• Webmail
  • Over Caiway

Nummerbehoud

Op deze pagina vindt u alles over het behouden van uw nummer bij een overstap naar Caiway. Veelgestelde vragen vindt u onderaan de pagina.

Stap 1.

De voorwaarden controleren


  1. Controleer de voorwaarden van het telefonieabonnement bij de huidige telecomprovider. Vaak hanteert deze een maand opzegtermijn, maar door enkele telecomproviders wordt daarvan afgeweken.
  2. Vraag na of u het abonnement dient op te zeggen. Vaak is dit niet het geval, maar controleer dit altijd goed.
  3. Bestel het abonnement bij Caiway en geef aan dat u het telefoonnummer wilt behouden.

Stap 2.

Het Caiway-abonnement bestellen


  1. Geef bij uw bestelling bij Caiway aan dat u uw huidige telefoonnummer wilt behouden.
  2. Vergeten nummerbehoud aan te vragen? Geen probleem. U kunt dit alsnog eenvoudig regelen via onze machtigingskaart nummerbehoud.

Let in beide gevallen op dat u ons de gegevens doorgeeft waarmee u bij de oude telecomprovider bekend bent. Wij hebben deze gegevens nodig om de nummerovername succesvol te laten verlopen.

Stap 3.

Uw nieuwe diensten activeren


  1. Activeer uw diensten met behulp van de bijgeleverde handleiding.

Let op! Activeer uw diensten zo snel mogelijk, anders kunnen wij de nummerovername bij uw oude telecomprovider niet starten.


  1. Caiway begint binnen 2 werkdagen na uw activatie van de diensten met het in gang zetten van het nummerbehoud.
  2. Aan uw abonnement wordt een tijdelijk telefoonnummer gekoppeld waarmee u kunt bellen tot de overname voltooid is. Dit nummer wordt per brief naar u toegestuurd, en kunt u eventueel direct in uw persoonlijke Mijn Caiway-omgeving bekijken.
  3. Binnen 72 uur ontvangt u van ons een sms met daarin de verwachte datum waarop het nummer door Caiway overgenomen wordt van de oude telecomprovider.
  4. U kunt de status van uw nummerbehoud en de verwachte datum vinden in uw persoonlijke Mijn Caiway-omgeving.

Stap 4.

Telefoontoestel aansluiten


  1. Zodra u van ons een sms hebt ontvangen dat het telefoonnummer overgenomen is kunt u het telefoontoestel aansluiten op uw Caiway-modem.
  2. Sluit het toestel aan zoals op de afbeelding hiernaast*.

*Woont u in Krimpen a/d IJssel of Loenen a/d Vecht, en heeft u een ander modem? Sluit dan het telefoontoestel aan op de T1-poort van het modem.

Was dit antwoord nuttig?

Veelgestelde vragen

  • Zegt Caiway het telefonieabonnement bij mijn oude provider op?

    Caiway zegt nooit een telefonieabonnement bij een andere provider op, maar neemt wel het aan het abonnement gekoppelde nummer over. Bij de meeste providers leidt dit tot automatische stopzetting van het abonnement, echter wordt in sommige gevallen van deze procedure afgeweken. Controleer altijd zelf bij uw huidige provider of u het abonnement zelf dient op te zeggen om dubbele kosten te voorkomen.

  • Zegt Caiway het internet-/televisie-abonnement bij mijn oude provider op?

    Nee, Caiway zegt in geen enkel geval internet- of televisie-abonnementen op.

  • Wanneer wordt mijn nummer overgenomen?

    Caiway doet de aanvraag op de dag dat u het nieuwe pakket activeert. Zodra wij van de oude provider een datum hebben ontvangen waarop het nummer geporteerd kan worden communiceren we dit aan u via sms. Afhankelijk van verschillende factoren duurt het vanaf het moment van activatie maximaal 10 werkdagen voordat het nummer geporteerd is.

    U kunt de status van uw nummerbehoud, en de datum van de nummerovername, altijd bekijken in uw persoonlijke Mijn Caiway-omgeving:

    Status nummerbehoud bekijken

  • Waarom beginnen jullie pas na activatie van mijn diensten met de overname?

    Caiway wil ervoor zorgen dat uw telefoonnummer blijft bestaan, en in uw bezit blijft. We starten de overname daarom pas als er een actief telefoonabonnement is waaraan het nummer gekoppeld kan worden. Dit is pas het geval na activatie van het pakket. Zouden we dit al eerder doen, dan lopen we het risico dat de overname mislukt en uw telefoonnummer verloren gaat.

Regel het gemakkelijk online

met een van onze medewerkers!

Chat direct met een van onze medewerkers.
Zij beantwoorden direct je vragen.


Beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00