Storingen

De ontwikkeling van de Multiscreen TV app is gestopt. Je kunt vanaf nu gebruik maken van de nieuwe Interactieve TV app. Met deze nieuwe app kijk je TV op je mobiel of tablet met meer nieuwe functies. Kijk op www.caiway.nl/nieuweapp voor meer informatie.


Loop je tegen een probleem aan met het gebruiken van de Multiscreen app? Op deze pagina vind je een overzicht van de meest voorkomende storingen. Klik op het probleem waar je tegenaan loopt en wij helpen je verder. Kom je er met onze uitleg nog steeds niet uit? Neem dan gerust contact op met de klantenservice.

Haperend beeld  |  Chrome is not supported  |  Viewright player  |  Encryption error  |  Ontbrekende kanalen  | VR-15 melding  |  Problemen met inloggen

Haperend beeld

Haperend beeld kan allerlei oorzaken hebben. Dit kan bijvoorbeeld optreden als je wisselt van een 3G- naar een 4G-netwerk (of andersom). Als je denkt dat het haperend beeld daarmee te maken kan hebben, kun je de app het beste opnieuw opstarten. Haperend beeld kan echter ook voorkomen als je met een Wifi-netwerk verbonden bent. Bijvoorbeeld wanneer de kwaliteit van dat draadloze netwerk beneden de maat is. Op de Wifi-pagina staan allerlei tips waarmee je de Wifi-verbinding kunt verbeteren.

Chrome is not supported

Wil je Multiscreen TV met de Google Chrome-browser gebruiken? Dan zie je deze melding in beeld. De reden: Chrome biedt géén ondersteuning voor de Multiscreen TV plug-in. De app werkt dus niet in deze browser. Dat geldt helaas ook voor Microsoft Edge. Hoe je dit oplost? Door een andere browser te gebruiken. Denk aan bijvoorbeeld Internet Explorer.

De Viewright player installeren

Multiscreen maakt gebruik van een plugin om te kunnen functioneren. Wanneer je deze melding krijgt betekent dit dat de plugin nog niet (goed) geïnstalleerd is op het apparaat. Installeer de plugin volgens de onderstaande handleiding om dit probleem op te lossen. De plugin is alleen beschikbaar voor Windows gebruikers. Helaas niet voor Mac en Android.

viewright Installeren op windows

Encryption error

Deze melding verschijnt in beeld wanneer je de Multiscreen TV-app op een geroot of gejailbreakt apparaat gebruikt. Caiway ondersteunt het gebruik van de app op geroote en gejailbreakte toestellen namelijk niet. Zie je de melding op een apparaat dat niet geroot of gejailbreakt is? Volg dan deze stappen:

  • Ga naar Instellingen > Apps > Multiscreen TV
  • Klik op Opslagruimte
  • Klik op Clear data en op Clear Cache
  • Verwijder nu de app en installeer deze opnieuw

Ontbrekende kanalen (stap 1)

Stap 1: Controleer of je een abonnement op deze zender hebt.

  1. Controleer of het kanaal onderdeel is van je zenderpakket.
  2. Is dat het geval? Ga dan verder met stap 2. Als je geen abonnement op de zender hebt, kun je die uiteraard niet bekijken. Wil je dat wel? Breid je abonnement dan uit.

Ontbrekende kanalen (stap 2)

Stap 2: Controleer of de zenders verborgen zijn.

  1. Log in op caiway.nl/multiscreen
  2. Klik naast de zenderlijst op Zenders opnieuw indelen
  3. Sleep de zenders onder het kopje verbergen, naar boven. Nu zou het moeten werken!

VR-15 melding (stap 1)
Stap 1: ga naar de Viewright folder en verwijder het vstore.dat bestand.

  1. Ga naar C:\Users\Je naam\Application Data\Roaming\Verimatrix\Viewright Web.
    Let op! Waar "Je naam" staat, wordt de gebruikersnaam voor Windows bedoeld. Zoek daar dus naar op je computer.

  2. Verwijder het bestand vstore.dat
    Let op! Zie je het bestand niet meteen? Schakel via Extra > Mapopties > Weergave de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven in. Als het goed is, zie je het bestand nu wel.

VR-15 melding (stap 2)

Stap 2: download de Multiscreen app opnieuw.
  1. Download de Multiscreen TV plugin voor Windows.
  2. Ga naar www.caiway.nl/multiscreen om weer gebruik te maken van Multiscreen TV.
Plugin downloaden