simkaart en activeren

veelgestelde vragen

  • Hoe activeer ik mijn simkaart?
    Je simkaart wordt automatisch geactiveerd op het moment dat je de simkaart gaat gebruiken. Je abonnement start dan direct. Heb je gekozen voor nummerbehoud? Je nummer bij je huidige aanbieder nemen we gratis voor je over naar Caiway Mobiel. Dat nummer kun je gebruiken vanaf de overstapdatum die je zelf hebt opgegeven. Wanneer de simkaart van je huidige aanbieder niet meer werkt, is de overstap naar Caiway geregeld. Je nieuwe Caiway simkaart werkt dan met je vertrouwde nummer.
  • Hoe kan ik mijn pincode van de simkaart wijzigen?
    De pincode van de simkaart wijzig je via de instellingen van de telefoon. Kijk hiervoor in de handleiding van de telefoon.
  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn simkaart ontvang?
    Als je vandaag bestelt, dan heb je jouw simkaart binnen 3 werkdagen in huis. De simkaart wordt bij jou thuis in de brievenbus bezorgd. Je hoeft hiervoor niet thuis te blijven.
  • Hoe verwijder ik een simlock?
    Wanneer je toestel een simlock heeft, kun je een unlock code aanvragen bij je vorige aanbieder.
  • Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?
    Een nieuwe simkaart vraag je zelf aan via MijnCaiway Mobiel of via de Klantenservice. Bij diefstal of verlies kun je de oude simkaart ook blokkeren. Voor het versturen van een nieuwe simkaart worden kosten in rekening gebracht. Je nummer is uiteraard ook weer beschikbaar op de nieuwe simkaart. Wanneer je geen nieuwe simkaart aanvraagt, kun je de oude nog laten deblokkeren via de Klantenservice. Als je denkt dat je je sim nog terug gaat vinden, kun je er dus voor kiezen om alleen te blokkeren en nog geen nieuwe simkaart aan te vragen.
  • Wat kan ik doen als mijn simkaart geblokkeerd is?

    Wanneer je 3 maal achter elkaar een verkeerde pincode hebt gebruikt, wordt je simkaart geblokkeerd. Deze blokkade haal je er weer af door de PUK-code in te toetsen. De code vind je via MijnCaiway Mobiel en op de ‘credit card’ waar je de simkaart uitgehaald hebt.

    Je simkaart wordt definitief geblokkeerd wanneer je 10 maal achter elkaar een verkeer PUK-code hebt gebruikt. Deblokkeren lukt dan niet meer. Een nieuwe simkaart vraag je zelf aan via MijnCaiway Mobiel of via de Klantenservice.

  • Wat moet ik doen wanneer ik de simkaart niet ontvangen heb?
    Een nieuwe simkaart wordt binnen 3 werkdagen bij jou thuis bezorgd. Heb je na deze tijd te simkaart nog niet binnen? Neem dan contact op met klantenservice. Wij blokkeren dan de simkaart die niet aangekomen is en sturen gratis een nieuwe op

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).