Slechte geluidskwaliteit - Coax

Last van slecht geluid? Vervelend, want of je nu naar een mooi concert kijkt of naar een spannende thriller; als het geluid niet meewerkt, beleef je het minder intens! Geluidsproblemen kunnen meerdere oorzaken hebben. Als je onderstaand stappenplan doorloopt, onderzoek je de redenen en los je het probleem (hoogstwaarschijnlijk) op. Uiteraard helpt de Caiway klantenservice je verder als je er toch niet uitkomt.

Stap 1. Controleer of de beeldkwaliteit ook slecht is

Controleer allereerst of de beeldkwaliteit ook slecht is.

  • Nee, de beeldkwaliteit ziet er normaal uit.
    Ga door naar stap 2.

Stap 2. Ga na of het probleem op minimaal drie zender speelt


Zap naar verschillende zenders. Is het geluid wél goed op andere zenders?

  • Nee, ook op minimaal drie andere zenders is het geluid slecht.
    Ga verder naar stap 3.
  • Ja, het geluidsprobleem is beperkt tot één zender.
    Neem contact op met de klantenservice van Caiway. We helpen je verder.

Stap 3. Stroom onderbreken

 

  • Haal de ontvanger 10 seconden van de stroom af en sluit deze daarna weer aan. Lost dit het probleem niet op, ga dan naar stap 4.

Stap 4. Externe apparatuur

  • Als je externe apparatuur (audiosets, versterkers, enzovoorts) gebruikt om geluid af te spelen, verwijder die apparaten dan tijdelijk. Miscchien veroorzaakt het 'extra' apparaat pf een van de bijbehorende kabels de geluidsproblemen. Maakt het geen verschil? Ga dan naar stap 5.

Stap 5. Fabrieksinstellingen herstellen

  • Herstel de fabrieksinstellingen van je ontvanger. Op de pagina fabrieksinstellingen herstellen zie je hoe dat moet. Als je geen externe ontvanger gebruikt, kun je de fabrieksinstellingen van de televisie herstellen. In de handleiding van de televisie staat uitgelegd hoe je dat doet.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).