Geluidsproblemen

Volg onderstaande stappen

{{ index + 1 }}
{{ step.title }}

{{ step.title }}

Controleer of het geluid op andere zenders wel werkt

Zap naar andere televisiezenders. Hoor je op de andere zenders wel geluid?

  • Nee.
    Ga door naar stap 2.
  • Het probleem speelt op een enkele zender
    Zet de ontvanger of de televisie op een ander geluidsspoor.

Check het volumeniveau en de mute stand

Controleer of onderstaande instellingen goed staan: 

Het volume van de tv-ontvanger en/of de van de tv

  • Controleer of het volume van de tv-ontvanger en/of televisie niet op 0% staat.
  • Zet het volume op 50% om het geluid te testen. 

Externe apparaten

  • Als je externe apparatuur gebruikt (audiosets, versterkers en dergelijke) om geluid af te spelen, is het slim om die apparatuur even te verwijderen. Werkt het zonder de extra apparaten wel? Dan zit het probleem in de externe apparaten, of de kabels die de apparaten met de televisie/ontvanger verbinden.

Kabels vervangen

Mogelijk heeft de HDMI- of SCART-kabel die van de ontvanger naar de televisie loopt problemen. Vervang de HDMI- of SCART-kabel. Lost dit het probleem op?

  • Ja
    Fijn dat het weer werkt.
  • Nee
    Ga door naar Stap 5.

Indien je geen gebruik maakt van een ontvanger, ga dan naar de volgende stap.

Fabrieksinstellingen herstellen

Nog steeds geen geluid? Zet de ontvanger of het televisietoestel dan terug naar de fabrieksinstellingen.

Blijf je hetzelfde probleem ervaren? Neem contact op met één van onze medewerkers. We lossen het samen op!

Heeft deze informatie je geholpen?

Kom je er niet uit?

  • Liever iemand spreken?

    Toon telefoonnummer 088 2249 111