zwak of geen signaal

Als er "Zwak of geen signaal" in beeld verschijnt, komt dat soms doordat de televisie op een verkeerde bron is ingesteld. Namelijk niet de bron van de ontvanger. Voordat je echt actie onderneemt, dien je dit uit te sluiten. Dat is heel makkelijk: kies met de afstandsbediening van de televisie het externe kanaal (de bron) waarop de ontvanger is aangesloten. Gebruik hiervoor de knop "input" of "source" en kies de juiste bron. Dit kan bijvoorbeeld EXT1, EXT2, HDMI1 of HDMI2 zijn. Je vindt verdere uitleg in de gebruiksaanwijzing van je televisie. Zodra de televisie op de bron van de ontvanger is ingesteld, zou het probleem opgelost moeten zijn.

Is dat niet zo? Volg dan het stappenplan Korte Kabeltest uitvoeren.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Telefonisch, via de chat, of via social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).