Mijn Mobiel abonnement

Antwoord op al je vragen over je Caiway Mobiel abonnement

Op deze pagina:

Kortingen

  • Wanneer gaat mijn combi-korting in?
    Maximaal één werkdag nadat je Caiway Mobiel abonnement van start gaat, ontvang je de combi-korting die bij jouw gekozen abonnement hoort. De korting van 5,- vind je terug op je internet factuur. 
  • Eerste mobiel abonnement: Combikorting. Hoe werkt Caiway combikorting en op welke factuur kan ik de korting terugvinden?
    Caiway combikorting is speciaal voor onze internet én mobiel klanten. De 5,- korting blijft geldig zolang je internet en mobiel abonnement actief zijn. De 5,- combikorting wordt altijd genoemd in de mobiel prijs maar de korting is terug te vinden op je internet factuur. De korting wordt automatisch verrekend, dus je hoeft er zelf niets voor te doen.
  • Tweede mobiel abonnement: Extra sim korting. Hoe werkt Caiway extra sim korting en op welke factuur kan ik de korting terugvinden?
    Caiway extra sim korting is speciaal voor Caiway Mobiel klanten die 2 of meer actieve mobiel abonnementen hebben. Per extra mobiel abonnement heb je als klant recht op 5,- extra sim korting. Deze korting wordt net als bij Caiway combikorting genoemd in de prijs en is terug te vinden op je mobiel factuur. De korting wordt automatisch verrekend, dus je hoeft er helemaal niets voor te doen.
  • Tweede mobiel abonnement: stapelkorting. Hoe werkt Caiway stapelkorting en op welke factuur kan ik de korting terugvinden?
    Caiway stapelkorting is een tijdelijke aanbieding en is speciaal voor onze mobiel klanten die 2 of meer actieve mobiel abonnementen hebben. Als klant krijg je 24 maanden lang per extra abonnement 2,50 korting bovenop je extra sim korting. De korting is terug te vinden op je mobiel factuur.

Factuur

  • Waarom is mijn eerste Mobiel factuur hoger dan de kosten van mijn abonnement?

    De eerste factuur ontvang je pas de maand nadat je abonnement is ingegaan. Hierdoor kan het bedrag op de eerste factuur afwijken van de volgende maandelijkse facturen.

    Op de eerste factuur vind je onder andere de onderstaande kosten terug:
    - eventuele eenmalige aansluitkosten                                                                                                       
    - de eerste factuur bevat dubbele kosten van de eerste maand waarop het abonnement is ingegaan. Dit geldt ook voor eventuele kortingen.                                                

  • Mijn factuur valt hoger uit dan verwacht. Hoe komt dat?
    Dat kan komen doordat je in de maand daarvoor bijvoorbeeld verbruikskosten buiten de bundel hebt gemaakt. Of omdat je een extra bundel hebt gekocht. Bekijk de specificaties van jouw factuur in de Caiway Mobiel-app. Hier zie je bijvoorbeeld naar welke nummers je buiten je bundel hebt gebeld.
  • Waar kan ik mijn facturen voor mobiel zien?
    Je kan de facturen eenvoudig terugvinden in de Caiway Mobiel-app.
  • Hoe weet ik wanneer een nieuwe factuur klaarstaat?
    Je ontvangt een e-mail notificatie zodra er een nieuwe factuur klaarstaat in de Caiway Mobiel-app. Je ontvangt die e-mail maandelijks, rond de 22e van de maand.
  • Wanneer wordt het bedrag op de factuur automatisch afgeschreven?
    De incassodatum staat vermeld op de factuur en is meestal ronde de 26e van de maand.

Activeren/(de)blokkeren sim

  • Hoe kan ik mijn simkaart activeren?
    Je simkaart wordt automatisch geactiveerd op de afgesproken datum. 
  • Mijn simkaart werkt niet meer, wat moet ik doen?

