helemaal geen geluid - Coax
Ja, we kijken naar televisie, maar zonder geluid is het toch een saaie boel. Vervelend dus dat je issues met het geluid ervaart. Met onderstaand stappenplan kun je achterhalen waarom dit probleem optreedt én wat je eraan kunt doen. Klaar? Daar gaan we!
stap 1. controleer of het geluid op andere zenders wel werkt
Schakel naar drie of meer televisiezenders. Hoor je op andere zenders wel geluid?
- Nee
Ga door naar stap 2.
- Het probleem speelt op een enkele zender
Zet de ontvanger op een ander geluidsspoor. Hoe je dat doet, lees je in de handleiding van de ontvanger: TV-ontvangers. Als dit het probleem niet oplost, kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Caiway.
stap 2. check het volumeniveau en de mute-stand
Controleer of de onderstaande instellingen goed staan:
- Het volume van de tv-ontvanger
Controleer of het volume van de tv-ontvanger niet op 0% staat. Zet het volume op 50% om het geluid te testen.
- Het volume van de televisie zelf
Controleer of het volume van de televisie zelf niet op 0% staat. Zet het volume op 50% om dit te testen.
- De mute-functie van de tv-ontvanger
Controleer of de mute-functie van de tv-ontvanger niet uit staat. De mute-knop herken je aan het icoontje van een luidsprekertje met een streep erdoorheen.
- De mute-functie van de televisie zelf.
Controleer of de mute-functie op de televisie niet uit staat. De mute-knop herken je aan het icoontje van het luidsprekertje met een streep erdoorheen.
Let op! Soms moet je, om de mute-stand op de tv-ontvanger te wijzigen, eerst op de PVR-knop op de afstandsbediening drukken.
stap 3. externe apparatuur
- Als je externe apparatuur gebruikt (audiosets, versterkers en dergelijke) om geluid af te spelen, is het slim om die apparatuur even te verwijderen. Als het dan wel werkt, zat het probleem in die apparatuur. Of in de kabels die apparatuur met ontvanger verbinden.
stap 4. kabels vervangen
Mogelijk heeft de HDMI- of SCART-kabel die van de ontvanger naar de televisie loopt problemen. Vervang de HDMI- of SCART-kabel. Lost dit het probleem op?
- Ja
Mooi. Wij zijn blij dat we je hebben kunnen helpen.
- Nee
Ga door naar Stap 5.
stap 5. fabrieksinstellingen herstellen
Regel het gemakkelijk online
We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via chat of social media.