Telefoons

Op deze pagina:

Heb je een vraag over telefoonkrediet, of is je telefoon kwijt/gestolen? Dan ben je hier op de juiste plek. Op deze pagina vind je de veelgestelde vragen over deze onderwerpen.

Reparatie

  • Mijn telefoon is kapot. Wat nu?
    De reparatie van jouw telefoon is volledig door garantie gedekt, mits het defect niet veroorzaakt is door toedoen van buitenaf (bijvoorbeeld gebruiksschade zoals val-/stootschade of vochtschade) en binnen de garantie termijn van 2 jaar valt. Indien reparatie niet onder de garantie valt, zijn de kosten voor eigen rekening. 
  • Kan ik mijn telefoon bij jullie laten repareren?

    Het is mogelijk om jouw telefoon bij ons te laten repareren. Echter is het in de meest gevallen sneller om rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant. Hieronder vind je een overzicht voor welke merken dit het geval is en eventuele verdere eisen. Wil je je telefoon toch liever direct bij ons inleveren? Kijk dan helemaal onderaan voor instructies.  

    Samsung
    Bij een Samsung telefoon heb je 2 jaar fabrieksgarantie. Maak online een afspraak bij Samsung. 

    Apple
    Bij Apple heb je 1 jaar fabrieksgarantie. Bekijk welke service punt het dichtst bij jou in de buurt is. 

    Heb je je iPhone langer dan 1 jaar maar korter dan 2 jaar? Maak online een afspraak bij Dynafix. 

    Oppo
    Bij een Oppo telefoon heb je 2 jaar fabrieksgarantie. Maak online een afspraak bij Oppo. 

    Nokia, Xiaomi of Motorola
    Indien je een telefoon hebt van de merken Nokia, Xiaomi of Motorola heb je 2 jaar consumentengarantie. Maak online een afspraak bij Dynafix.

    Wil je je telefoon toch liever bij ons inleveren? Dan kan dat in één van onze winkels of door je telefoon naar ons op te sturen. Houd er rekening mee dat de reparatietijd via deze methode langer kan duren dan via de fabrikant zelf.

     

    Adres:
    DELTA t.a.v. Sales Support
    Overschieseweg 203
    3112 NB Schiedam

  • Kan ik mijn telefoon bij jullie laten verzekeren?
    Nee. Wij bieden momenteel helaas nog geen toestelverzekering aan.
  • Hoelang heb ik garantie op mijn telefoon?
    Je hebt als consument standaard 2 jaar garantie op je telefoon.
  • Heb ik ook garantie op de bijgeleverde accessoires van mijn telefoon?
    Ja, je hebt ook garantie op de accessoires zoals opladers en bijgeleverde oortjes. 
  • Mijn telefoon kan niet onder garantie worden gerepareerd, wat moet ik doen?
    Als je telefoon niet onder garantie gerepareerd kan worden, kan je ervoor kiezen de reparatiekosten zelf te betalen.

Kwijt/gestolen

  • Mijn telefoon is gestolen. Wat nu?
    Bij diefstal van jouw telefoon raden wij aan contact op te nemen met de klantenservice om je simkaart te blokkeren. Daarnaast kunnen wij in dat geval direct een nieuwe simkaart voor je regelen. Je kunt bij ons in de winkel ook een nieuwe telefoon kopen, of je kunt contact opnemen met de klantenservice.
  • Mijn telefoon is kwijt of gestolen. Kan ik direct een nieuwe telefoon aanschaffen?
    Je kunt bij ons in de winkel ook een nieuwe telefoon kopen, of je kunt contact opnemen met de klantenservice. 
    Je kunt ook controleren of je je mobiel abonnement kunt verlengen. Als je je mobiel abonnement kunt verlengen, kan je ook kiezen voor een abonnement met telefoon. 
  • Bieden jullie leentelefoons aan?
    Nee, wij bieden geen leentelefoons aan. 

Telefoonkrediet

  • Is een telefoonkrediet een geregistreerde lening?
    Dat hangt er vanaf. Indien je telefoonkrediet €250 of hoger is, is de lening BKR gerigistreerd. Is de lening lager dan €250, dan is de lening niet BKR geregistreerd. 
  • Mijn aanvraag voor een telefoonkrediet is geweigerd. Waarom is dat?
    Bij jouw telefoon krediet aanvraag, zijn wij verplicht om een BKR-check aan te vragen en een Inkomen- en LastenToets (ILT) te doen. Het kan zijn dat wij terug krijgen van de BKR, dat we jouw geen nieuw krediet mogen aanbieden. Wij ontvangen overigens geen afwijzing reden. Op de website van de BKR kun je zelf terugvinden, welke kredieten al op jouw naam staan.
  • Kan ik mijn telefoonkrediet ook eerder aflossen?
    Ja kan altijd je telefoonkrediet vroegtijdig aflossen. Neem in dit geval contact op met de klantenservice. 
  • Krijg ik door een telefoonkrediet problemen met het aanvragen van een hypotheek?
    Elke lening boven de €250 wordt geregistreerd bij het BKR. Elke lening die daar geregistreerd staat, heeft invloed op het maximale leenbedrag bij andere leningen. Indien je bij het aanvragen van een hypotheek in de problemen komt door het telefoonkrediet, kan je wel altijd het telefoonkrediet direct aflossen (neem dan contact op met de klantenservice). In dat geval staat de lening niet meer geregistreerd bij het BKR. 
  • Wat is een inkomen- en lastentoets (ILT)?
    Als je een telefoonkrediet wil van meer dan €250 zijn wij wettelijk verplicht een inkomen- en lastentoets (ILT) te doen. Hierin wordt gevraagd naar je inkomen en andere financiele verplichtingen. Aan de hand van deze toets wordt bepaald of je in aanmerking komt voor het gewenste toestelkrediet. 
  • Hoe kan ik een telefoonkredietovereenkomst versturen?

    Je kunt jouw telefoonkredietovereenkomst veilig uploaden via de Veilig delen pagina.

Nieuw abonnement nodig?

Heeft deze informatie je geholpen?

Kom je er niet uit?

Elke dag online van 09:00-21:00. Bellen kan doordeweeks van 08:00-21:00 en op zaterdag van 10:00-16:00. Op zondag ook open voor technische vragen van 10:00-16:00.