Blokken of strepen in beeld

Je wilt natuurlijk tv kunnen kijken zonder blokken en/of strepen in het beeld! Soms kun je blokken of strepen te zien krijgen doordat het signaal te zwak is, andere keren ligt dit aan externe apparaten. Extra apparatuur kan het signaal namelijk verstoren. Door onderstaande stappen te doorlopen, achterhaal je wat er speelt, en hoe je dat op kunt lossen.

Volg de onderstaande stappen

{{ index + 1 }}
{{ step.title }}

{{ step.title }}

Verwijder eventuele extra apparatuur

Maak je gebruik van tussenliggende apparaten, zoals eventuele splitters en/of versterkers? Verwijder deze zodat je televisie of digitale ontvanger rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten staat.

Kijk je televisie via interactieve tv? Verwijder dan eventuele powerline-adapter(s) en sluit de ontvanger rechtstreeks op het modem aan voordat je verder gaat naar de volgende stap.

Tussenliggend apparatuur heeft vaak een nadelig effect op het doorgegeven signaal, omdat ze afhankelijk zijn van de kwaliteit van het stroomnetwerk.

 

Herstart je apparatuur

Herstart de ontvanger door deze 2 minuten van de stroom af te halen. Kijk je via een interactieve tv ontvanger? Doe dan hetzelfde met het modem.

Probleem opgelost?

Is je apparatuur rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting en is het probleem verholpen? Wanneer je meerdere televisies hebt, hebben deze nu geen signaal meer. Vervang daarom de splitter en/of versterker die je hebt verwijderd.

Nog niet opgelost?

Ga dan verder naar de volgende stap.

Laat de tv de zenders opnieuw zoeken

Kies hiervoor de juiste instellingen: 

Niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je persoonlijk verder.

Heeft deze informatie je geholpen?

Kom je er niet uit?

  • Stel je vraag via chat
  • Facebook
  • Telefonisch contact

    Liever iemand spreken?

    Toon telefoonnummer 088 2249 111
Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00.