telefoontoestel aansluiten

Heb je hulp nodig bij het aansluiten van je telefoon? Volg de onderstaande stappen om jouw telefoontoestel aan te sluiten. Veelgestelde vragen vind je onderaan de pagina.

Stap 1.

Sluit de telefoonkabel aan op je glasmodem (poort T1). Sluit vervolgens je telefoon aan op de telefoonkabel.


Stap 2. controleer de telefoonverbinding


Controleer of de telefoon een kiestoon heeft. Als je geen kiestoon hoort, controleer de aansluiting op het glasmodem.

Controleer de verbinding door een bekend nummer te bellen. Vergeet daarbij niet het netnummer in te toetsen.

Veelgestelde vragen

  • Help! ik kan niet bellen
    Bel een bekende om de verbinding te controleren. Vergeet niet om altijd het netnummer (010, 020, 030, enzovoorts) in te toetsen. Dus ook als je iemand belt met hetzelfde netnummer als jij.
  • Hoe kan ik mijn tijdelijke nummer achterhalen?
    Log in op Mijn Caiway. Daar vind je die info. Ook kun je met je vaste lijn naar je 06-nummer bellen. Je ziet het tijdelijke nummer dan op het scherm van je mobieltje.
  • Hoe sluit ik mijn oude telefoonset aan op het Caiway-modem?
    Je kunt je oude telefoonset (van KPN of een andere provider) aansluiten op telefoniepoort 1 van het glasmodem. Maar let op: niet alle sets werken. We raden aan om een DECT-set met FSK-ondersteuning te gebruiken.
  • Kan ik mijn telefoontoestel aansluiten via het telefoonnetwerk in de muur?
    Ja, dit is technisch gewoon mogelijk. We kunnen de werking echter niet garanderen en bieden er geen ondersteuning voor.
  • Mijn nummerweergave werkt niet meer. Wat nu?
    Dat kan gebeuren. In Nederland worden twee technieken voor nummerweergave gebruikt, namelijk het DTMF- en het FSK-protocol. Het DTMF-protocol is verouderd en wordt niet door ons ondersteund. We raden aan om een toestel te gebruiken op basis van FSK.
  • Wanneer gaat mijn nummerbehoud in?
    Nadat je pakket is geactiveerd, duurt dat circa 1 werkdag. Weten hoe het er precies voor staat? Je vindt de status en de geplande porteringsdatum via Mijn Caiway. Totdat de portering rond is, is je nummer via je oude provider bereikbaar. Eventueel kun je jouw telefoon dus nog even op de lijn van de oude provider laten staan. Zodra je over bent naar Caiway, kun je bovenstaande stappen alsnog doorlopen.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.