij zorgen er dan voor dat je huidige nummer op de juiste dag wordt overgezet.

    Bij het overstappen is het belangrijk dat de einddatum van je huidige mobiele abonnement aansluit op de begindatum van je nieuwe abonnement. Hiermee voorkom je dubbele kosten. Mogelijk betaal je bij je huidige aanbieder een afkoopsom, als je het abonnement vóór het einde van de contractdatum beëindigt.

  • Kan ik ook een smartphone bij Caiway bestellen?
    Nee, Caiway Mobiel biedt alleen sim-only abonnementen aan. Zo kunnen we onze abonnementen voordelig aanbieden.
  • Moet ik mijn huidige mobiele abonnement zelf opzeggen?

    Als je hebt gekozen voor nummerbehoud dan moet je je huidige mobiele abonnement niet opzeggen. Dat doen wij voor je op het moment dat wij het nummer overnemen bij je huidige aanbieder. Zeg je toch zelf op bij je huidige aanbieder, dan kunnen wij het nummer niet meer voor je meenemen naar Caiway Mobiel.

    Heb je gekozen voor een nieuw nummer bij Caiway Mobiel? Dan moet je een eventueel abonnement bij een andere aanbieder wel zelf opzeggen.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.