Blokken en of strepen in beeld

Blokken of strepen in beeld? Daar zit je niet op te wachten! Soms wordt dit veroorzaakt doordat het signaal dat binnenkomt te zwak is. Andere keren ligt het aan externe apparatuur. Die kan het signaal namelijk verstoren. Door onderstaande stappen te doorlopen, kun je achterhalen wat er precies speelt en – belangrijker – hoe je dat op kunt lossen. Vergeet niet de veelgestelde vragen onderaan deze pagina door te lezen.

stap 1. verwijder de eventuele tussenliggende apparatuur

  • Maak je gebruik van tussenliggende apparatuur, zoals powerline-adapters? Verwijder deze dan voordat je verder gaat. Powerline-adapters hebben vaak een nadelig effect op het doorgegeven signaal, omdat ze afhankelijk zijn van de kwaliteit van het stroomnet.
  • Is je ontvanger rechtstreeks (met een netwerkkabel) aangesloten op het glasmodem? Ga dan meteen door naar stap 2.

stap 2. sluit je ontvanger aan met een andere netwerkkabel


Zit jouw netwerkkabel netjes weggewerkt, bijvoorbeeld achter de muur of een plint? Geen paniek! Voor deze test hoef je niets te ‘slopen’. Je kunt namelijk een tijdelijke netwerkkabel gebruiken. Haal de oude kabel er uit en doe de tijdelijke netwerkkabel er op de zelfde plek weer in.

Lost dit het probleem op?

  • Ja
    Je netwerkkabel is de boosdoener. Gebruik een nieuwe. Ga je een nieuwe kopen? Let er dan op dat je minimaal een CAT5e-kabel koopt.
  • Nee
    Ga door naar stap 3.

stap 3. start je ontvanger en glasmodem opnieuw. haal ze beiden twee minuten van de stroom

Lost dit het probleem op?

  • Ja
    Het lijkt erop dat je ontvanger en/of glasmodem was vastgelopen. Dit kan een keer gebeuren. Als het vaker voorkomt, raden we aan contact op met ons op te nemen.
  • Nee
    Neem contact op, zodat wij je verder kunnen helpen.

Veelgestelde vragen

  • Ik zie blokken en strepen in beeld. Wat moet ik doen?
    Blokken en strepen in beeld kunnen meerdere oorzaken hebben. Daarom hebben we een stappenplan samengesteld waarmee u zo snel mogelijk tot een oplossing kunt komen. U vindt het stappenplan op de pagina Foutmelding
  • Waar vind ik de frequentie en netwerkwaarden van Caiway?
    Controleer op onze pagina Frequenties en netwerkwaarden bij uw woonplaats welke frequentie en netwerkwaarden van toepassing zijn.
  • Waar vind ik het zenderoverzicht van Caiway?
    Ga naar onze pagina Zenderoverzicht om het zenderoverzicht te bekijken.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.