Gebruiken

Op deze pagina:

Caiway Mobiel app

  • Heeft Caiway een app voor Caiway Mobiel?
    Ja, met onze mobiel-app kan je onder andere in één oogopslag eenvoudig je verbruik of facturen inzien. Maar ook je abonnement aanpassen of een extra tijdelijke bundel kopen. De app is eenvoudig te gebruiken, is duidelijk en overzichtelijk. Download de app voor Android of iOS.
  • Waar kan ik de Caiway mobiel app-downloaden?
    Je kunt de app downloaden via de reguliere app stores; Android of iOS
  • Waar vind ik mijn inloggegevens voor de Caiway Mobiel-app?
    Om in te loggen op de Mobiel-app kun je dezelfde gegevens gebruiken die je gebruikt om in te loggen op MijnCaiway Mobiel. Deze gegevens heb je per e-mail ontvangen bij de bestelling van je eerste mobiele abonnement. 
  • Het downloaden van de Caiway mobiel-app lukt niet, wat moet ik doen?
    Voor de Caiway mobiel-app dient jouw telefoon te draaien op Android OS 6 of IOS 8 of hoger. Draait jou telefoon op deze software of hoger en lukt het nog steeds niet? Neem in dat geval contact op met de klantenservice. 
  • Ik heb meerdere abonnementen. Kan ik die allemaal zien in de app?
    Je kunt al je abonnementen terugvinden in de app. Bij het kopje ''abonnementen'' zie je dan hoeveel abonnementen er actief zijn en welke dat zijn. Je kunt per abonnement je gegevens inzien. 
  • Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat nu?
    Als je je wachtwoord bent vergeten kun je eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen via de link ''wachtwoord vergeten'' op de inlogpagina van de app. 

Zo werkt de app

  1. Download de app voor Android of iOS
  2. Log in met je e-mailadres en het wachtwoord dat we je toegestuurd hebben.
  3. Ben je je wachtwoord vergeten dan kun je die in de app gemakkelijk opnieuw aanvragen.
  4. Stel je eigen toegangscode in (dit kan later ook nog).
  5. Je bent nu in de app. Bekijk al je gegevens.

In de video laten we je zien hoe de app werkt en waar je bijvoorbeeld je verbruik kunt bekijken.

Tegoeden en tijdelijke bundels

  • Hoe kan ik zien hoeveel tegoed ik heb?
    Op de Caiway Mobiel-app zie je hoeveel tegoed je nog hebt en het resterende aantal dagen tot de nieuwe maand. Heb je jouw bundel helemaal verbruikt, dan betaal je het buitenbundeltarief. Een extra bundel kopen kan ook. Dat regel je eenvoudig in de Caiway Mobiel-app. Deze gaat dan per direct in en is 30 dagen geldig. Zo kun je voordelig weer vooruit.
  • Krijg ik een melding als ik mijn bundel bijna op is?
    Je ontvangt een gratis sms als je 80% en 100% van je bundel hebt bereikt. Heb je de 100% bereikt en blijf je jouw mobiel gebruiken, dan betaal je het buitenbundeltarief. De kosten hiervoor vind je een maand later op je factuur. Uiteraard kun je een extra bundel aanschaffen. Voorkom verrassingen achteraf. Bekijk alle tarieven op een rij. Weten hoe je ervoor staat? Bekijk jouw bundel tegoed in de Caiway Mobiel-app.
  • Hoe weet ik wanneer ik weer nieuw tegoed krijg?
    Je krijgt altijd per de eerste van de volgende maand, jouw nieuwe tegoed.
  • Wat gebeurd er als mijn internet bundel op is?

    We informeren je per sms als je internet tegoed op is. Je kunt dan nog wel je internet blijven gebruiken, maar we rekenen hiervoor wel buiten bundel kosten. 

    Om jouw te beschermen voor ongemerkte hoge kosten, hebben wij standaard een buiten bundel limiet ingesteld op €50. Deze kun je eenvoudig zelf aanpassen via de Caiway Mobiel-app. Je kan er ook voor kiezen een tijdelijke bundel aan te schaffen.

    Het volledige tarieven overzicht voor zowel buiten bundel internetten als tijdelijke bundels vindt je hier.

  • Wat gebeurd er als mijn belbundel op is?

    Heb je de 100% bereikt en blijf je jouw mobiel gebruiken, dan betaal je het buitenbundeltarief. De kosten hiervoor vind je een maand later op je factuur. Uiteraard kun je een extra bundel aanschaffen. Voorkom verrassingen achteraf. Bekijk alle tarieven hier.

    Weten hoe je ervoor staat? Bekijk jouw bundel tegoed in de Caiway Mobiel-app.

Buiten bundel limiet

  • Wat is de 'buiten bundel limiet' (belplafond)?
    Om je tegen onverwachte hoge kosten te beschermen, hebben wij standaard een limiet van 50 euro ingesteld. Het zogenoemde buiten bundel limiet. Deze limiet zorgt ervoor dat je buiten bundel kosten, niet meer dan het ingestelde bedrag kan bedragen. Via de Caiway Mobiel-app kun je eenvoudig zelf deze limiet aanpassen.

    We geven een voorbeeld: is het tegoed van je internetbundel op en heb je de limiet bereikt? Dan kun je niet meer internetten. Heb je nog wel belminuten over, dan kun je uiteraard wel bellen. We rekenen geen buiten de bundel kosten als je belt of internet binnen je bundel én in de EU. 
  • Kan ik de buiten bundel limiet aanpassen?
    Ja, je kunt die eenvoudig zelf aanpassen via de Caiway Mobiel-app. Druk in dat geval op het kopje ''buiten bundel'' in de overzicht pagina. Daarna kun je de limiet zelf instellen op €50, €25, €10 of €0.

