Monteursbezoek

Komt er een monteur langs, bijvoorbeeld om Caiway diensten te installeren of om een probleem op te lossen? Dan ontvang je van ons een e-mail en/of SMS waarin staat wanneer je de monteur kunt verwelkomen. Hieronder lichten we toe wat je van de monteur mag verwachten en wat je zelf kunt doen om het bezoek goed te laten verlopen.

Wat mag ik van de monteur verwachten?

De monteur belt binnen het afgesproken tijdsblok aan, stelt zich voor en legitimeert zich. De monteurs zijn professionals en gedragen zich ook zo. Je mag dus verwachten dat de monteur vriendelijk en deskundig is én dat hij of zij de tijd neemt om alles goed op te lossen. Ook beantwoordt de monteur eventuele vragen die met de werkzaamheden te maken hebben.


Kosten monteursafspraak

Als je een probleem ervaart met een Caiway dienst of product, nemen wij de monteurs- en herstelkosten op ons. Dat geldt ook voor problemen met een gehuurde Caiway-ontvanger en voor issues met een bij ons aangeschafte ontvanger die niet ouder is dan twee jaar. Als de storing te maken heeft met jouw eigen installatie (dus niet met Caiway diensten of producten), zal je zelf iemand moeten inschakelen om het op te lossen. Onze monteur geeft uiteraard aan waar het probleem zit, zodat je daar werk van kunt maken. In dergelijke gevallen, nemen wij de kosten voor de monteur op ons, maar betaal je wel de voorrijkosten van € 40.

Wat kan ik zelf alvast doen?

Zorgen dat de monteur snel en efficiënt kan werken. Deze drie zaken helpen:

  • De monteur moet vaak bij de hoofdaansluiting zijn. Die bevindt zich meestal in de meterkast of woonkamer. Zorg er dus voor dat de monteur die ruimtes makkelijk kan bereiken.

  • De monteur staat binnen het afgesproken tijdsblok op de stoep. Er dient dan vanzelfsprekend iemand aanwezig te zijn.     

  • Tijdens de werkzaamheden moet altijd een volwassene in de woning aanwezig zijn. 



Afzeggen monteursafspraak

Ben je op het tijdstip van de monteursafspraak verhinderd? Of is de storing inmiddels op een andere manier opgelost? Zeg dan op tijd (minimaal 24 uur van tevoren) de afspraak af. Mail hiervoor naar afspraak@caiway.nl of neem contact op via 088 2249 111 (tarief 088-nummer) of 1200 (gratis voor telefonieklanten). Onze Klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 21:00 uur en in het weekend van 10:00 tot 16:00 uur. Als je de afspraak niet tijdig annuleert en/of niet thuis bent om de monteur te ontvangen, moeten we helaas de voorrijkosten van € 40 in rekening brengen.

monteursbezoek

  • Hoe herken ik de monteur?
    De monteur legitimeert zich bij aankomst. Als dat niet gebeurt (ook onze monteurs kunnen het wel eens vergeten), vraag dan om legitimatie.
  • Hoe voorkom ik dat de voorrijkosten in rekening worden gebracht?
    Controleer altijd je eigen installatie voordat je een monteur laat komen. Volg bijvoorbeeld de handleiding Korte Kabeltest uitvoeren. Omdat er ook voorrijkosten in rekening worden gebracht als de monteur voor een gesloten deur staat, is het belangrijk dat je de afspraak tijdig afzegt/verzet als je bent verhinderd.