blokken en/of strepen in beeld

Blokken of strepen in beeld? Dat is vervelend! Soms wordt dit veroorzaakt doordat het signaal te zwak is. Andere keren ligt het aan externe apparatuur. Die kan het signaal namelijk verstoren. Door onderstaande stappen te doorlopen, achterhaal je wat er speelt en hoe je dat op kunt lossen. Vergeet niet de veelgestelde vragen onderaan deze pagina door te lezen.

stap 1. verwijder de eventuele tussenliggende apparatuur

  • Maak je gebruik van tussenliggende apparatuur, zoals powerline-adapters? Verwijder deze dan voordat je verder gaat. Powerline-adapters hebben vaak een nadelig effect op het doorgegeven signaal, omdat ze afhankelijk zijn van de kwaliteit van het stroomnet.
  • Is je ontvanger rechtstreeks (met een netwerkkabel) aangesloten op het glasmodem? Ga dan meteen door naar stap 2.

stap 2. sluit je ontvanger aan met een andere netwerkkabel


  • Zit jouw netwerkkabel netjes weggewerkt, bijvoorbeeld achter de muur of een plint? Geen paniek! Voor deze test hoef je niets te ‘slopen’. Je kunt namelijk prima een tijdelijke netwerkkabel gebruiken. Is het probleem weg als je een andere kabel gebruikt?
  • Ja
    Je netwerkkabel is de boosdoener. Gebruik een nieuwe. Als je die dient te kopen, let er dan op dat je minimaal een CAT5e-kabel aanschaft.
  • Nee
    Ga door naar stap 3.

stap 3. start je ontvanger en glasmodem opnieuw op. haal ze allebei twee minuten van de stroom

Lost dit het probleem op?

  • Ja
    Het lijkt erop dat je ontvanger en/of glasmodem was vastgelopen. Dit kan een keer gebeuren. Als het vaker voorkomt, raden we aan contact op met ons op te nemen.
  • Nee
    Neem contact op, zodat wij je verder kunnen helpen.

Veelgestelde vragen

  • Is het niet slim om mijn tv met een powerline-adapter aan te sluiten?
    Hoewel powerline-adapters steeds beter worden, is de stabiliteit van het signaal afhankelijk van de kwaliteit van het stroomnetwerk. Als dat netwerk minder stabiel is, geldt dat ook voor je tv-signaal. En dan kun je (soms) storingen ervaren, zoals blokken en strepen.
  • Via Replay TV kun je steeds meer programma’s van steeds meer zenders terugzien. Dat geldt echter niet voor alle programma’s van alle zenders. Dit heeft alles te maken met uitzendrechten.
    Soms wordt dit veroorzaakt door een zwak signaal. Soms is externe apparatuur de boosdoener.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).