Tijdens afspelen opname gaat er iets mis

Plof je –kinderen in bed, drankje onder handbereik – eindelijk even neer om je favoriete programma terug te kijken, gaat het mis bij het afspelen. Heel irritant natuurlijk, dus we helpen je graag om dit vervelende probleem op te lossen. Als het goed is, lukt dat met onderstaand stappenplan.

Stap 1. Wat gaat er precies mis tijdens het afspelen van de opname?

  • Het beeld is blokkerig
    Ga door naar stap 2
  • De opname loopt vast
    Neem contact op met de klantenservice van Caiway. In dit geval dienen we je persoonlijk verder te helpen.

Stap 2. Zijn de blokken soms of vaak in beeld?


Speel de opname een paar keer af. Check of het probleem eventjes optreedt of dat het de hele opname blokkerig blijft.

  • De blokken blijven structureel op dezelfde momenten in beeld.
    Ga door naar stap 3
  • De blokken zijn niet structureel in beeld.
    Herstart de ontvanger door de stekker er minimaal 10 seconden uit te halen. Als dit niet helpt, kun je het beste contact opnemen met de Caiway Klantenservice.

Stap 3. Ga na of dit probleem bij meer opnames speelt

Hoe zit het met andere opnames? Speel een aantal andere opnames af. Vertonen die dezelfde problemen of is het beeld dan wel goed? Als andere opnames ook blokkerig beeld geven, ga je door naar stap 4. Indien dit niet zo is, neem je contact op de klantenservice.

Stap 4. Helaas, het lijkt erop dat de harde schijf defect is


Mogelijk is de harde schijf van je ontvanger defect. Neem contact op met de klantenservice van Caiway om de verdere mogelijkheden te bekijken.

Regel het gemakkelijk online

We hangen niet op tot het probleem opgelost is. Via de veelgestelde vragen op de klantenservicepagina vind je antwoord op je vragen. Lukt dat je niet of wil je liever iemand persoonlijk spreken? Onze medewerkers staan voor je klaar. Via WhatsApp, chat, of social media.

Online beschikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Bekijk hier alle contactmogelijkheden.