Internet kabeltest 

Als je problemen met internet ervaart, kan dat uiteraard aan onze verbinding liggen. Het komt echter ook (vaak) voor dat de storing wordt veroorzaak door ‘slechte’ kabels in huis. Of door apparatuur die je in je woning gebruikt. Het is belangrijk om die oorzaken uit te sluiten. Dat doe je door onderstaande stappen te doorlopen.

Stap 1: Zoek de hoofdaansluiting

  • Is je woning vóór 1985 gebouwd? Dan zit de hoofdaansluiting waarschijnlijk in de woonkamer en heb je 2 aansluitingen.

  • Is je woning van na 1985? Dan zit de hoofdaansluiting waarschijnlijk in de meterkast en heb je 1 aansluiting.

Stap 2: Controleer de of coax-kabel rechtstreeks is aangesloten

Stap 2: Controleer de of coax-kabel rechtstreeks is aangesloten

Controleer of de coax-kabel vanaf het modem direct is aangesloten op de hoofdaansluiting.

  • De coax-kabel is rechtstreeks aangesloten op het modem (bovenste afbeelding).
    Ga door naar stap 4.

  • De coax-kabel wordt onderbroken door bijvoorbeeld een splitter of een versterker (onderste afbeelding ).
    Ga door naar stap 3.

Stap 3: Sluit het modem rechtstreeks aan

Verwijder apparatuur die tussen je modem en de hoofdaansluiting zit. Sluit je modem vervolgens rechtstreeks (met één kabel) aan op de hoofdaansluiting (zie afbeelding).

Is het internetprobleem nu opgelost?

    • Ja, dan werd het veroorzaakt door de tussenliggende apparatuur. Sluit die tussenliggende apparaten één voor één weer aan om te achterhalen wat de ‘boosdoener’ is.

    • Nee, ga door naar stap 4

Stap 4: Herstart je modem

  • Dit doe je door het modem eerst 1 minuut van de stroom af te halen en vervolgens weer aan te sluiten. Wacht tot de lampjes online t/m power continu branden. Herstart ook je computer(s), laptop(s), enzovoorts.

Helpt dit allemaal niet? Neem dan contact op met de Klantenservice. Onze medewerkers zitten voor je klaar!

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via chat of social media.

 

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09.00 - 21.00 uur. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.