Bezoek van de guidion-monteur

Wil je weten wat je van de Guidion-monteur mag verwachten én hoe je je op het bezoek kunt voorbereiden, zodat alles snel en soepel verloopt? We lichten het hieronder voor je toe!

Wat mag ik van het bezoek verwachten?

De monteur arriveert binnen het afgesproken tijdsblok. Bij aankomst stelt de monteur zich voor en legitimeert zich. De monteurs zijn professionals. Je mag dus verwachten dat de monteur vriendelijk en deskundig is én dat hij of zij de tijd neemt om alles goed voor je op te lossen. Ook beantwoordt de monteur eventuele vragen die met de werkzaamheden te maken hebben.

 

Wie betaalt de kosten?

Als de problemen met onze diensten te maken hebben, betalen wij de kosten voor monteursbezoek én herstel. Dat geldt ook voor issues met een van ons gehuurde ontvanger en/of een ontvanger die je bij ons hebt gekocht en niet ouder dan twee jaar is. Als de storing te maken heeft met de installatie in je woning (denk aan ‘slechte’ kabels), dan geeft de monteur dat aan. Je dient dan zelf iemand in te schakelen om het op te lossen. Die kosten zijn voor eigen rekening. We betalen, ook in dat geval, wel de kosten van de Guidion-monteur. De voorrijkosten (€ 49,95) zijn dan echter voor jouw rekening. 

 

monteursbezoek

  • Hoe herken ik de monteur?
    De monteur legitimeert zich bij aankomst. Als dat niet gebeurt (ook onze monteurs kunnen het wel eens vergeten), vraag dan om legitimatie.
  • Hoe voorkom ik dat de voorrijkosten in rekening worden gebracht?
    Controleer altijd je eigen installatie voordat je een monteur laat komen. Volg bijvoorbeeld de handleiding Korte Kabeltest uitvoeren. Omdat er ook voorrijkosten in rekening worden gebracht als de monteur voor een gesloten deur staat, is het belangrijk dat je de afspraak tijdig afzegt/verzet als je bent verhinderd.