Kan niet opnemen

Lukt het niet op programma's op te nemen met je Humax? Dat is vervelend. Door onderstaande stappen te volgen, kun je het meestal snel oplossen.

Stap 1. Herstart de digitale ontvanger

  • Herstart de digitale ontvanger. Dit doe je door de stekker van de ontvanger uit het stopcontact te halen, minimaal 10 seconden te wachten en weer terug te plaatsen.

Stap 2. Controleer of het probleem speelt bij alle zenders waarop je wilt opnemen


  • Het probleem speelt bij alle zenders.
    Ga door naar stap 4.
  • Het probleem speelt bij één of een paar zenders.
    Als het je niet lukt om opnames te maken bij Fox (kanaal 11) of 13th Street (kanaal 30), dan klopt dit. Vanwege auteursrechten kan dat namelijk niet.

Stap 3. Controleer of de harde schijf van de ontvanger vol is

Controleer of er nog ruimte op de harde schijf is. Dit doe je door op de knop "Media" te drukken op de afstandsbediening. Als er onvoldoende ruimte beschikbaar is, kun je niet meer opnemen.

  • Ja, de harde schijf is vol.
    Ga door naar stap 4.
  • Nee, de harde schijf is niet vol.
    Ga door naar stap 5.

Stap 4. Verwijder opnames


  • Als je harde schijf vol is, zul je programma’s moeten wissen. Dit doe je door een opname te selecteren en vervolgens te verwijderen. Bij handleidingen vind je uitleg voor jouw specifieke ontvanger.
  • Lost dit het probleem niet op? Ga dan verder met stap 5.

Stap 5. formatteer de harde schijf

Als bovenstaande stappen je probleem niet oplossen, moet je de harde schijf formatteren. Zoek in het overzicht digitale ontvangers naar jouw ontvanger en selecteer harde schijf formatteren.

  • Let op! Bij het formatteren van de harde schijf gaan alle opnames verloren die momenteel zijn opgeslagen.

Als ook dit het probleem niet oplost, is de harde schijf mogelijk defect. We verzoeken je om contact op te nemen met de klantenservice. Onze collega’s helpen je graag verder!

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Of neem telefonisch contact met ons op via het nummer 088 2249 111 (tarief 088-nummer).