Interactieve televisie installeren

Met interactieve televisie haal je (veel) meer uit je televisieaansluiting. Denk aan de mogelijkheid om films en series ‘on demand’ te bekijken, maar ook aan het pauzeren en opnemen van programma’s. Om van alle opties gebruik te maken, dien je interactieve televisie uiteraard eerst te installeren. Met dit stappenplan zou dat snel moeten lukken. Tip: check de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

 

Stap 1. voorbereiding

Deze handleiding gaat ervan uit dat je glasvezelpakket is geactiveerd. Ben je een nieuw pakket aan het installeren? Volg dan deze handleiding

  1. Zorg ervoor dat de netwerkkabel lang genoeg is om van het modem naar de tv-ontvanger te lopen. Standaard wordt een kabel van minimaal 15 meter meegeleverd.
  2. Zet je glasmodem aan voordat je begint.

Stap 2. Sluit de netwerkkabel aan op poort E2 van het glasmodem


  • De kabel die wordt meegeleverd, is een CAT5e-kabel. Als je liever een eigen kabel wilt gebruiken, kan dat. Gebruik altijd een CAT5e of hogere kwaliteit kabel. Die bieden hoge kwaliteit.
  • Sluit de kabel aan en leg deze alvast naar de interactieve tv-ontvanger.

Stap 3. Sluit de interactieve ontvanger aan

  1. Sluit de interactieve ontvanger met de meegeleverde HDMI-kabel aan op de televisie.
  2. Noteer de bron (bijvoorbeeld HDMI1) waarop de HDMI-kabel is aangesloten.

stap 4. Sluit de interactieve ontvanger aan (vervolg)

  1. Steek de UTP-kabel die je bij stap 1 op je modem hebt aangesloten in de interactieve ontvanger (A).
  2. Sluit de interactieve ontvanger met de meegeleverde adapter aan op het stopcontact (B).

stap 5. installatie afronden

  • Zet de televisie, als de televisie dit niet zelf heeft gedaan, op de bron uit stap 3.
  • Je kijkt nu interactieve televisie via Caiway!

Wil je nog iets doen?

 

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik Veilig Internet bestellen?
    Nieuwe klanten kunnen Veilig Internet in het bestelproces aanvinken. Bestaande klanten kunnen bestellen via Mijn Caiway. Klik hier voor een uitgebreide handleiding.
  • Ik kan de e-mail met gebruikersnaam en wachtwoord niet vinden. Wat nu?
    Controleer allereerst goed je spamfolder en andere mappen. Als je de e-mail niet kunt vinden kun je de e-mail opnieuw laten versturen. Log hiervoor in op Mijn Caiway, klik op My Internet en Beheer Veilig Internet en volg de instructies om een nieuwe e-mail met een nieuw wachtwoord te versturen.
  • Moet ik mijn oude virusscanner van tevoren verwijderen om Veilig Internet te installeren?
    Nee, dit is niet nodig. De oude virusscanner kan zonder problemen naast Veilig Internet blijven draaien.
  • Sinds de installatie kan ik een spel niet meer spelen. Hoe komt dit?
    Soms blokkeert de scanner een bepaalde toepassing, zoals een spel. Je kunt dat corrigeren door het spel toe te voegen via Handmatig scannen - Bestanden van de scan uitsluiten.
  • Veilig internet is traag na de installatie. Hoe kan dit?
    Als je veilig internet net geïnstalleerd hebt, zal de software de virusdatabase updaten om van de meest recente bedreigingen op de hoogte te zijn. Het updaten duurt enkele minuten.
  • Welke apparaten worden ondersteund?
    Veilig internet op Windows wordt vanaf Windows 7 ondersteund.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).