Storingen

Op deze pagina:

Storing met mobiel internet

  • Ik heb geen of slechte verbinding met internet op mijn telefoon. Wat kan ik doen?

    Er zijn een aantal checks die je zelf kunt doen:

    - Heb je geen mobiele data als je onze simkaart voor het eerst gebruikt? Controleer dan of je abonnement bij ons al is gestart. Dit kun je checken via het contract, in de bevestigings-e-mail of in de Caiway Mobiel-app. Controleer ook of de juiste simkaart in je telefoon zit.

    Heeft je simkaart altijd gewerkt, maar nu ineens niet meer, doorloop dan de volgende stappen:

    - Controleer of je bereik hebt. Dit check je via het 3G of 4G(+)-symbool bovenin je scherm. In kelders, tunnels en sommige gebouwen is het bereik minder. Loop even naar buiten of een (open) raam om te zien of je bereik beter wordt.
    - Herstart je mobiele telefoon of wissel even naar de vliegtuigmodus en weer terug. Je mobiel maakt dan opnieuw verbinding met het netwerk.
    - In de Caiway Mobiel-app kun je onder ‘Instellingen’ de knop 4G eerst ‘uit’ en weer ‘aan’ zetten. Je mobiel maakt dan opnieuw verbinding met het netwerk.
    - Kijk in de Caiway Mobiel-app of jouw bundel al op is. Misschien heb je daarom al te veel kosten buiten je bundel gemaakt.
    - Check of je alle facturen betaald hebt. Mogelijk hebben we alle mobiele diensten geblokkeerd door een betalingsachterstand. Je kunt je facturen en betalingen checken in de Caiway Mobiel-app of in Mijn Caiway Mobiel. Je krijgt weer toegang wanneer het openstaande bedrag betaald is.
    - Probeer je simkaart met een andere telefoon en kijk of je daarop wel verbinding krijgt. Is dit niet het geval? Dan is je simkaart misschien beschadigd. Neem in dat geval contact met ons op.
    - Controleer ook of het Toegangspunt (APN) juist geconfigureerd staat. Deze optie vind je op de meeste telefoons onder het kopje 'Verbindingen', 'Mobiel netwerk', ’Toegangspunten’ en/of ’APN’. Alle velden moeten leeg zijn, behalve 'Naam' en 'APN'. Vul daar ‘Internet' en 'smartsites.t-mobile’ in.

    Werkt het nog steeds niet, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Ik heb geen of slechte verbinding op bepaalde plekken, zoals thuis. Kan ik hier iets aan veranderen?
    Wij maken gebruik van het mobiel netwerk van T-Mobile. Misschien is de dekking van internet in dit specifieke gebied minder sterk dan in andere gebieden. Je kunt hier de dekkingskaart zien. 
  • In welke gebieden bieden jullie mobiel internet aan?
    Wij bieden mobiel internetten in heel Nederland. Het kan echter wel zo zijn dat de verbinding in bepaalde gebieden minder sterk is dan in andere gebieden. Bekijk de dekkingskaart om precies te zien waar je verbinding het sterkst is. 
  • Ik heb een 5G telefoon maar zie altijd dat ik ben verbonden met het 4G netwerk. Hoe kan dat?
    Wij bieden helaas nog geen 5G verbinding aan. Je telefoon is wel klaar om gebruik te maken van dit netwerk zodra wij dit wel aanbieden!

Storing met mobiel bellen

  • Ik heb geen of slechte verbinding met bellen op mijn telefoon. Wat kan ik doen?

    Herstart je mobiele telefoon of wissel even naar de vliegtuigmodus en weer terug. Je mobiel maakt dan opnieuw verbinding met het netwerk.
    Controleer of je bereik hebt. Dit check je via het 3G- of 4G(+)-symbool bovenin je scherm. In kelders, tunnels en sommige gebouwen is het bereik minder. Loop even naar buiten of een (open) raam om te zien om je bereik beter wordt.

    Stop je simkaart in een andere telefoon en kijk of je daarop wel verbinding krijgt. Is dit niet het geval? Dan is je simkaart wellicht beschadigd. Neem in dat geval contact met ons op.

    Controleer in Caiway Mobiel-app of via "Mijn Caiway Mobiel" of je niet te veel kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Als die extra kosten de 50,- overstijgen bevriezen we uit veiligheidsoverwegen je bundel. Neem in dat geval even contact met ons op. Onze klantenservice kan je bundel aanpassen, of die limiet van 50,- aanpassen.

    Om misbruik te voorkomen bij de Onbeperkt bellen bundel, krijg je een sms- notificatie bij een gebruik van meer dan 2.000 belminuten. Neem contact op met onze klantenservice, om eventueel oneigenlijk gebruik uit te sluiten.

    Heb je alles geprobeerd, maar werkt het nog niet? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

  • Ik heb geen of slechte verbinding op bepaalde plekken, zoals thuis. Kan ik hier iets aan veranderen?
    Wij maken gebruik van het mobiel netwerk van T-Mobile. Misschien is de dekking van bellen in dit specifieke gebied minder sterk dan in andere gebieden. Je kunt hier de dekkingskaart zien. 
  • In welke gebieden bieden jullie mobiel bellen aan?
    Wij bieden mobiel bellen in heel Nederland. Het kan echter wel zo zijn dat de verbinding in bepaalde gebieden minder sterk is dan in andere gebieden. Bekijk de dekkingskaart om precies te zien waar je verbinding het sterkst is. 

Storing met mobiel bellen/internet in het buitenland

  • Ik heb geen service in het buitenland, wat kan ik doen om het op te lossen?

    Het kan zijn dat buitenlandse mobiele netwerken een mindere netwerk dekking hebben dan dat je in Nederland gewend bent. Wanneer je naar het buitenland gaat wordt er automatisch een netwerk voor je gekozen. Je kan echter ook zelf een netwerk kiezen.In sommige gevallen kan dit het probleem oplossen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je telefoon.

Kom je er niet uit?

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00.