• Webmail
  • Over Caiway
  • Blog

Nummerbehoud

Wil je graag overstappen naar Caiway, maar je telefoonnummer niet ‘inleveren’? Geen probleem! Met onze nummerbehoudsservice blijf je gewoon bereikbaar op hetzelfde nummer. Handig voor iedereen die jou graag aan de lijn heeft! Op deze pagina lees je hoe dit werkt. Onderaan vind je bovendien antwoorden op veelgestelde vragen over nummerbehoud.

Stap 1.

Controleer de voorwaarden


  1. Check de opzegtermijn van je huidige telefoonabonnement. De meeste providers hanteren een opzegtermijn van een maand, maar soms wijkt dat af.
  2. Vraag je huidige provider of je het abonnement zelf dient op te zeggen. Vaak is dat niet zo, maar het is belangrijk om het even na te vragen, zodat je niet voor dubbele kosten komt te staan.
  3. Bestel het abonnement bij Caiway en geef aan dat je jouw telefoonnummer wilt behouden.

Stap 2.

Bestel het Caiway-abonnement


  1. Geef bij je bestelling aan dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden.
  2. Vergeten nummerbehoud aan te vragen? Geen paniek! Je kunt dit alsnog makkelijk regelen via ons aanvraagformulier nummerbehoud.

Belangrijk: in beide gevallen dien je de gegevens door te geven waarmee je bij de ‘oude’ telecomprovider bekend bent. Die gegevens zijn nodig om de nummerovername soepel te laten verlopen.

Stap 3.

Activeer je nieuwe diensten

  1. Activeer je diensten met behulp van de handleiding.

Belangrijk: Activeer de diensten zo snel mogelijk. Pas als je dit hebt gedaan, kunnen we de nummerovername in gang zetten.


  1. We starten direct de overnameprocedure.
  2. Je krijgt van ons een tijdelijk telefoonnummer. Dat kun je gebruiken totdat de overname rond is. We sturen je dit nummer per e-mail/sms toe. Je vindt het ook in je Mijn Caiway omgeving.
  3. Binnen 24 uur ontvang je een sms met de verwachte datum waarop het nummer door Caiway wordt overgenomen.
  4. Status van de overname checken? Je kan het in je Mijn Caiway-omgeving.

Stap 4.

Sluit je telefoontoestel aan


  1. Zodra we het nummer hebben overgenomen, ontvang je een sms. Je kunt jouw toestel dan meteen op het Caiway-modem aansluiten. Nummerovername duurt meestal 1 werkdag.
  2. Sluit het toestel aan zoals op de afbeelding hiernaast*.

*Woon je in Krimpen a/d IJssel of Loenen a/d Vecht? Dan kun je een ander modem hebben. Als dat zo is, sluit je het telefoontoestel aan op de T1-poort van dat modem.

Was dit antwoord nuttig?

Veelgestelde vragen

  • Zegt Caiway het telefoonabonnement bij mijn oude provider op?

    Nee, dat doen we niet. Als we het nummer van je oude provider overnemen, wordt je oude abonnement meestal automatisch stopgezet. Een enkele provider gaat daar helaas anders mee om. Het is dan ook belangrijk dat je bij je provider navraagt of het abonnement automatisch wordt stopgezet of dat je zelf actie moet ondernemen. Zo voorkom je dat je dubbele kosten maakt.

  • Zegt Caiway het internet-/televisie-abonnement bij mijn oude provider op?

    Nee, Caiway zegt nooit internet- of televisie-abonnementen op.

  • Wanneer wordt mijn nummer overgenomen?

    Caiway start de overnameprocedure op de dag dat je jouw Caiway-diensten activeert. We ontvangen vervolgens een zogenaamde porteringsdatum van je oude provider. Die datum geven we per sms aan je door. Meestal is de overname binnen 1 werkdag geregeld. Je vindt de status (inclusief datum nummerovername) in je Mijn Caiway-omgeving:

    Status nummerbehoud bekijken

  • Waarom beginnen jullie pas na activatie van mijn diensten met de overname?

    Omdat we zeker willen weten dat je telefoonnummer blijft bestaan en niet (bijvoorbeeld) aan iemand anders wordt gegeven. Door de overname te starten zodra je een actief telefoonabonnement bij ons hebt, voorkomen we eventuele problemen. Het nummer kan dan namelijk niet verloren gaan of aan een derde worden toegekend.

  • Kan ik mijn portering ook annuleren?

    Nee, als je het nummerbehoud ongedaan wilt maken raden we je aan om bij de andere provider een nieuw verzoek tot nummerbehoud te doen.

Regel het gemakkelijk online

met een van onze medewerkers!

Chat direct met een van onze medewerkers.
Zij beantwoorden direct je vragen.


Beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00