CI + CAM installeren

Met een smartcard in je televisie, heb je geen ‘los kastje’ meer nodig. Veel mensen vinden het om die reden (‘hoe minder apparatuur, hoe beter’) prettig om een CI+ CAM te gebruiken. Als jij er ook zo over denkt, helpt dit stappenplan je de module te installeren. Als je er niet uitkomt of het gewoon handiger vindt om visuele uitleg te krijgen, check je dit filmpje.

stap 1. voorbereiden

1. Controleer of je televisie geschikt is voor CI+ CAM. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je televisie.

2. Volg de handleiding ingebouwde ontvanger instellen om de televisie voor te bereiden op CI+ CAM ontvangst.

3. Update de software van de televisie. Zoek hiervoor in het menu van de tv naar een optie waar 'software' of 'firmware' staat. Kun je die optie niet vinden? Sla deze stap dan over.

stap 2. De module en smartcard plaatsen


1. Steek de smartcard met de chip naar voren in de module (A)

2. Steek de insteekmodule met smartcard in de moduleaansluiting van de televisie (B)

3. Wacht tot de televisie de insteekmodule geïnstalleerd heeft (C)

Veelgestelde vragen

  • Zegt Caiway het telefoonabonnement bij mijn oude provider op?
    Nee, dat doen we niet. Als we het nummer van je oude provider overnemen, wordt je oude abonnement meestal automatisch stopgezet. Een enkele provider gaat daar helaas anders mee om. Het is dan ook belangrijk dat je bij je provider navraagt of het abonnement automatisch wordt stopgezet of dat je zelf actie moet ondernemen. Zo voorkom je dat je dubbele kosten maakt.
  • Zegt Caiway het internet-/televisie-abonnement bij mijn oude provider op?

    Nee, Caiway zegt nooit internet- of televisie-abonnementen op.

  • Wanneer wordt mijn nummer overgenomen?

    Caiway start de overnameprocedure op de dag dat je jouw Caiway-diensten activeert. We ontvangen vervolgens een zogenaamde porteringsdatum van je oude provider. Die datum geven we per sms aan je door. Meestal is de overname binnen 1 werkdag geregeld. Je vindt de status (inclusief datum nummerovername) in je Mijn Caiway-omgeving:

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Telefonisch, via de chat, of via social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).