Buitenland

  • Geldt mijn volledige databundel ook in het buitenland
    Dat hangt af van jouw abonnement. In de Caiway Mobiel-app kan je precies terugvinden hoeveel data je meeneemt binnen de EU. Data verbruik buiten de EU valt nooit binnen de bundel. Wil je toch meer kunnen internetten op reis? Bekijk dan het gehele aanbod van extra tijdelijke bundels in de Caiway Mobiel-app of bekijk hier meer informatie over dit onderwerp.
  • Wat kost internet bellen buiten de EU
    Als klant neem je altijd (een gedeelte van) je bundel mee als je binnen de EU reist. In het tarievenoverzicht vind je hier extra informatie over.
  • Hoe werkt dataroaming?
    Klanten van Caiway Mobiel maken in Nederland gebruik van het meest bekroonde mobiele netwerk van T-Mobile. In het buitenland schakelt je telefoon automatisch over naar een ander netwerk. Dit heet roaming. Op deze manier kun je gemakkelijk blijven appen, surfen, mailen en bellen. Binnen de EU worden daar geen extra kosten voor in rekening gebracht, zolang je binnen je Nederlandse bundel blijft. 
  • Hoe pas ik mijn netwerkinstellingen voor het buitenland aan?

    De belangrijkste netwerkinstellingen kun je eenvoudig zelf via de Caiway Mobiel-app aanpassen. Denk hierbij aan onder andere:

    Roaming data:Zet deze optie uit wanneer je géén data wilt verbruiken in het buitenland. Internetten is dan alleen mogelijk via wifi.

    Roaming bellen: Zet deze optie uit zodat je niet meer kunt bellen in het buitenland. Oproepen ontvangen is wel mogelijk.

    Roaming sms:Zet deze optie uit als je geen sms-berichten wilt versturen vanuit het buitenland. Sms-berichten ontvangen blijft wel mogelijk.

    Internationaal bellen: Zet deze optie uit als je oproepen naar het buitenland vanuit Nederland wilt blokkeren.

  • Hoe kan ik mijn voicemail beluisteren in het buitenland?
    Met voicemail ben je ook bereikbaar als je niet kunt opnemen. Ben je in het buitenland en wil je je voicemail afluisteren, dan bel je naar +31 6 2400 1233.  

    Om er zeker van te zijn dat je voicemail in het buitenland kunt gebruiken, stel je een wachtwoord in (van minimaal 4 cijfers) via je voicemail menu. Om je voicemail af te luisteren in het buitenland, rekenen we het buiten de bundel tarief (30 cent per minuut). Je voicemail staat standaard al aan.

    Je kunt je voicemail aan- of uitzetten via de Caiway Mobiel-app.
  • Wat zijn de tarieven voor bellen/internetten in het buitenland?

    In de EU (zone 1) kun je bellen, internetten en sms’en zoals je dat ook thuis doet, gewoon vanuit je bundel.  
    Ook kun je bellen en sms’en naar een Nederlands mobiel nummer in het buitenland zonder dat daar extra kosten voor in rekening gebracht worden als je binnen je bundel blijft.   
    Er worden extra kosten (buiten de bundel tarieven) berekend als je : 

    - belt en smst naar buitenlandse telefoonnummers vanuit Nederland (ook in de EU)
    - voor Mobiel 12GB en 30GB, kun je de helft van je databundel in EU gebruiken, daarna brengen we het buiten de bundel tarief in rekening. We informeren je per sms (afzender: 1350) wanneer je 80% en 100% van je verbruik bereikt hebt. 

    In het tarievenoverzicht vind je een overzicht van alle (buitenland) tarieven, ook voor buiten de EU.

  • Wil je geen extra kosten?
    Om je tegen onverwachte hoge kosten te beschermen, hebben wij standaard een limiet van 50,- ingesteld. Het zogenoemde belplafond. Dit belplafond zorgt ervoor dat je buiten je bundel niet meer dan voor het ingestelde bedrag van 50,- kunt verbruiken. We geven een voorbeeld. Is het tegoed van je internetbundel op en heb je het belplafond bereikt? Dan kun je niet meer internetten. Heb je nog belminuten over, dan kun je uiteraard wel bellen. We rekenen geen buiten de bundel kosten als je belt of internet binnen je bundel én in de EU. Internet je meer dan de helft van je internetbundel bij Mobiel 12 GB of  30 GB dan brengen we je de buiten de bundel kosten in rekening. Liever geen buiten de bundel kosten? Verlaag je belplafond eenvoudig via de Caiway Mobiel-app.
  • Oekra├»ne
    We leven mee met iedereen die wordt geraakt door de situatie in de Oekraïne. Juist nu vinden we het belangrijk dat familie en vrienden met elkaar in contact kunnen blijven in deze zeer benauwende situatie.

    Daarom hebben we afgelopen week bellen van en naar Oekraïne gratis gemaakt. Het bellen geldt voor klanten met een vaste telefonie en/of mobiel abonnement. Ook kunnen Caiway Mobiel klanten die in Oekraïne zijn gratis gebruikmaken van sms’en en roaming (bellen en sms’en naar de EU en data in Oekraïne), zodat ze ook goed bereikbaar zijn via berichten-apps en het laatste nieuws kunnen volgen. Dit is ingegaan vanaf zaterdag 26 februari.

    Tot in elk geval zondag 13 maart worden er geen kosten in rekening gebracht. Dit geldt voor consumenten. Afhankelijk van de situatie op dat moment maken we bekend of we deze periode verlengen.

    Update dinsdag 31 mei
    Deze regeling is verlengd tot en met donderdag 30 juni 2022.

Kom je er niet uit?

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00.