Glasvezel kabeltest

Blokkerig, haperend of stilstaand beeld? Dat is de moderne (digitale) variant van de ruis die je vroeger wel eens op televisies zag. Heel vervelend natuurlijk! Dit soort problemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Zo kan je splitter of versterker defect zijn. Soms heeft het echter te maken met het niet goed laden van de instellingen van je digitale televisie-ontvanger of televisie. Om het televisiesignaal te herstellen, kun je de onderstaande stappen proberen. Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan contact met ons op.

Stap 1:

Controleer of de HDMI kabel tussen je televisie en de TV-ontvanger goed zit aangesloten.

Stap 2:

Controleer of de internetkabel goed is aangesloten tussen het modem en je TV-ontvanger.

Stap 3:

Herstart de televisie, interactieve TV-ontvanger en het modem door de stekkers uit het stopcontact te halen.

Stap 4:

Wacht 30 seconden en steek de stekkers weer in het stopcontact. Zet je TV aan op de juiste bron en controleer of je weer beeld hebt.

Let op! Is je televisie verbonden met een mesh-systeem (zoals de Deco M5) of een router? Sluit de internet kabel dan direct aan op je modem. Mesh-systemen en routers kunnen soms signaalproblemen geven.