    En het kan verschillende oorzaken hebben. Vaak helpt het om je telefoon opnieuw op te starten of even te wisselen naar vliegtuigmodus en weer terug. Nog steeds geen mobiel internet? Probeer dan in onderstaande volgorde de volgende stappen:

    - Herstart je mobiele telefoon of wissel even naar de vliegtuigmodus en weer terug. Je mobiel maakt dan opnieuw verbinding met het netwerk.
    - Controleer of je bereik hebt. Dit check je via het 3G of 4G(+)-symbool bovenin je scherm. In kelders, tunnels en sommige gebouwen is het bereik minder. Loop even naar buiten of een (open) raam om te zien om je bereik beter wordt.
    - Stop je simkaart in een andere telefoon en kijk of je daarop wel verbinding krijgt. Is dit niet het geval? Dan is je simkaart wellicht beschadigd. Neem in dat geval contact met ons op.
    - Check of je alle facturen betaald hebt. Het kan zijn dat we alle mobiele diensten geblokkeerd hebben door een betalingsachterstand. Je kunt je facturen en betalingen checken in de Caiway Mobiel-app. Je krijgt weer toegang wanneer het openstaande bedrag betaald is.

    Hebben bovenstaande punten niet geholpen? Neem contact met ons op en we kijken hoe we je verder kunnen helpen.

  • Mijn simkaart past niet in mijn toestel. Wat moet ik doen?
    Er zijn 3 verschillende grootte simkaarten: normale, micro en nano. Je kunt zelf de de juiste grootte (die benodigd is voor jouw telefoon) van de simkaart uitdrukken. 
  • Hoe kan ik mijn simkaart blokkeren?
    Als je je simkaart kwijtraakt, is het verstandig om je simkaart te laten blokkeren. In dat geval ben je er zeker van dat er geen misbruik wordt gemaakt van jouw tegoed. Je kunt dan ook gelijk een nieuwe simkaart aanvragen. Voor het versturen van een nieuwe simkaart worden kosten in rekening gebracht. Wij zorgen ervoor, dat je nummer uiteraard ook weer beschikbaar is op je nieuwe simkaart. 
    Als je je simkaart kwijt bent maar wel denkt dat je hem nog terug gaat vinden, kun je er voor kiezen om alleen je simkaart te laten blokkeren en nog geen nieuwe simkaart aan te vragen. 
  • Hoe kan ik mijn simkaart deblokkeren?
    Als je je simkaart wilt deblokkeren moet je contact opnemen met de klantenservice.
  • Mijn simkaart is vergrendeld. Wat moet ik doen?
    Als je simkaart is vergrendeld moet je de simkaart ontgrendelen door het invoeren van een pincode. Mocht je je pincode niet meer weten, dan wordt er gevraagd om je pukcode in te voeren. Deze code staat op de verpakking van je simkaart en in de Caiway Mobiel-app.
  • Ik heb geen toegang tot mijn pukcode, wat moet ik doen?
    De pukcode kun je terugvinden in de Caiway Mobiel-app. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice. 
  • Zijn er kosten verbonden aan een nieuwe simkaart?
    Ja, er zijn kosten verbonden aan een nieuwe simkaart. Check hiervoor het tarievenoverzicht.

Puk/pin code vergeten

  • Wat kan ik doen als mijn simkaart geblokkeerd is?
    Wanneer je 3 maal achter elkaar een verkeerde pincode hebt gebruikt, wordt je simkaart geblokkeerd. Deze blokkade haal je er weer af door de PUK-code in te toetsen. De code vind je via de Caiway Mobiel-app en op de verpakking waar je de simkaart uitgehaald hebt. Je simkaart wordt definitief geblokkeerd wanneer je 10 maal achter elkaar een verkeerde PUK-code hebt gebruikt. Deblokkeren lukt dan niet meer. Een nieuwe simkaart vraag je zelf aan via de klantenservice. 
  • Hoe kan ik mijn pincode van de simkaart wijzigen?
    De pincode van de simkaart wijzig je via de instellingen van de telefoon. Kijk hiervoor in de handleiding van de telefoon. 
  • Hoe kan ik het wachtwoord van MijnCaiway mobiel wijzigen?

    Je kunt eenvoudig je wachtwoord veranderen in een zelf gekozen wachtwoord, via de optie in de Caiway Mobiel-app. 

    Je kunt ook de 'wachtwoord vergeten' link gebruiken, dan maken wij een nieuw wachtwoord voor je aan en sturen die per e-mail naar je toe. 

  • Kan ik mijn pukcode wijzigen?
    Het is helaas niet mogelijk je pukcode te wijzigen. 

Kom je er niet uit?

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00.