Zenders zoeken op een samsung-televisie

Op je Samsung televisie kijken. Dat is wat je wilt. Uiteraard willen we je daar graag bij helpen. Hoewel elke TV anders werkt, zijn onderstaande stappen een goed vertrekpunt. Kom je er toch niet uit? Dan heb je waarschijnlijk een televisie die iets te veel afwijkt en kun je het beste de handleiding van je Samsung-televisie erbij pakken.

voorbereiding

Houd bij het instellen van je televisie rekening met het volgende.

  1. Controleer in de handleiding van de televisie of het toestel een ingebouwde ontvanger heeft. Neem bij twijfel contact op met de leverancier van de televisie. Vraag daar na of de televisie beschikt over een dvb-c tuner.
  2. Wil je een CI+-module installeren? Doe dit dan na het volgen van deze handleiding.
    Beschikt je televisie inderdaad over een dvb-c tuner? Dan kun je de installatie starten!
  3. Sluit de coaxkabel aan op de televisie en ga door naar de volgende stap

stap 1. navigeer naar automatisch afstemmen


  1. Druk op de menu-knop van je afstandsbediening
  2. Navigeer met de pijltjestoetsen naar het menu Kanaal of Zenders en druk op OK.
  3. Let op! Zie je hier de optie Antenne? Wijzig dit dan naar Kabel.
  4. Navigeer met de pijltjestoetsen naar Automatisch afstemmen en druk op de OK.

stap 2. kies de juiste instellingen

  1. Ga naar Start en druk op OK
  2. Selecteer bij Antenne Kabel (optioneel)
  3. Selecteer bij Type Kanaal Digitaal
  4. Selecteer bij Serviceprovider Overig
  5. Navigeer met de pijltjestoetsen naar Netwerk en druk op de OK

Voer de volgende instellingen in:

  1. Operator selecteren: Andere
  2. Zoekmodus: Snel
  3. Netwerk: Handm.
  4. Netwerk-ID: Raadpleeg hiervoor de pagina Frequenties en netwerkwaarden
  5. Frequentie: Raadpleeg hiervoor de pagina Frequenties en netwerkwaarden
  6. Modulatie: 64 QAM
  7. Symboolfrequentie: Raadpleeg hiervoor de pagina Frequenties en netwerkwaarden


stap 3. laat de televisie de zenders opzoeken


  1. Navigeer met de pijltjestoetsen naar Scannen, Volgende of Zoeken en druk op de OK.
  2. De televisie gaat nu de zenders zoeken.

Gelukt?

Dan kijk je nu televisie via Caiway! Wil je nog iets anders doen?

Veelgestelde vragen

  • Ik zie de melding 'Het netwerk van Caiway is volledig digitaal'. Wat nu?
    De TV heeft geprobeerd analoge zenders te zoeken, terwijl Caiway uitsluitend digitale zenders doorgeeft. Om dit op te lossen, kies je bij het zoeken naar zenders altijd voor Alleen digitaal
  • Jullie stappenplan komt niet overeen met mijn televisie. Hoe nu verder?
    Pak de handleiding van je televisietoestel erbij en zoek naar 'Automatisch afstemmen' of 'Zenders zoeken'. De instellingen voor Caiway staan op Frequenties en Netwerkwaarden. Handleiding kwijt? Je kunt ze (bijna) altijd online vinden!
  • Mijn TV kan de zenders niet vinden. Wat nu?
    Controleer eerst of de juiste waarden ingevoerd zijn. Volg daarna dit stappenplan om het probleem op te lossen.
  • Mijn TV vergeet de zenders. Ik moet ze steeds opnieuw zoeken. Hoe los ik dat op?
    Dit probleem doet zich vaak voor als de waarden niet (volledig) juist zijn ingevoerd. Een voorbeeld is het Netwerk ID. Sommige televisies vereisen dat je bij het Netwerk ID 5 cijfers invoert. Als dit bij jouw televisie het geval is, vul je een 0 in voor het Netwerk ID (dus bijvoorbeeld 02249 voor het Westland) zodat je op vijf cijfers uitkomt.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).